Gå til innhold

Jeg er glad i deg sier hun, men ghoster meg. Da gjør man det slutt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forholdet har vært i en nedadgående trend en periode, hvor min opplevelse er at hun forandrer planer , svarer kort på meldinger/går til angrep hvis det ikke er slik hun ser på verden, sender sjelden meldinger osv.

Så er det de meldingene som kommer, "gleder meg til å se deg på lørdag ❤️" hvor vi gir hverandre oppmerksomhet, flørter, gjør aktiviteter og har det moro sammen.

Så blir hun kald igjen og jeg føler meg forlatt og trist. Avlysning av møter fordi andre viktigere ting kommer i veien.

Så er det ny gladmelding.

Jeg føler at jeg har tapt meg i dette forholdet, og for min psyke er det viktig å komme seg unna dette garnet jeg føler meg fanget i.

Vet ikke om jeg har lyst til å bare pakke sakene hun har hos meg, dumpe de på døra henne, sperre henne for alle kontaktmulighter, ta praten og gjøre det slutt neste gang vi møtes eller prøve å endre mønstrene slik at vi blir et par med tid for hverandre igjen?

Noen forslag til hva jeg eventuelt kan rette innsatsen på slik at hun forstår at slik vi holder på nå sårer meg inderlig, eller hva som er mest ålreite måten å ende dette forholdet på?

Anonymkode: 1ee5f...481

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så hun vil bare møte deg i helgene? Da er det jo bare for å ha det koselig og kjekt da, men ellers gjør hun sine egne ting. Du har blitt en fuckboy som hun tar frem når hun vil. 

Anonymkode: 15e71...e29

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker said:

Så hun vil bare møte deg i helgene? Da er det jo bare for å ha det koselig og kjekt da, men ellers gjør hun sine egne ting. Du har blitt en fuckboy som hun tar frem når hun vil. 

Anonymkode: 15e71...e29

Er kanskje litt rar, men fuckboy er ikke noe jeg ønsker å være. Ser mønsteret dog, da jeg har fått beskjed om at hun aldri har hatt det så bra med sex med noen andre.

Får ha det gøy på lørdag og så tenker jeg at det bare er å bryte.

Jeg er av den monogame typen, så da er det bedre å se etter noen som setter pris på store deler av pakken enn bare en liten del.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Først av alt: Er du sikker på at dere er i et forhold? Høres mer ut som ff..

Og så lenge hun tar kontakt nå og da, så ghoster hun deg ikke. Men det virker som om hun bare bruker deg når hun finner det for godt, og når hun ikke har noe annet å finne på. 

Og ja, jeg hadde forlatt relasjonen. Tror ikke du har så mye å hente på dette. Finn deg heller ei dame som vil være i et forhold. :)

Anonymkode: 37619...ad0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt at du blir frustrert, ts. Har du prøvd å ta dette opp med henne, snakke om det, spørre henne rett ut hva slags forhold hun vil ha? Er dere begge tydelige overfor hverandre om hva slags forhold dere vil ha, eller går dere med forskjellige forventninger?

Det høres ut som dere vil forskjellig, men det er nok uansett greit å ta en prat før dere evt. gjør det slutt. Vær tydelig om hva du vil og be om at hun er tydelig, så kan dere ta en avgjørelse etter det.

Anonymkode: 114d4...779

AnonymBruker
Skrevet

Noen liker ikke å leve livet gjennom digitale meldinger. Er hun en sånn? Out of sight, out of mind heter det på utenlandsk om man kun lever i nuet og aldri tenker på andre/annet enn de/det som er rett foran en til enhver tid. (Hunder er litt sånn) Men hvis hun sender masse meldinger til venninner eller andre, men ikke deg, da er det jo bekymringsfullt for forholdet. Folk er forskjellige på hvor mye eller lite kontakt man synes man trenger når man ikke er fysisk sammen. Folk har også forskjellig syn på hvor viktig det er å holde avtaler og ikke utsette eller avlyse uten god grunn. Hvordan behandler hun andre nære personer? Hvis du hele tiden nedprioriteres og meldinger og avtaler er viktig for deg, da er dere jo ikke kompatible, passer ikke sammen. Forhold skal føles bra, iallfall det meste av tiden, begge kan være gode personer på sin måte uten å passe sammen.

Anonymkode: d2a6c...0d2

AnonymBruker
Skrevet

Takker for svar.

Innså vel egentlig konklusjonen mens jeg skrev hi.

Forholdet som det er er ikke bra for meg, så jeg tenker at praten tar neste gang vi fysisk møtes.

Svir litt i hjerterota nå, men det er sånn det får bli.

• Liker 4
Skrevet

Har hun en travel hverdag da? Jeg ser ikke det du ser basert på Hi...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har begge hverdager som er travle, men vi har funnet tid til hverandre to-tre ganger i uken, nå er det alltid noe som er i veien, så hver fjortende dag er mere normalen, en gang i uken hvis hun vil.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vi har begge hverdager som er travle, men vi har funnet tid til hverandre to-tre ganger i uken, nå er det alltid noe som er i veien, så hver fjortende dag er mere normalen, en gang i uken hvis hun vil.

Hva sier hun til dette da? Det virker som du ser dette veldig svart/hvitt. Kanskje du har et overdrevent bekreftelsesbehov? Eller i hvert fall at dere har forskjellige behov. 
Overlater du til Kg å vurdere for deg, så får du bekreftet det du frykter mest. Snakk med henne!

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, Rotemor said:

Hva sier hun til dette da? Det virker som du ser dette veldig svart/hvitt. Kanskje du har et overdrevent bekreftelsesbehov? Eller i hvert fall at dere har forskjellige behov. 
Overlater du til Kg å vurdere for deg, så får du bekreftet det du frykter mest. Snakk med henne!

Interessant, det å ha ønske om å sees oftere enn hver fjortende dag er overdrevent bekreftelsesbehov.😄 Og jeg gidder ikke "frykte mer" heller.

Våre behov er forskjellige, hun trenger et godt ligg en gang i mellom, jeg trenger å føle mere intimitet og mellommenneskelige forhold i forholdet.

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Interessant, det å ha ønske om å sees oftere enn hver fjortende dag er overdrevent bekreftelsesbehov.😄 Og jeg gidder ikke "frykte mer" heller.

Våre behov er forskjellige, hun trenger et godt ligg en gang i mellom, jeg trenger å føle mere intimitet og mellommenneskelige forhold i forholdet.

Interessant at du ikke vil svare på hva hun synes.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takker for svar.

Innså vel egentlig konklusjonen mens jeg skrev hi.

Forholdet som det er er ikke bra for meg, så jeg tenker at praten tar neste gang vi fysisk møtes.

Svir litt i hjerterota nå, men det er sånn det får bli.

Nei, det er ikke bra for deg. Virker som hun har mistet interessen / følelsene dessverre. Du kan jo gi henne en sjanse da, ved å fortelle hvordan du føler det. Om hun går i forsvar-angrep modus og ikke bryr seg, har du svaret ditt der. Lykke til 🧡

Endret av McMary
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, Rotemor said:

Definer hva du mener overdrevent bekreftelsesbehov.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Definer hva du mener overdrevent bekreftelsesbehov.

Det er kjæresten din som må definere det for seg... Jeg vet ikke hva hun foretrekker. Men det gjør ikke du før du snakker med henne heller.

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, Rotemor said:

Og mens vi er i gang, hun synes, med ord og handlinger, være mer interessert i ren sex enn samtaler og hygge.

Just now, Rotemor said:

Det er kjæresten din som må definere det for seg... Jeg vet ikke hva hun foretrekker. Men det gjør ikke du før du snakker med henne heller.

Det er du som bringer det inn, og da synes jeg at det er opplysende at du sier hva du mener er overdrevent bekreftelsesbehov i din verden.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og mens vi er i gang, hun synes, med ord og handlinger, være mer interessert i ren sex enn samtaler og hygge.

Det er du som bringer det inn, og da synes jeg at det er opplysende at du sier hva du mener er overdrevent bekreftelsesbehov i din verden.

Jeg spør et åpent spørsmål.

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Rotemor said:

Jeg spør et åpent spørsmål.

Interessant at du ikke vil svare på hva din definisjon er.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Interessant at du ikke vil svare på hva din definisjon er.

Jeg har ikke en definisjon på hva overdrevet kontaktbehov, bekreftelsesbehov  e.l er for kjæresten din. Ingen har det.

Hvorfor ber du om råd på Kg når de eneste aksepterte svarene er «dump henne»? 
Dump henne, så slipper du å tenke mer på dette!

Jeg forsøkte å hjelpe med å si at jeg ikke synes det virket så ille (basert på hovedinnlegget). Etter det har jeg blitt pirket på ørten ganger.

Vet du hva jeg tror? Jeg tror du har så mye mindreverdighetskomplekser og overdrevet kontaktbehov at hun får helt hetta av deg!  Du blir som en klegg! Må få hjerter og kysseemojier og «du også» -meldinger daglig, hvis ikke er det ghosting. Grøss. Uselvstendig og usexy.

Håper du setter pris på innsatsen min.

AnonymBruker
Skrevet

Uansett hvor mye eller lite man ønsker å møtes så må jo begge parter føle at hyppigheten er tilfredstillendende. Noen ganger kan man bli enige om ett kompromiss men det må jo være ikke for lang avstand mellom enes behov og ønsker. Annenhver helg høres litt ut for meg men dersom den ene eller begge har barn kan det være annenhver helg som er barnefri og det som fungerer.

Anonymkode: 5f3ce...498

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...