Gå til innhold

Dere som la på dere +15/20/25 kilo i svangerskapet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare lurer på om dere la på dere jevnt og trutt gjennom svangerskapet eller om vekta stod feks stille i starten, men plutselig økte?

(Ps. trenger IKKE utgreiinger om hvor fort du gikk det av deg igjen etter fødsel 😂 Kommer alltid sånt i sånne vekt-tråder)

Anonymkode: ec732...472

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

La på meg ganske jevnt i første og andre trimester. Mot slutten este jeg virkelig ut, i alle retninger. 

Anonymkode: de024...a05

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

La på meg mye i første og andre trimester (spiste for mye grunnet kvalme - hjalp med salt og fett). Mindre i tredje, men babyen kom også litt for tidlig.

Anonymkode: 6eeeb...48c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det gikk i rykk og napp.

Anonymkode: 39ef1...e0a

Skrevet

La på med i første å andre trimester fordi jeg spiste enormt mye 😅

I tredje trimester var det mest vannvekt. Gikk opp 20kg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

La på meg mest i andre trimester og starten av tredje. Stagnerte siste ukene.

Anonymkode: 96465...e34

AnonymBruker
Skrevet

10 kg i første og andre trimester. 10 til de siste ukene før termin, men hadde svangerskapsforgiftning og mye væske i kroppen 🥴 mye vannvekt de siste 10 kiloene.

Anonymkode: 2bcef...eee

AnonymBruker
Skrevet

Gikk litt sånn i rykk å napp, men etter uke 28 følte jeg det gikk raskere 🥺

Anonymkode: a28e3...53c

AnonymBruker
Skrevet

Jevnt og trutt tror jeg. Ikke så mye i starten. 

Anonymkode: 48696...070

Skrevet

Med første spiste jeg som en gal, men la ikke på meg noe særlig før rundt uke 18isj. Da gikk det jevnt og trutt oppover. Etter uke 34 eller så eksploderte det pga vann, og jeg endte på +30kg. Vannet kunne jeg ikke gjøre så mye med, men jeg kunne definitivt vært flinkere til å ikke spise for to, som faktisk var det jeg gjorde. To voksne. :P 

AnonymBruker
Skrevet

La ikke på meg noe før i 2. trimester. Da gikk det jevnt og trutt opp til fødsel. Gikk opp 15 kg. 

Anonymkode: decc7...e6e

AnonymBruker
Skrevet

La på meg 12 kilo, velta økte mest fra uke 17-18. Mangler 6 kg fra vekta før jeg ble gravid. Det er 5 år siden nå

Anonymkode: 1df49...50a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

La på meg 12 kilo, velta økte mest fra uke 17-18. Mangler 6 kg fra vekta før jeg ble gravid. Det er 5 år siden nå

Tråden var til de som la på seg mer enn 15 kilo. 

Anonymkode: ec732...472

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

La på meg mest i første og andre trimester. Siste trimester gikk jeg kanskje opp 1-1,5kg totalt? Gikk litt i rykk og napp første 6 mnd. Noen uker stod vekten stille, og andre spratt den opp brått. Gikk opp 14-15 kilo totalt.

Anonymkode: 69d98...f65

AnonymBruker
Skrevet

Tre graviditeter, lagt på meg mellom 24 og 30 i dem alle.

Gikk opp 25 kg innen uke 25 med alle, siden kun noen få, nesten stillestående til uke 38 og 39. (Aldri gått lengre enn det).

Kvalme og lite bevegelse har skylden, + jeg får lavt stoffskifte i graviditetene! Jævlig!

Anonymkode: 3aafc...683

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har PCOS så vet ikke om jeg er så representativ men her gikk jeg ikke opp i vekt noe spesielt før på slutten. Siste 2-3 månedene gikk jeg fra 75 til 100 hvis jeg ikke husker feil og rett etter fødsel klarte jeg å gå opp 10 kg...  Jeg spiste ikke noe spesielt heller men...ja. De på sykehuset mente det var vannvekt siden jeg gikk fra en vekt til en annen på et par timer men kiloene forsvant aldri. Men lever fint med det. 😄 

Anonymkode: dd0c2...9b3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk opp 15 kg. Gikk ikke opp noe før i overgangen mellom 1.og 2.trimester og la på meg jevnlig derfra. La faktisk ikke på meg noe de siste to ukene før fødselen, grunnet diaré og en del annet ubehag som ga lite matlyst. Babyen fikk det den trengte og var fin og frisk altså, så jeg gikk sikkert litt ned i egenvekt. 

Anonymkode: 55a64...46f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tråden var rettet mot de som la på seg mer enn 15 kilo, og det ble spesifisert at info om vektnedgangen etterpå ikke var nødvendig. 

Anonymkode: 203c5...ad5

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...