Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 429a9...c8d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

DET ER IKKE NOE POENG I DET

Anonymkode: 7c43d...e92

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

IKKE GJØR DET!

det kan trigge prematur fødsel...

Anonymkode: 7d6a5...a1d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, og melka har kommet etter 2-3 døgn med alle likevel. 

Anonymkode: 5bcbf...182

AnonymBruker
Skrevet

I svangerskapet har man veldig høye nivåer av østrogen og progesteron som hemmer melkeproduksjonen. Når placenta er forløst faller disse hormonene og bidrar til at melkeproduksjonen kommer i gang. Så kan ikke tenke meg at det skal ha noe for seg å pumpe før fødsel...

Anonymkode: 71706...8e7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er jo i uke 39 og veldig lei av å gå gravid.  Kan det sette i gang fødsel om jeg bruker brystpumpe?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er jo i uke 39 og veldig lei av å gå gravid.  Kan det sette i gang fødsel om jeg bruker brystpumpe?

Nei mest sannsynlig ikke, finnes ingen beviser for at dette fungerer. Urtete har sikkert samme effekt. 

Det du derimot oppnår er å sløse bort råmelken, som er den melken som holder baby mett de første 2-6 dagene etter fødsel frem til melka kommer for fullt. Helsepersonell anbefaler derfor å unngå å pumpe eller håndmelke. 

Råmelka er ekstra næringsrik, spar den til babyen. 

Noe som faktisk fungerer for å starte fødsel er sameie, fordi stoffer i sæd bidrar til modning. 

Hvile er også viktig. Fødsel starter faktisk skjeldent når kroppen er utsatt for mye stress eller søvnmangel. 

Anonymkode: 71b67...ba4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er umulig å «bruke opp» råmelk🙄 så det skal du ikke høre på. Les på ammehjelpen sine sider. 

Jeg har håndmelket før fødsel med begge to. Det var for å kunne ha med råmelk på sykehuset i tilfelle babyen hadde lavt blodsukker pga min svangerskapsdiabetes. Om barnet har lavt blodsukker, vik de på sykehuset gi mme, noe jeg ikke ville. Det er helt trygt å håndmelke fra uke 37+0. Det finnes noen studier som viser at håndmelking kan sette sette igang fødsel, så derfor sier de 37+0. Jeg håndmelket i en steril beholder og trakk opp i sterile engangssprøyter som jeg frøys ned og hadde med på sykehuset. Er ikke rare greiene som kommer ut, så pumping tror jeg ikke er mye vits i. Men de dråpene som kom kunne vert gull verdt for å unngå mme. 

Anonymkode: d0822...2fe

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...