AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #1 Skrevet 3. juni 2021 Vi forsøkte Butinox terrassebeis. Jeg syns beisen er vanskelig å jobbe med. Den renner og drypper. Dessuten fikk vi aldri renset bort restene helt fra trevirket da vi skulle beise verandaen på nytt tre år etter. I tillegg samles det fort grønske på vår veranda. Jeg må si jeg ikke likte den. Noen som har tips for hva som fungerer bedre? Vi likte ideen om farge på trevirket som ikke var heldekkende. Det positive med beis var at man bare trengte en malebehandling. Så jobben kunne vært kort. Samtidig blir det merarbeid når beisen skal renses, for det får tydeligvis ikke bort og blir skjoldete. Og så har beis litt lenger levetid enn olje. Men jeg vil likevel høre med andre om de har innspill/tips om noe annet eller noe som gjør det enklere å rense bort beisen/påføre🙂 Anonymkode: 672d1...cdd
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 6. juni 2021 #2 Skrevet 6. juni 2021 Kan du forklare hva du mener med "rense bort beisen" ?
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #3 Skrevet 6. juni 2021 2 hours ago, DEN NAKNE GARTNER said: Kan du forklare hva du mener med "rense bort beisen" ? Det er mange som tror at «bruk rens før nytt strøk med beis» betyr at man skal ha vekk all den gamle beisen før man beiser på nytt. Det er en forbløffende utbredt misforståelse, som jeg opplever følger med det å lære seg vedlikehold via Google i stedet for å ha lært det i praksis av noen som kan det. Problemet med skjolder kommer når man benytter pigmentert beis på en flate som utsettes for ujevn slitasje og ujevn tilsmussing/algevekst. Slik at fargen forsvinner mer noen steder, og bed ny påføring av beis blir resultatet ujevnt i utseende. Olje har færre av disse ulempene, men til gjengjeld får man oftere problemer med at oljede overflater blir seige når de står i sola i lang tid etter påføring av olje. Det er ikke ideelt det heller. 🤷🏼♀️ Anonymkode: 33c2f...b69 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå