AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #1 Skrevet 3. juni 2021 Er det mulig å gå fra dvask og med en bmi på 30 til normalvektig og (litt) veltrent på et år? Har gått opp mye etter graviditet, og kroppen har aldri vært så svak som den er nå. Det realistiske for meg er å spise i kaloriunderskudd, der jeg kan spise det meste bare i begrensende mengder. Lavkarbo etc tror jeg ikke at jeg klarer å leve med over tid. Styrketrening 2-3 ganger i uka, samt gå tur hver dag. Vi har hund så blir fort en time og to med tur hver dag. Har en relativt aktiv jobb i omsorgsbolig. Er det realistisk å kunne få til noe med dette på et år? Ønsker ikke noe quick fix, men noe jeg kan leve med over tid. hvor mye klarte dere å oppnå på et år? Anonymkode: db202...a04
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #2 Skrevet 3. juni 2021 Jeg gikk ned 50 kg på et år. Blir vel ca 1 kg i uka, men de første par månedene gikk jeg ned vesentlig mer (mye vann). Hvor sunt det er derimot, skal jeg ikke si noe på. Men gikk fra svært overvektig, til normalvektig i nedre sjiktet. Anonymkode: bdd31...734 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #3 Skrevet 3. juni 2021 Vil anbefal deg å høre/lese podkasten/boka «Spis deg fri». Jeg ble overtalt etter å hørt mye fint om det her inne. Hørte de tre første podkastene og var solgt. Kjøpte kokeboken og er nå godt i gang. Anonymkode: 023c2...0cc
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #4 Skrevet 3. juni 2021 Ja, jeg tror absolutt du kan gå ned i vekt og fettprosent og få mye muskler på et år! Og når jeg sier mye muskler, det skal veldig mye til for at en kvinne blir muskuløs, ikke vær redd for å ta i. Hva med å starte? Start å trene styrke nå, spis bedre og sunnere, og ta det som du kommer. En BMI på under 25 er helt oppnåelig i løpet av et år, og om du trener styrke jevnt og trutt gjør du kroppen din en stor tjeneste for resten av livet. Styrke minst 2 ganger i uka må til for progresjon, og da ville jeg ha fokusert på hele kroppen. Øker du til 3 ganger kan du starte å splitte litt muskelgrupper. Trening, litt mindre mengder mat, sunne matgrupper, og snacks/godis kun i helger eller spesielle anledninger er så bra for kroppen. Bare start rolig så du ikke blir lei. Du trenger ikke starte med alt samtidig, men kan f.eks starte med kaloriunderskudd én uke, så snacks kun i helger neste uke, så styrke uka etter. Bare ikke ligg for mye i underskudd om du skal bygge litt muskler også. Anonymkode: 5fff0...ec5 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #5 Skrevet 3. juni 2021 Absolutt mulig Ts 😊 Jeg har aldri hatt behov for å gå ned veldig mye i vekt, men for tre-fire år siden gikk jeg ned ca 10 kg samtidig som jeg trente meg opp til en synlig strammere kropp i løpet av et halvt år (hadde ikke så mye fokus på vekt, men la om kostholdsrutiner litt for å unngå småspising og enkle løsninger). Nå trente jeg kanskje mer enn hva du planlegger, (gruppetimer på Sats 5 dager i uka) men det var ikke ren styrketrening. Det var noe ren styrke, zumba, aerobic, salsa, afrikansk dans og sikkert enda flere varianter. Du går jo mye tur med hund og de turene kan også gi variert trening. Du kan jogge/ løpe på deler av turen, og hvis du kan gå en del i ulendt terreng får du jobbet med kjernemuskulatur. Du kan gå med sekk/ vekter for at det skal bli tyngre. Du kan feste hundebåndet til et belte i livet slik at du får hendene fri, da kan du gå med staver så du får brukt armene mer. Anonymkode: 6c547...6b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå