Gå til innhold

Hvordan bli mørkebrun som Funkygine i sommer? Uten å være altfor mye i solen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker solkrem og tar pauser fra solen. Hva mer bør jeg gjøre?

Anonymkode: 1bd12...abd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvbruning 

Anonymkode: 9466c...7ab

• Liker 2
Skrevet

For å få den fine fargen der så må du har litt mer eksotiske forfedre enn bestemor fra Valdres liksom. 😄 

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (3 minutter siden):

For å få den fine fargen der så må du har litt mer eksotiske forfedre enn bestemor fra Valdres liksom. 😄 

For å få den brunfargen der så må du ha et lite selvbruningsbudsjett 🙃

Anonymkode: 35f75...d43

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ganske tydelig på hendene hennes at hun bruker selvbruning, så du kan jo prøve det

Anonymkode: 1666e...07d

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

For å få den brunfargen der så må du ha et lite selvbruningsbudsjett 🙃

Anonymkode: 35f75...d43

De jeg kjenner som har litt mer eksotiske aner får den brunfargen av et par dager i sola. Regner jo med at hun og lett blir brun og fin siden faren er fra Italia. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

E

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ganske tydelig på hendene hennes at hun bruker selvbruning, så du kan jo prøve det

Anonymkode: 1666e...07d

Nei ? Ganske åpenbart at hun har gener som gjør at hun blir fort brun. Hun var jo like brun når hun var liten også. 

Anonymkode: c7764...bcf

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 100% norsk, hvertfall så langt ut jeg vet, og har denne fargen etter en helg med mye ute. Jeg blir veldig lett brun, selv med solkrem og pauser. Nå er vel ikke jeg likte brun som funkgine eller hva nå hun heter, men likevel. 

Så det handler om hudtonen din og melatonin. Har du lys hud vil du ikke få slik farge uten å skade den grundig. 

Spør du meg så er det finere med en hud som ikke er skadet og rynkete enn og være så brun som hun. Folk må begynne å godta seg selv som de er, skjønner ikke det der med å være brunest mulig.. Jeg bruker solhatt for å unngå å bli så brun og få masse rynker! Ta heller vare på huden din! 

IMG_20210603_113615.jpg

Anonymkode: 19ca6...f66

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hun tok jo myyye solarium før(husker hun fikk «kjeft» av Kari Skibevaag i første sesongen med funkyfam for at hun tok mye sol). Vet ikke om hun fortsatt gjør det da. Men hun var ganske avhengig av å være knallbrun hele tiden.

Anonymkode: 4de89...819

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du burde skaffe deg en italiensk far slik hun har 😄

Anonymkode: 982e6...0dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må grille deg maaange timer for å få den fargen, spes om du er blond og blåøyd.   Noen får en slik kobberfarge raskt, men mange nordmenn gjør det ikke.  Jeg blir god og brun men mer gyllen, ikke svartbrun slik mennesker med naturlig brunt hår og brune øyne får. 

Anonymkode: 84443...8f7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun har jo middelhavsblod, de er jo naturlig mørke.

Anonymkode: 952d7...1a1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Så det handler om hudtonen din og melatonin

Det har nok særdeles lite med melatonin å gjøre, muligens utover å ha så mye av det at du sovner i sola.

Anonymkode: d7166...920

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må bruke selvbruning om jeg skal bli sånn. Min hud nekter å farge seg uansett hvor mange dager jeg er ute :P

Hele dagen i sol med solkrem = hvit

Kortere dager uten solkrem = rød

Anonymkode: d84d5...b55

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (10 timer siden):

De jeg kjenner som har litt mer eksotiske aner får den brunfargen av et par dager i sola. Regner jo med at hun og lett blir brun og fin siden faren er fra Italia. 

Folk fra Italia er jo ikke akkurat fra Nigeria :P De blir ikke voldsomt mye brunere enn nordmenn, handler nok mer om individuelle variasjoner. Jeg er så vidt jeg vet 100 % norsk, blir veldig brun hvis jeg er mye i sola, ungene mine er skikkelig brune allerede. 

TS bør jo så klart ha anlegg for å bli brun dersom hun også skal bli det, men det er ikke sånn at det ikke er mulig for nordeuropeere. Med mindre man har en veldig lys hudtone (slik som personer med rødlig hår) er det jo "bare" å legge seg i sola. Om det er særlig sunt er jo en annen sak.

AnonymBruker
Skrevet

Æsj, hvorfor vil du bli så brun, det er jo drit-harry. Har du planer om å være med på ex on the beach?

Anonymkode: d6487...6be

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Funkygine kler det (i alle fall bedre enn mange andre) fordi hun har middelhavsgener. Med nordisk hår og hud og blå øyne er det bare harry å være så brun... (Ser for meg sånne skikkelig brune campingdamer med skrukkete hud, bleika hår og siggen i hånda.)

Anonymkode: e8982...cbe

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Tone Damli er vel helnorsk og blir lett brun som funky 

Anonymkode: e8e58...b38

Skrevet
Anonymus Notarius skrev (3 minutter siden):

Folk fra Italia er jo ikke akkurat fra Nigeria :P De blir ikke voldsomt mye brunere enn nordmenn, handler nok mer om individuelle variasjoner. Jeg er så vidt jeg vet 100 % norsk, blir veldig brun hvis jeg er mye i sola, ungene mine er skikkelig brune allerede. 

TS bør jo så klart ha anlegg for å bli brun dersom hun også skal bli det, men det er ikke sånn at det ikke er mulig for nordeuropeere. Med mindre man har en veldig lys hudtone (slik som personer med rødlig hår) er det jo "bare" å legge seg i sola. Om det er særlig sunt er jo en annen sak.

Jeg er og 100% norsk så vidt jeg vet :P og får og en fin brunfarge, bortsett fra på beina men det er en annen sak.  

Min erfaring basert på mine venner som har en eller to forelder fra et land der de som regel er mørkere i huden enn her er at de får den fine mørke fargen. Jeg får som sagt og en grei farge men den kan ikke sammenlignes med de som har en forelder fra Italia/Iran/Spania osv. De får den fine mørke fargen som og varer lengre. Men alt er jo relativt. :)

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...