Gå til innhold

Sikkert veldig dumt spørsmål men skrekkfilm/skrekkspill?

Anbefalte innlegg

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Finner jo ingenting på google, så jeg spør heller om noen her har hørt noe eller spurt jordmor selv. Noen liker jo å bli skremt, men er det best å vente litt med dette så ikke skremte følelser og adrenalin går over til babyen/embryoet, eller er det bare en myte som mye annet? Har jo lyst å spille skumle spill med mannen på kveldene, men har ikke så veldig lyst å skremme og plage noen som er like smått som et sesamfrø. Så hva har dere hørt om dette? :) Alt man skal lure på altså.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du syntes det er gøy og får et kick ut av det, kjør på! Da er det jo gode følelser som kommer :) Det blir jo noe helt annet å kose seg med filmer/spill i skrekkblandet fryd enn å oppleve faktiske traumatiske hendelser som krig og vold  

Anonymkode: 35301...fec

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ingen ekspert på dette området, men er veldig glad i skrekkfilm selv. Når jeg var gravid med første, så orket jeg ikke å se så mye skrekkfilm, hvertfall nye filmer jeg ikke hadde sett før, hvis jeg merket at det stresset kroppen min. Jeg har lest flere ganger at stress ikke er bra for foster, og derfor ble jeg veldig følsom for sånt.

Skal sies at jeg etter at babyen kom heller ikke orket å kjenne på de følelsene noe særlig. En gang prøvde vi å se om en skrekkfilm mens baby var nyfødt, og da måtte vi bare avslutte, fordi jeg ikke ville skremme babyen med stresset kroppsspråk.

Men hvis du kjenner at du ikke blir nevneverdig stresset i kroppen din når du ser skrekkfilmer eller spiller skrekkspill, så ville jeg sagt go for it. Skriver også under på det som ble skrevet over her, hvis det gir deg gode følelser, så ville jeg bare gjort det. Kos deg med det før barnet kommer, for du får nok mindre tid til sånt når barnet er født. Jeg og kjæresten brukte de månedene før barnet kom til å gå på kino nesten hver helg. Ble noen skrekkfilmer her og der, og andre filmer for å jevne ut 🙈

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Takk for svar 🙂 ja, man støkker jo der og da, men ler seg ihjel etterpå 😄 kanskje best å gi seg litt uti svangerskapet, men nå synes jeg det er ekstra gøy å ha noe å holde på med for å få de 12 første ukene til å gå fort, så man kan tenke på noe annet så lenge på kveldene. 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spilte nå skrekkspill helt til termin. (men spiller nesten ikke noe nå lenger, har ikke tid 😅)

Jeg støkker til ganske lett, og skriker. Men man ler jo som oftest rett etterpå. Kjente at baby i magen stokk også når jeg skrek/stokk. 

Kan ikke helt se at det kan være skadelig. Er jo snakk om skrekkblandet fryd, ikke ren skrekk liksom. Og kroppen reagerer jo annerledes på de to tingene.

Anonymkode: 62edb...738

AnonymBruker
Skrevet

Hm- nå ble jeg nysgjerrig… har du eksempler på skrekkspill? 😊

Anonymkode: 5731d...f88

Gjest 123 eller noe
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg spilte nå skrekkspill helt til termin. (men spiller nesten ikke noe nå lenger, har ikke tid 😅)

Jeg støkker til ganske lett, og skriker. Men man ler jo som oftest rett etterpå. Kjente at baby i magen stokk også når jeg skrek/stokk. 

Kan ikke helt se at det kan være skadelig. Er jo snakk om skrekkblandet fryd, ikke ren skrekk liksom. Og kroppen reagerer jo annerledes på de to tingene.

Anonymkode: 62edb...738

Ja jeg tenker og litt sånn, men greit å høre hva andre har hørt og.. 😊 men kanskje best å legge det på hylla når den blir så stor at den støkker godt inni der 😀 

Gjest 123 eller noe
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hm- nå ble jeg nysgjerrig… har du eksempler på skrekkspill? 😊

Anonymkode: 5731d...f88

Akkurat nå koser vi oss med Resident Evil serien, var i garderoben på politistasjonen i går, så kom det en stygg død mann skrikende ut av skapet 😅 er glad vi er ferdig med Last of us 2 nå, der ble jeg direkte uvel i ei uke etterpå da hun jenta vi spiller... Spoiler nede....

.

.

.

.

.

Skøt og drepte ei gravid dame😳 det var før jeg ble det selv, men mens vi prøvde. Men ble lei meg av å tenke på det på jobben dagen etter for det var så jævlig.. Så holder meg til urealistiske mord av allerede døde og litt småteite folk nå 🙂 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...