AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #1 Skrevet 3. juni 2021 Jeg Tømte komposten fra i fjor. Særlig det nederste laget var superkompakt, nesten umulig å få ut. Hva slags gode triks er det for å få luftigere kompost. Mer strø bare, eller kvist etc? Anonymkode: 24d17...291
Gjest padawan Skrevet 3. juni 2021 #2 Skrevet 3. juni 2021 Er den kompakt råtner det raskere. Det dummeste du kan gjøre er å legge kvister og tilsvarende sammen med feks gress og løv i komposten. Jeg gravde ut halvannen kubikk med kompostjord her for ikke så lenge siden. Var tungt med til gjengjeld var det bra kvalitet på jorden.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #3 Skrevet 3. juni 2021 Hva slags kompost er det? Anonymkode: 02328...5b9
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #4 Skrevet 3. juni 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Hva slags kompost er det? Anonymkode: 02328...5b9 Varmkompost. 3 hours ago, padawan said: Er den kompakt råtner det raskere. Det dummeste du kan gjøre er å legge kvister og tilsvarende sammen med feks gress og løv i komposten. Jeg gravde ut halvannen kubikk med kompostjord her for ikke så lenge siden. Var tungt med til gjengjeld var det bra kvalitet på jorden. Jeg er litt usikker på om den får nok oksygen.. Anonymkode: 24d17...291
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #5 Skrevet 3. juni 2021 Den skal jo vendes og luftes og det anbefales ofte å tilsette litt kvister. Selv har jeg bokashikompost og opplever den ofte som litt kompakt, men må som regel hakke den litt opp så blir den bra. Skal jo uansett blandes inn i annen jord. Anonymkode: 42502...4a5 2
Gjest padawan Skrevet 3. juni 2021 #7 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er litt usikker på om den får nok oksygen.. for cirka en måneds tid siden gravde jeg ut cirka halvannen kubikk med kompostjord. Det var aldri gjort noe som helst med den angående lufting men det var ganske fin jord.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #8 Skrevet 4. juni 2021 Jeg rører jevnlig og blander komposten med litt kvist. Får veldig fin jord 😊 Anonymkode: dc6fa...ac3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå