Gå til innhold

Hadde dere hatt råd til å bruke 200 000 kr i måneden på medisin til barnet? 😱

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da måtte vi solgt huset, og klart maks et par år. 

Anonymkode: 4d108...001

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei, man bør ikke ta høyde for å kunne betale nesten 3 millioner kroner i året på medisiner før man får barn.

Da måtte man i realiteten ha nesten 55 millioner på konto (18 år á 3 mill), og det er de færreste som har muligheten til.
Uten barna stopper Norge!

Anonymkode: 285d7...521

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Skulle alle hatt råd til slike ekstremsituasjoner for å kunne få barn hadde vi sett en total kollaps av samfunnet vårt. 

Anonymkode: 4d108...001

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Nei, aldri. Og jeg mener man ikke kan ta høyde for sånne ekstreme kostnader heller. How liksom? 

Anonymkode: 5bfcf...c3e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri i verden hatt mulighet. Det er på ingen måte noe man skal ta høyde for, det ville ført til at omtrent ingen kunne fått barn. 

Anonymkode: e4fb3...060

• Liker 5
Gjest Timeplan
Skrevet

Hjerterått at hun ikke kan gjøre stort annet enn å sitte hjemme å vente på å dø, i en alder av bare 46.

Skrevet

Jeg hadde hatt råd til litt iver ett år hvis jeg solgte huset.

Det skulle vært helt unødvendig å måtte ha sånne utgifter her i landet. Er mye sløsing med skattepenger, men medisinsk behandling er faktisk livsnødvendig.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hadde hatt råd til ganske nøyaktig 1 måned med det som står på diverse kontoer nå, og ca 4 måneder til om vi solgte huset...

Anonymkode: 80a96...a9e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja - men i to måneder, og etter ville sparepengene tatt slutt.. 

Jeg skjønner godt at Helsedirektoratet trenger å forhandle ned innkjøpsprisene, de må jo det, de kan ikke akseptere over dobbelte pris av det Danmark betaler, f.eks. Men slike forhandlinger tar tid, og imellom tid er det flere mennesker som kunne reddes. F.eks. denne familien kunne hjelpes stort om de bare slapp MVA på den medisinen! Så her må politikerne på banen, men ikke på den måten at de presser Helsedir. Men heller, hva med å ha fond, eller budsjettpost, for medisiner allerede tilgjengelige til salgs i Norge, men ikke ferdig med forhandlinger om offentlig innkjøpspris. Så kan du som på liv og død er avgjørende av den medisinen nå, kan allikevel få den gjennom denne spesielle ordningen..

Eller, ihvertfall kutte ned moms på slik medisin gjennom privat kjøp. 

Anonymkode: 0f4c4...329

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Timeplan said:

Hjerterått at hun ikke kan gjøre stort annet enn å sitte hjemme å vente på å dø, i en alder av bare 46.

Med den sykdom, begge mutasjoner slik som hun har, har det vært forventet levealder på 25 år, ennå bare for 15 år siden (tidlig 2000-årene). 

Så det er helt sinnsykt å tenke på, men denne kvinnen har aldri vært sikker i hele sitt voksenliv, at hun overlever enda ett år.. 

Altså, ikke negativt ment, bare som tanke. Er umulig for oss friske å forestille seg hvordan det er å leve slik.

Anonymkode: 0f4c4...329

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi kunne klart et år eller så om vi makset rammelånet. Et år til om vi solgte andre verdier. 

Trist at noen er nødt til å gjøre dette i rike Norge.

Anonymkode: 2ddbc...4a5

• Liker 2
Skrevet

Vi hadde solgt hus og det hele, og flyttet til England eller Danmark hvor medisinen er gratis. 

hadde ikke brukt opp alle sparepengene til familien om flytting var en mulighet. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Nei, da hadde jeg blitt gjeldsslave resten av livet. 

Anonymkode: 3601a...5f1

• Liker 3
Skrevet

Det hadde dessverre ikke gått for våres del. Vi har ikke noe hus å selge, heller ikke andre ting av betydelig verdi. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke hatt råd. I denne situasjonen hadde jeg gjort hva som helst for å klare å flytte til England på dagen hvor medisinen er gratis. 

Anonymkode: 8c882...897

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Skaff dere barneforsikring! 

Anonymkode: d9ef3...878

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Usikker. Både min mann og jeg er medlem i to svært gode fagforeninger. Vi har dessuten penger nok på bok til å ha klart oss gjennom et slikt år, uten å ta i bruk fagforeningene. Men det hadde gått utover EK, og jeg håper uansett at vi aldri opplever slikt.

Anonymkode: c4ff1...d7b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Usikker. Både min mann og jeg er medlem i to svært gode fagforeninger. Vi har dessuten penger nok på bok til å ha klart oss gjennom et slikt år, uten å ta i bruk fagforeningene. Men det hadde gått utover EK, og jeg håper uansett at vi aldri opplever slikt.

*edit* en måned.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på livskvaliteten til barnet, og prognosen med tanke på dødelighet. Jeg hadde ikke brukt 200.000 kr pr mnd for å forlenge pinen hvis barnet uansett kom til å dø før det nådde voksen alder. Når det er for smertefullt å leve, må man få lov til å dø, uansett hvor vondt det er for foreldrene å miste barnet sitt. 

Anonymkode: 2e82c...859

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...