AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #1 Skrevet 3. juni 2021 Jeg er 157cm og har alltid vært slank, men for noen år siden ble jeg syk og sammen med det kom det snikende 20kg. Unødvendig å si at jeg mistrives i egen kropp. Nå skal vi har konfirmasjon etter ferien og jeg gruer meg nesten, mye pga meg selv. Og jeg må finne en kjole el til selskapet. Hvor leter jeg etter det, og hva slags kjole/pentøy er fint og kanskje skjuler kroppen litt? Blir takknemlig for svar!😊 Anonymkode: 2a582...4dd
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #2 Skrevet 3. juni 2021 Hvilke figur har du da? Eple (mest på magen) pære (mye på rumpe lår) eller timeglass (pupper og hofter/rumpe) Generellt er kjole veldig flatterende for alle figurer, du finner alltids en kjole som er fin på deg Anonymkode: 281a5...f82 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #3 Skrevet 3. juni 2021 Har du Pinterest? Der kan du søke på «Plus size petite fashion» så får du opp mange eksempler på både hverdag og festantrekk for lave kvinner med former. Anonymkode: 1a0e9...108 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #4 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hvilke figur har du da? Eple (mest på magen) pære (mye på rumpe lår) eller timeglass (pupper og hofter/rumpe) Generellt er kjole veldig flatterende for alle figurer, du finner alltids en kjole som er fin på deg Anonymkode: 281a5...f82 Det er vel epleform😊 Jeg har aldri brukt mye kjoler, kanskje to-tre ganger i året ellers. Når jeg lette etter pentøy her for et år siden ca, på cubus, hm og de "vanlige", ble jeg bare deprimert. Jeg følte at enten ble det "telt" altså stort og vidt og jeg så ut som en ball, eller de var trange og fremhevet den nye kroppen min. Følte meg ikke vel i noe🙈 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Har du Pinterest? Der kan du søke på «Plus size petite fashion» så får du opp mange eksempler på både hverdag og festantrekk for lave kvinner med former. Anonymkode: 1a0e9...108 Tusen takk for tips, det skal jeg sjekke ut👏 Anonymkode: 2a582...4dd 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #5 Skrevet 3. juni 2021 Hei igjen! Trenger ikke være kort ermet, men dette er empire snitt og det går rett under bysten din, og så vil du at skjørtet skal ha litt mye stoff og gå utover som en A, så er det fint med litt hæler så du får litt mer høyde, beina ser lengere ut. Skjørtet må ikke være så langt som på bildet, men skjørtet bør ikke slutte på et bredt sted som lår eller mitt på leggen. Penest om skjørtet når kne eller ankel. Om kjolen ikke har empire snittet kan du kjøpe et belte eller en sløyfe å lage det selv Jeg er pære men det funker for oss begge Anonymkode: 281a5...f82 7
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #7 Skrevet 3. juni 2021 Det finnes da mye fint også til epler på 1,57. Den grønne over synes jeg var fin. Hvilken str har du sånn ca? Det er langt enklere å finne noe bra i 44 enn i 54 dessverre. Det finnes kjoler som nesten kan trylle, bor du i nærheten av Bergen ville jeg tatt meg en tur på INIstyle på Sartor og kikka. Seriøse butikker legger opp og tilpasser klær som blir for lange for oss korte. Gode stoffer med litt tyngde og rett snitt er bra. Omslagskjoler kan være fint. Igigi har mye fint, men kan være vanskelig å finne i norske butikker. Det samme gjelder Kyionna. Denne har jeg https://www.kiyonna.com/plus-size-clothing/11122201 Anonymkode: 184ba...cdf 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #8 Skrevet 3. juni 2021 Tusen takk for svar og tips, sitter stor pris på det!🙏 En annen ting som gjør det vanskelig er at jeg er så kort, så lange kjoler blir jo altfor langt for meg🙈 Men som skrevet over her, så kan man jo finne butikker som hjelper med å tilpasse/sy opp?😊 Anonymkode: 2a582...4dd
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #9 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tusen takk for svar og tips, sitter stor pris på det!🙏 En annen ting som gjør det vanskelig er at jeg er så kort, så lange kjoler blir jo altfor langt for meg🙈 Men som skrevet over her, så kan man jo finne butikker som hjelper med å tilpasse/sy opp?😊 Anonymkode: 2a582...4dd Butikker eller skreddere, overraskende mange butikker har avtaler med en som tilpasser klær😊 Du kan jo forsøke deg på å lete etter petite-klær, de er tilpasset at en er under 1.60 Anonymkode: 184ba...cdf
Snurrepurre Skrevet 4. juni 2021 #10 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Butikker eller skreddere, overraskende mange butikker har avtaler med en som tilpasser klær😊 Du kan jo forsøke deg på å lete etter petite-klær, de er tilpasset at en er under 1.60 Anonymkode: 184ba...cdf Har antatt at petit klær også er mindre i størrelsen (rundt liv og bryster?). Orker ikke prøve på engang. Stemmer det?
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #11 Skrevet 4. juni 2021 Snurrepurre skrev (1 time siden): Har antatt at petit klær også er mindre i størrelsen (rundt liv og bryster?). Orker ikke prøve på engang. Stemmer det? Nei, de finnes jo i ulike størrelser de også. Men kortere armer/liv/bein. Tilpassa at en ikke er 175 høy Anonymkode: 184ba...cdf
Snurrepurre Skrevet 4. juni 2021 #12 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): LawNei, de finnes jo i ulike størrelser de også. Men kortere armer/liv/bein. Tilpassa at en ikke er 175 høy Anonymkode: 184ba...cdf Skjønner at de finnes i ulike str altså 😂. Var bare at jeg trodde medium i petit var typ small i «vanlige klær». Fordi en petit person ofte er smal og liten, iallfall når man bruker begrepet ☺️ Har googlet litt nå, og ser at det faktisk er vanlige Størrelser, bare kortere 😁 gode nyheter for meg altså.
Earwen Skrevet 4. juni 2021 #13 Skrevet 4. juni 2021 Har ca samme høyde som deg og alltid vært rund. Synes selv jeg kler empire waist, gjerne knelengde kjoler. Og gjerne stor rund hals, ikke tøy helt opp til dobbelthaka liksom 😊
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #14 Skrevet 4. juni 2021 Kjole med a-line form er veldig flatterende hvis du har ekstra på magen. A-line uten noe «bånd» rundt livet/bysten. Anonymkode: 1ddd6...137
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #15 Skrevet 4. juni 2021 Tusen takk for tips!👏 Anonymkode: 2a582...4dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå