AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #1 Skrevet 3. juni 2021 Leid leilighet i 3 år nå, flyttet ut denne uken etter endt leieperiode. De var litt møbler/ lamper etc i leiligheten når jeg flyttet inn å avtalen var at jeg brukte de tingene jeg ville. Resterende sku jeg plassere på anvist plass så sku huseier ta vare på de. Når vi nå går gjennom leiligheten vil huseier trekke i depositum for de må skru opp 3 taklamper jeg byttet ut. Er de grunn å trekke i depositumet for? Anonymkode: feffd...5a7
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #2 Skrevet 3. juni 2021 Det kan du fint gjøre selv, det tar ikke lang tid, og du slipper å bli trekt for det. Men sånn i utgangspunktet ja, de kan kreve litt av depositumet for arbeidet. Men du skal ha muligheten til å rette opp først Anonymkode: 57793...827 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #3 Skrevet 3. juni 2021 Ville bare sagt at du kan bytte dem tilbake selv dersom de ikke ønsker å beholde de du har hengt opp. Anonymkode: 12688...95d
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #4 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Leid leilighet i 3 år nå, flyttet ut denne uken etter endt leieperiode. De var litt møbler/ lamper etc i leiligheten når jeg flyttet inn å avtalen var at jeg brukte de tingene jeg ville. Resterende sku jeg plassere på anvist plass så sku huseier ta vare på de. Når vi nå går gjennom leiligheten vil huseier trekke i depositum for de må skru opp 3 taklamper jeg byttet ut. Er de grunn å trekke i depositumet for? Anonymkode: feffd...5a7 All endring som du gjør uten tillatelse kan huseier trekke deg i depositum for. Leide en leilighet for noen år siden og da sa huseier at jeg ikke fikk male eller slå inn spiker for å henge opp bilder. Kun der det allerede var slått inn spiker. Leiligheten skal stå slik den opprinnelig var, med mindre du og huseier var enige om endringer. Anonymkode: 3541b...264
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #5 Skrevet 3. juni 2021 Nei, dette skal du ha muligheten til å fikse selv først. Jeg antar at du har nøkkelen enda siden depositum ikke er overlevert, så jeg hadde bare gått inn, å skrudd de opp. Anonymkode: db10b...353
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #6 Skrevet 3. juni 2021 Nei utleier kan ikke trekke fra depositumet, det du beskriver kalles normal slitasje og skal dekkes av husleien. Håper du ikke har betalt depositum direkte til utleier men at det er opprettet en korrekt depositumkonto. Anonymkode: 790d6...349 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #7 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei utleier kan ikke trekke fra depositumet, det du beskriver kalles normal slitasje og skal dekkes av husleien. Håper du ikke har betalt depositum direkte til utleier men at det er opprettet en korrekt depositumkonto. Anonymkode: 790d6...349 Hvordan er det «normal slitasje» å bytte ut fungerende lamper ? Anonymkode: 3497f...2e6 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #8 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvordan er det «normal slitasje» å bytte ut fungerende lamper ? Anonymkode: 3497f...2e6 De er nå helt normalt å ville ha en pen lampe å ikke en standard kuppel fra 90tallet. Anonymkode: feffd...5a7 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #9 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Nei utleier kan ikke trekke fra depositumet, det du beskriver kalles normal slitasje og skal dekkes av husleien. Håper du ikke har betalt depositum direkte til utleier men at det er opprettet en korrekt depositumkonto. Anonymkode: 790d6...349 Nei, det er betalt gjennom en utleiemegler. Mener å at hvis de ville jeg sku henge tilbake den gamle lampen sku de latt den ligge der jeg måtte legge de tingene jeg fjernet. Anonymkode: feffd...5a7
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #10 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ville bare sagt at du kan bytte dem tilbake selv dersom de ikke ønsker å beholde de du har hengt opp. Anonymkode: 12688...95d De er jo mine lamper, de får de ikke. Anonymkode: feffd...5a7
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #11 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De er jo mine lamper, de får de ikke. Anonymkode: feffd...5a7 Er de fastmontert? Litt usikker på hvordan regelen er ift leie, men ved salg i alle fall så fikk vi beskjed om å henge lamper vi ville ha med oss videre på kroker, da kjøper kunne kreve at lamper som er skrudd fast i tak skulle følge med. Anonymkode: db10b...353 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #12 Skrevet 3. juni 2021 Utleiemegler, da har de sannsynligvis kontroll på sakene og har ordnet depositumskonto. Skriv bare til svar: «Hei, som avtalt fikk jeg lov til å skru ned lampene og sette opp mine egne, mot at huseier tok vare på lampene tilhørende leiligheten. De ble oppbevart *derOgDer*. Jeg henger disse opp igjen selv dersom de fremdeles ligger der som avtalt.» Dersom det kommer noe motsvar med at de ikke har lampene lengre, eller at de vil ordne selv, så har du klart et svar. «Hei igjen, Det er greit for meg om dere vil henge de opp selv, men dette skal selvsagt ikke trekkes fra depositumet, da jeg har mulighet selv til å henge disse opp igjen.» Er lampene borte? «Hei igjen, Da lampene er borte så ser jeg ikke hvordan jeg skal få hengt opp lampene slik jeg skulle, hvis dere har kjøpt noen nye så kom med dem her så skal jeg selvfølgelig henge dem opp. Dersom dere ønsker å gjøre dette selv, er det greit, men det skal ikke trekkes av depositumet da jeg selv har anledning til å gjøre det.» Anonymkode: 25414...a55 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #13 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Er de fastmontert? Litt usikker på hvordan regelen er ift leie, men ved salg i alle fall så fikk vi beskjed om å henge lamper vi ville ha med oss videre på kroker, da kjøper kunne kreve at lamper som er skrudd fast i tak skulle følge med. Anonymkode: db10b...353 Fastmontert? Er vanlige taklamper man henger i taket. Ikke noe skruing. Anonymkode: feffd...5a7
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #14 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Utleiemegler, da har de sannsynligvis kontroll på sakene og har ordnet depositumskonto. Skriv bare til svar: «Hei, som avtalt fikk jeg lov til å skru ned lampene og sette opp mine egne, mot at huseier tok vare på lampene tilhørende leiligheten. De ble oppbevart *derOgDer*. Jeg henger disse opp igjen selv dersom de fremdeles ligger der som avtalt.» Dersom det kommer noe motsvar med at de ikke har lampene lengre, eller at de vil ordne selv, så har du klart et svar. «Hei igjen, Det er greit for meg om dere vil henge de opp selv, men dette skal selvsagt ikke trekkes fra depositumet, da jeg har mulighet selv til å henge disse opp igjen.» Er lampene borte? «Hei igjen, Da lampene er borte så ser jeg ikke hvordan jeg skal få hengt opp lampene slik jeg skulle, hvis dere har kjøpt noen nye så kom med dem her så skal jeg selvfølgelig henge dem opp. Dersom dere ønsker å gjøre dette selv, er det greit, men det skal ikke trekkes av depositumet da jeg selv har anledning til å gjøre det.» Anonymkode: 25414...a55 Takk👏👏 Anonymkode: feffd...5a7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå