Gå til innhold

Burde han ha fortalt meg at en tidligere fuckfriend tok kontakt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg veldig trygg på han jeg er sammen med, men jeg merker at det å være i et avstandsforhold gjør ting litt mer komplisert med tanke på tillit. Han er en veldig attraktiv fyr og jeg vet at han har vært veldig populær blant damene. 

Vi forteller hverandre i bunn og grunn alt - og jeg er i hvert fall opptatt av å gjøre det, slik at han vet dersom noen har kontaktet meg eller lignende. Jeg er ekstremt trofast mot han, og jeg oppdaterer han om alt - slik at han aldri skal oppleve å få seg noen overraskelser. Senest i går fikk jeg melding av en som jeg ikke har snakket med på år og dag. Ikke en flørtete melding, men han lurte på hvordan jeg har det. Jeg svarte kort og valgte å blokkere nummeret, slik at jeg slipper å få flere meldinger. Jeg gjorde det tydelig overfor kjæresten min at det er et menneske som jeg virkelig IKKE vil ha noe med å gjøre. Etter at jeg hadde fortalt så sa han at han hadde fått melding fra en dame for 2 (!!) måneder siden, en dame som pleide å være en ¨fuckfriend¨. Han sa at han svarte kort osv. Først ble jeg forvirret, fordi at dette ikke kom frem før NÅ - og jeg ble også forvirret fordi at han har byttet telefon-nummer - og det er kun meg og et fåtall andre som har nummeret hans. 

Jeg spurte hvordan hun fikk tak i han på telefonen, og han sa da at han fikk melding gjennom facebook. Da ble jeg enda mer forvirra, for han har slettet kontoen sin. Han forklarte da at kontoen ble reaktivert av seg selv da han klikket på en lenke som hadde blitt sendt i en gruppe-chat med noen kompiser på messenger. Desto mer han forklarte, desto mer følte jeg et ubehag. Jeg har aldri før tenkt at han lyver for meg eller holder ting tilbake, men det gjorde et eller annet rart med den tilliten jeg har følt overfor han. Jeg kjente at jeg ikke hadde lyst til å snakke med han i det hele tatt, og jeg følte meg nesten dårlig. Han sa også at han ikke hadde fjernet henne som venn, og at det ikke var noen vits siden hun ikke betydde noe for han - men da sa jeg at det gir mer mening å beholde venner som faktisk har betydd noe.

Likevel tror jeg kanskje at jeg har et tillitsproblem som kommer til syne iblant, og jeg er bevisst på det. Jeg prøver å kontrollere det, men følelsene jeg sitter igjen med etter i går fyller hele kroppen og gjør at jeg distanserer meg. Syns dere at han burde ha fortalt det tidligere? Eller er jeg helt ute og kjøre?

Anonymkode: 9015e...315

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke fortalt det. Past is past.

Anonymkode: e9f6c...694

Skrevet (endret)

Om han reaktiverte kontoen sin er var irrelevant så lenge han hadde messenger? Uansett så informerte han deg om det, uten at du fant ut av det. Å mene at parter skal blokkere eller slette exkjærester eller tidligere sexpartnere fra mobil og sosiale medier blir litt mye for min del. Om typen av å til snakker med eksen gjør meg da ingenting. 

Endret av Hannabanna
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Hannabanna skrev (1 minutt siden):

Om han reaktiverte kontoen sin er var irrelevant så lenge han hadde messenger? Uansett så informerte han deg om det, uten at du fant ut av det. Å mene at parter skal blokkere eller slette exkjærester eller tidligere sexpartnere fra mobil og sosiale medier blir litt mye for min del. Om typen av å til snakker med eksen gjør meg da ingenting. 

Typen min har snakket med exen sin flere ganger, og jeg har ikke noe problem med det - nettopp fordi hun betydde mye for han og hun har hatt det veldig tøft. Jeg har til og med spurt flere ganger hvordan det går med henne, og om han har hørt noe mer. Men når en fuckfriend strekker ut hånda så er det annerledes. Det er det jeg mener med at det er mer normalt å beholde folk som faktisk har betydd noe.

Jeg har aldri bedd han om å slette eller blokkere noen som helst. Det var han selv som tok det opp uten at jeg hadde nevnt det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du overreagerer og har helt klart problemer som ikke er sunt i et forhold. Du forventer for mye av ham, og deg selv. 

en mann sendte deg en melding som ikke var flørtende eller hadde en seksuel undertone, hvorfor i alle dager skal du blokkere ham? Skal du alltid avvise alle menn i fall de kanskje finner deg attraktiv? Da begrenser du livet ditt veldig, og det er heller ikke sunt for deg. 

Anonymkode: bf7da...4f7

• Liker 5
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Typen min har snakket med exen sin flere ganger, og jeg har ikke noe problem med det - nettopp fordi hun betydde mye for han og hun har hatt det veldig tøft. Jeg har til og med spurt flere ganger hvordan det går med henne, og om han har hørt noe mer. Men når en fuckfriend strekker ut hånda så er det annerledes. Det er det jeg mener med at det er mer normalt å beholde folk som faktisk har betydd noe.

Jeg har aldri bedd han om å slette eller blokkere noen som helst. Det var han selv som tok det opp uten at jeg hadde nevnt det.

Men han har da svart kort, ikke møtt henne eller på andre måter oppfordret til kontakt, så hva han har gjort galt forstår jeg ikke. Du skrev at han ikke har sagt at han har slettet henne, så er ikke det noe du ønsker at han skal da? 

Ærlig synes jeg du overreagerer veldig, og hadde jeg vært han hadde jeg blitt forbanna over sånn flisespikkeri om jeg var trofast i ett forhold og ikke hadde gjort noe galt. 

• Liker 2
Skrevet

Ja du er ute å kjører

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hannabanna skrev (Akkurat nå):

Men han har da svart kort, ikke møtt henne eller på andre måter oppfordret til kontakt, så hva han har gjort galt forstår jeg ikke. Du skrev at han ikke har sagt at han har slettet henne, så er ikke det noe du ønsker at han skal da? 

Ærlig synes jeg du overreagerer veldig, og hadde jeg vært han hadde jeg blitt forbanna over sånn flisespikkeri om jeg var trofast i ett forhold og ikke hadde gjort noe galt. 

Jeg har ikke sagt til han hva jeg tenker og føler. Jeg sa nesten ingenting - jeg bare spurte hvordan hun fikk tak i han, siden han har nytt nummer. Også fortalte han. Etter det så ringte en venninne meg og jeg sa at jeg måtte legge på, også ble det ikke mer med det. Alle disse følelsene jeg kjenner på har jeg ikke fortalt han - for jeg vet at jeg sliter veldig med sånne ting, og jeg er jo glad i han og vil ikke at det skal gå utover han.. Men det frustrerer meg at jeg skal føle det sånn. Jeg er bare veldig skadet når det gjelder forhold, og det er vanskelig å komme seg ut av disse tankene og følelsene. 

AnonymBruker
Skrevet

Du bør kanskje snakke med noen om sjalusiproblemet ditt. Det kommer til å bli vanskelig for deg å være i et sunt forhold, du ødelegger selv forholdet med slik sjalusi. 

Jeg skjønner ikke hvorfor du blokkerte fyren som sendte deg melding, hvorfor du følte du måtte fortelle om episoden til kjæresten, eller hvorfor du reagerer på det han fortalte, eller hvorfor du så forhører ham, eller hvorfor du vil at han skal slette ekser osv. Alt det er ganske rart og sånt som kun folk med alvorlig sjalusiproblemer gjør. 

Anonymkode: 732cc...70a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Blokkerte du en mann fordi han sendte en hyggelig melding? 😲

Du må jaggu ha problemer. 

Anonymkode: dfa35...e90

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg føler meg veldig trygg på han jeg er sammen med, men jeg merker at det å være i et avstandsforhold gjør ting litt mer komplisert med tanke på tillit. Han er en veldig attraktiv fyr og jeg vet at han har vært veldig populær blant damene. 

Vi forteller hverandre i bunn og grunn alt - og jeg er i hvert fall opptatt av å gjøre det, slik at han vet dersom noen har kontaktet meg eller lignende. Jeg er ekstremt trofast mot han, og jeg oppdaterer han om alt - slik at han aldri skal oppleve å få seg noen overraskelser. Senest i går fikk jeg melding av en som jeg ikke har snakket med på år og dag. Ikke en flørtete melding, men han lurte på hvordan jeg har det. Jeg svarte kort og valgte å blokkere nummeret, slik at jeg slipper å få flere meldinger. Jeg gjorde det tydelig overfor kjæresten min at det er et menneske som jeg virkelig IKKE vil ha noe med å gjøre. Etter at jeg hadde fortalt så sa han at han hadde fått melding fra en dame for 2 (!!) måneder siden, en dame som pleide å være en ¨fuckfriend¨. Han sa at han svarte kort osv. Først ble jeg forvirret, fordi at dette ikke kom frem før NÅ - og jeg ble også forvirret fordi at han har byttet telefon-nummer - og det er kun meg og et fåtall andre som har nummeret hans. 

Jeg spurte hvordan hun fikk tak i han på telefonen, og han sa da at han fikk melding gjennom facebook. Da ble jeg enda mer forvirra, for han har slettet kontoen sin. Han forklarte da at kontoen ble reaktivert av seg selv da han klikket på en lenke som hadde blitt sendt i en gruppe-chat med noen kompiser på messenger. Desto mer han forklarte, desto mer følte jeg et ubehag. Jeg har aldri før tenkt at han lyver for meg eller holder ting tilbake, men det gjorde et eller annet rart med den tilliten jeg har følt overfor han. Jeg kjente at jeg ikke hadde lyst til å snakke med han i det hele tatt, og jeg følte meg nesten dårlig. Han sa også at han ikke hadde fjernet henne som venn, og at det ikke var noen vits siden hun ikke betydde noe for han - men da sa jeg at det gir mer mening å beholde venner som faktisk har betydd noe.

Likevel tror jeg kanskje at jeg har et tillitsproblem som kommer til syne iblant, og jeg er bevisst på det. Jeg prøver å kontrollere det, men følelsene jeg sitter igjen med etter i går fyller hele kroppen og gjør at jeg distanserer meg. Syns dere at han burde ha fortalt det tidligere? Eller er jeg helt ute og kjøre?

Du sletter og blokkerer en kjenning fordi den var så frekk å spørre hvordan det går, og lager en sak av det???  
Selv om du gjør slike ekstreme ting så kan du aldri forvente eller forlange at andre skal oppføre seg så ekstremt.  Dersom du ikke stoler på deg selv i forhold til andre, så er det jo selfølgelig greit å gjøre slike tiltak for å klare å holde deg selv i skinnet, men dette er ditt problem og ingen andres.

Og ja, du overreagerer, det er helt irrasjonelt å skulle melde om alle man prater med. 

Anonymkode: afbf7...4d8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og en ting til. Hvorfor har han både byttet telefonnummer, som nå kun et fåtall har, og slettet facebookkontoen sin? Det er jo en ganske ekstrem ting å gjøre, er det noe du har krevd for å kutte forbindelsen til tidligere kjente/ekser?

Anonymkode: 732cc...70a

AnonymBruker
Skrevet

Det forholdet kommer ikke til å fungere på silt hvis du skal føle på sånt hele tiden. Han spilte m åpne kort. La d være med det. Det er en grunn for at ff var ff og ikke forhold. Det er du som er partneren hans og han vil ha forhold med. 

Anonymkode: babf7...b46

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Senest i går fikk jeg melding av en som jeg ikke har snakket med på år og dag. Ikke en flørtete melding, men han lurte på hvordan jeg har det. Jeg svarte kort og valgte å blokkere nummeret, slik at jeg slipper å få flere meldinger.

Dette er jo ærlig talt helt sprøtt. Du fikk en melding fra en bekjent, og valgte å blokkere ham, fordi du har kjæreste?

Anonymkode: d122d...490

• Liker 2
Gjest Alterego666
Skrevet

Er selv i avstandsforhold. Om jeg skulle rapportere på all kontakt med kvinner jeg har hatt sex med ville det fylt hele forholdet. 

Jeg foreslår at du enten

a) stoler på typen, eller b) finner en type du stoler på.

Etter det kan du fokusere på relasjonen mellom dere.

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har ikke sagt til han hva jeg tenker og føler. Jeg sa nesten ingenting - jeg bare spurte hvordan hun fikk tak i han, siden han har nytt nummer. Også fortalte han. Etter det så ringte en venninne meg og jeg sa at jeg måtte legge på, også ble det ikke mer med det. Alle disse følelsene jeg kjenner på har jeg ikke fortalt han - for jeg vet at jeg sliter veldig med sånne ting, og jeg er jo glad i han og vil ikke at det skal gå utover han.. Men det frustrerer meg at jeg skal føle det sånn. Jeg er bare veldig skadet når det gjelder forhold, og det er vanskelig å komme seg ut av disse tankene og følelsene. 

Da synes jeg at du burde oppsøke noen du kan snakke med om det og prøve å bearbeide det du sliter med. 

AnonymBruker
Skrevet

Du overreagerer. Han hadde aldri nevnt dette om det lå noe som helst under. 

Anonymkode: feb92...45c

AnonymBruker
Skrevet

Han er jo en ærlig mann. Han fortalte det sikkert ikke der og da fordi han bare svarte kort og blokkerte, tenkte sikkert at det ikke var noe viktig å dele. Men valgte å fortelle om det nå, fordi du fortalte om lignende og derfor husket at det hadde skjedd han også.

Anonymkode: 951f5...9e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...