Rosatoast Skrevet 3. juni 2021 #21 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Litt påminnelser blir det, men her rydder han opp etter seg. Ellers kaster jeg tingene hans. Dette veit han siden jeg har gjort det noen ganger og ham må bruke sparepengene sine for å kjøpe nytt. Glemmer han ting på skolen så rekker han fint å gå tilbake og hente tingene han har glemt. Pluss at han mistetr spilletid for hver gang han glemmer. Ja det er mas,men sier at mase kommer jeg til å gjøre frem til han faktisk hører etter og velger å gjøre det jeg spør om. Så helt opp til han hvor mye mas det er løpet av en dag. Anonymkode: 1e841...d05 Hva faen er det jeg leser? H*n er 8 år gammel og du KASTER tingene h*n glemmer? Dette er kanskje ikke omsorgssvikt, men du er ikke særlig kjærlig og hyggelig mot barnet ditt.
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 3. juni 2021 #22 Skrevet 3. juni 2021 Det er nok ganske vanlig. Jeg har to barn, den ene er et surrehue, mens den andre stort sett har kontroll.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #23 Skrevet 3. juni 2021 Rosatoast skrev (2 minutter siden): Hva faen er det jeg leser? H*n er 8 år gammel og du KASTER tingene h*n glemmer? Dette er kanskje ikke omsorgssvikt, men du er ikke særlig kjærlig og hyggelig mot barnet ditt. Så at flere reagerer og kunne ikke brydd meg mindre. At andre velger å smiske, snakke seg ihjel og putte bomull under armene til barna sine er deres problem. Er dere mødre som skriver innlegg på innlegg her pga dere er frustrerte på barna deres og ulike teknikker ikke fungerer. Heldigvis er jeg trygg nok som mor og veit jeg har en nydelig gutt som ikke lider noen nød 🙂 Anonymkode: 1e841...d05
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #24 Skrevet 3. juni 2021 Rosatoast skrev (16 minutter siden): Hva faen er det jeg leser? H*n er 8 år gammel og du KASTER tingene h*n glemmer? Dette er kanskje ikke omsorgssvikt, men du er ikke særlig kjærlig og hyggelig mot barnet ditt. Min mor gjorde det samme, og jeg har ikke fått varige skader av det. Anonymkode: d31cc...899 1
Hactar Skrevet 3. juni 2021 #25 Skrevet 3. juni 2021 (endret) Det er nok, som flere skriver, helt innenfor normalen. Eneste jeg tenker, er at han kanskje ikke skulle vært på sykkel når han er så surrete? Kommer jo så klart an på om han må krysse vei eller ikke, men ser at min jevngamle gutt ikke er konsekvent nok med å se seg for ennå, særlig ikke i følge med andre barn. Ellers ville jeg fokusert på å øke selvstendigheten på noen få områder om gangen, og hjulpet ham med resten. Når noe har blitt rutine, er det lettere å lære inn noe nytt, og det blir bare få ting å «mase» om om gangen. Vi foreldre blir lett redusert til bakgrunnsstøy om det blir for mange beskjeder om for mye forskjellig. Endret 3. juni 2021 av Hactar 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #26 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så at flere reagerer og kunne ikke brydd meg mindre. At andre velger å smiske, snakke seg ihjel og putte bomull under armene til barna sine er deres problem. Er dere mødre som skriver innlegg på innlegg her pga dere er frustrerte på barna deres og ulike teknikker ikke fungerer. Heldigvis er jeg trygg nok som mor og veit jeg har en nydelig gutt som ikke lider noen nød 🙂 Anonymkode: 1e841...d05 Jeg tenkte mer i et miljø- og fattigdomshensyn. Eller var det så galt at han måtte faktisk se at søppelbilen kjørte det bort? Det går fint an å frata barn goder uten at man må fysisk kaste det i søpla. Like effektivt hvis man vet hvordan det skal gjøres og det føles overhodet ikke som du smisker for barnet. Anonymkode: 90e3b...dcd
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #27 Skrevet 3. juni 2021 Har ei jente på 10 år som er veldig vimsete. De sier det samme på skolen. Det går litt i sus og dus. Hun glemmer som regel alltid igjen noe hos venner, klær, telefon osv. Ofte ligger ting igjen på skolen. Beskjeder går litt inn det ene øret og ut det andre. Hun har nok tankene sine på mange andre plasser. Hun har blitt flinkere, så det går fremover😉 Anonymkode: 6d1c2...336
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #28 Skrevet 3. juni 2021 Har en åtteåring, jeg kunne ha skrevet et lignende innlegg om henne. Hun er ei vimse uten like 🙂 Anonymkode: cad8b...3c2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #29 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Litt påminnelser blir det, men her rydder han opp etter seg. Ellers kaster jeg tingene hans. Dette veit han siden jeg har gjort det noen ganger og ham må bruke sparepengene sine for å kjøpe nytt. Glemmer han ting på skolen så rekker han fint å gå tilbake og hente tingene han har glemt. Pluss at han mistetr spilletid for hver gang han glemmer. Ja det er mas,men sier at mase kommer jeg til å gjøre frem til han faktisk hører etter og velger å gjøre det jeg spør om. Så helt opp til han hvor mye mas det er løpet av en dag. Anonymkode: 1e841...d05 Rosatoast skrev (5 timer siden): Hva faen er det jeg leser? H*n er 8 år gammel og du KASTER tingene h*n glemmer? Dette er kanskje ikke omsorgssvikt, men du er ikke særlig kjærlig og hyggelig mot barnet ditt. Det er da helt normalt!? Ikke noe å ta på vei for! Det skjedde meg et par ganger i oppveksten, og jeg lærte av det. En gang kom jeg hjem og da var alt rotet på rommet kastet, klær, sko leker bøker osv. Var helt slutt på å rote da. Anonymkode: 23694...4af 2
Rosatoast Skrevet 3. juni 2021 #30 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er da helt normalt!? Ikke noe å ta på vei for! Det skjedde meg et par ganger i oppveksten, og jeg lærte av det. En gang kom jeg hjem og da var alt rotet på rommet kastet, klær, sko leker bøker osv. Var helt slutt på å rote da. Anonymkode: 23694...4af Selv om dette var normalt for DEG betyr ikke det at dette er normalt for majoriteten.
Rosatoast Skrevet 3. juni 2021 #31 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Så at flere reagerer og kunne ikke brydd meg mindre. At andre velger å smiske, snakke seg ihjel og putte bomull under armene til barna sine er deres problem. Er dere mødre som skriver innlegg på innlegg her pga dere er frustrerte på barna deres og ulike teknikker ikke fungerer. Heldigvis er jeg trygg nok som mor og veit jeg har en nydelig gutt som ikke lider noen nød 🙂 Anonymkode: 1e841...d05 Haha, ser at du drar ting relativt langt ut av proporsjoner her. Det er ikke snakk om å "smiske" eller å sy puter under armene på barna. Det er snakk om å være kjærlig, men streng i oppdragelse og oppvekst. Man KASTER ikke tingene til ett lite barn fordi en glemmer fort etc.. Vi får se når barnet ditt er voksent, hva slags konsekvens du som mor må "lide" da. Alt har sine ringvirkninger og barn, særlig små barn (under ti år) blir sterkt psykisk preget av den minste ting som skaper negative følelser og assosiasjoner . Og da er det barnet selv som må slite med disse tingene, når det kommer frem som ungvoksen/voksen. Når man selv er oppvokst med noe dysfunksjonelt, så anser man dette som normalt siden man ikke er vant til annet. Det betyr ikke av den grunn at det er normalt eller greit. Tvert imot.. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #32 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er da helt normalt!? Ikke noe å ta på vei for! Det skjedde meg et par ganger i oppveksten, og jeg lærte av det. En gang kom jeg hjem og da var alt rotet på rommet kastet, klær, sko leker bøker osv. Var helt slutt på å rote da. Anonymkode: 23694...4af Rosatoast skrev (10 timer siden): Selv om dette var normalt for DEG betyr ikke det at dette er normalt for majoriteten. Det er flere her som har opplevd/gjort akkurat det samme så set er nok litt mer normalt enn du ønsker å tro.. Anonymkode: 23694...4af 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #33 Skrevet 4. juni 2021 Min 8-åring er også sånn. En skikkelig surrekopp. Skjedd flere ganger at han har glemt sekken, votter, luer, svømmetøy osv. på skola... pålegg og melk står på kjøkkenbenken (det som irriterer meg mest) og det er daglig leteaksjon etter fjernkontrollen til TVen... Anonymkode: 7f231...67d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå