AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #1 Skrevet 2. juni 2021 Jeg har ikke uendelig med penger, men tjener gjennomsnittlig og har bolig og penger på banken. Jeg har to venner som jeg gjerne skulle hjulpet. Den ene tjener lite og virker som han føler alt går i mot ham. Hun andre jobber og tjener også gjennomsnittlig, men har lyst på bolig og får ikke hjelp av foreldrene sine til å stå som kausjonister osv. Jeg har ikke snakket med dem om dette, men skulle så gjerne hjulpet. Er det en dårlig idé? Om det kunne gått, hvordan skulle jeg gått fram? Anonymkode: 57c41...ea3 1
Pillarguri Skrevet 2. juni 2021 #2 Skrevet 2. juni 2021 Det å involverer penger i et vennskap er alltid en dårlig ide. Sjansen for at det blir trøbbel og at vennskapet ryker er veldig stor. Gode venner er sjeldne og må tas godt vare på, så jeg ville ikke blandet meg i deres økonomi. Du kan heller være litt raus med dem når det er naturlig. 9
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #3 Skrevet 2. juni 2021 Jeg vil ikke si annet enn at du har en fantastisk intensjon. Hjerte! Anonymkode: 52f47...31a 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #4 Skrevet 2. juni 2021 God intensjon ❤️ hvis du skal gi det til dem blir de nok glad! Skal du låne det til dem blir det fort krøll i vennskapet når de ikke kan betale tilbake.. Anonymkode: 6fe29...5cb
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #5 Skrevet 3. juni 2021 Penger og vennskap går aldri bra. Snakker av erfaring. Overrask heller med å betale for en mnd med matvarer eller noe du vet vennen din vil få bruk for. Anonymkode: 095cd...b89
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #6 Skrevet 3. juni 2021 Enig i at å blande inn økonomi i vennskap og familie forandrer forholdet. Mange er vel sånn laget at vi forbanner banken vi må tilbakebetale lån til hver måned selv om vi elsket banken den dagen de ga oss lån. Sånn også med mennesker. Så eventuelle vennelån bør være kortvarige og uten rente. Om de hjelper deg med arbeid i hagen, oppussing, flytting, sjåførtjeneste eller annet, så kan du betale for arbeid utført. Dette er skattefritt opptil et visst beløp pr år. Anonymkode: b0037...e6d
Gjest O.G. Skrevet 3. juni 2021 #7 Skrevet 3. juni 2021 Du har intet ansvar for dine venners liv og økonomi.
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 3. juni 2021 #8 Skrevet 3. juni 2021 Det er en fin tanke, men penger og venner fungerer sjeldent bra.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #9 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har ikke uendelig med penger, men tjener gjennomsnittlig og har bolig og penger på banken. Jeg har to venner som jeg gjerne skulle hjulpet. Den ene tjener lite og virker som han føler alt går i mot ham. Hun andre jobber og tjener også gjennomsnittlig, men har lyst på bolig og får ikke hjelp av foreldrene sine til å stå som kausjonister osv. Jeg har ikke snakket med dem om dette, men skulle så gjerne hjulpet. Er det en dårlig idé? Om det kunne gått, hvordan skulle jeg gått fram? Anonymkode: 57c41...ea3 Ikke gjør det - antakeligvis er det en grunn til at folk har lite penger. Er endel uten økonomisk sans... IKKE gjør det, det kan bli slutten på vennskapet om noe skjærer seg..... Anonymkode: 89bdb...5c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå