Gjest Pleneier Skrevet 2. juni 2021 #1 Skrevet 2. juni 2021 (endret) Vi er midt i en pandemi. Det eneste mange bryr seg om, er få få drekke til de stuper på byen. Er møkka lei maset om utepilsen hele tiden. Ikke visste jeg at det var så mange alkiser i Norge.. Endret 2. juni 2021 av Pleneier
Gjest Lawyam Skrevet 2. juni 2021 #2 Skrevet 2. juni 2021 Enig med du, tenke seg til at deres største problem i livrt handler om å få drikke pils ute....
Gjest Timeplan Skrevet 3. juni 2021 #3 Skrevet 3. juni 2021 Jeg synes i grunn også at folk syter i overkant mye. De jeg synes synd på er bedriftene som har måttet holde stengt, folk som risikerer å miste alt de har jobbet for i flere år, folk i lavtlønnsyrker som sliter med å finne seg nye jobb. At vi ikke kan drikke pils på byen er helt underordnet. Parken er åpen. Skogen er åpen. Rema 1000 er åpen. Det er knallfint vær. Et piknikteppe koster omtrent det samme som to pils på byen.
venus24 Skrevet 3. juni 2021 #4 Skrevet 3. juni 2021 Timeplan skrev (2 timer siden): Jeg synes i grunn også at folk syter i overkant mye. De jeg synes synd på er bedriftene som har måttet holde stengt, folk som risikerer å miste alt de har jobbet for i flere år, folk i lavtlønnsyrker som sliter med å finne seg nye jobb. At vi ikke kan drikke pils på byen er helt underordnet. Parken er åpen. Skogen er åpen. Rema 1000 er åpen. Det er knallfint vær. Et piknikteppe koster omtrent det samme som to pils på byen. Det er en viss logisk brist her - barene og restaurantene er jo blant de bedriftene som er hardest rammet av pandemien og har måttet holde stengt lengst, og blant bransjene med mange lavtlønte. Å drikke øl på byen vil jo derfor hjelpe nettopp de gruppene du synes syns på, nå som ting gradvis åpner opp igjen. 16
Druid Skrevet 3. juni 2021 #5 Skrevet 3. juni 2021 Timeplan skrev (2 timer siden): Jeg synes i grunn også at folk syter i overkant mye. De jeg synes synd på er bedriftene som har måttet holde stengt, folk som risikerer å miste alt de har jobbet for i flere år, folk i lavtlønnsyrker som sliter med å finne seg nye jobb. At vi ikke kan drikke pils på byen er helt underordnet. Parken er åpen. Skogen er åpen. Rema 1000 er åpen. Det er knallfint vær. Et piknikteppe koster omtrent det samme som to pils på byen. Og du skjønte at de to avsnittene har en veldig viktig relasjon i diskusjonen? 6
MarianneE Skrevet 3. juni 2021 #6 Skrevet 3. juni 2021 Janeiasså... klager folk så mye da? Mitt inntrykk er at det er media som hauser det opp og gjør det til en greie. Når det er sagt så er det ENDELIG åpnet noe opp her jeg bor og etter lockdown og 5b og gudvethva så har jeg sagt til gubben at med sommerværet vi har og fri på lørdag så skal vi gå til byen på lørdag og nyte en utepils og drink og kose oss. Det er første gang siden i fjorsommer at det går ann. 6
Gjest Timeplan Skrevet 3. juni 2021 #7 Skrevet 3. juni 2021 18 minutter siden, venus24 said: Det er en viss logisk brist her - barene og restaurantene er jo blant de bedriftene som er hardest rammet av pandemien og har måttet holde stengt lengst, og blant bransjene med mange lavtlønte. Å drikke øl på byen vil jo derfor hjelpe nettopp de gruppene du synes syns på, nå som ting gradvis åpner opp igjen. Neida, det er ingen logisk brist. Jeg kan synes synd på bedrifter og ansatte uten å ha sympati med kundene. Jeg kan være helt for at vi åpner opp for skjenking og utepils så raskt det lar seg gjøre, helt uten at dette er på bakgrunn av at stakkars folk må få drikke utepils.
Gjest Timeplan Skrevet 3. juni 2021 #8 Skrevet 3. juni 2021 18 minutter siden, Druid said: Og du skjønte at de to avsnittene har en veldig viktig relasjon i diskusjonen? Jeg tror du skjønner hva jeg mener om du legger godvilja til, men det styrer du selvsagt helt selv.
Elhaym Skrevet 3. juni 2021 #9 Skrevet 3. juni 2021 Er ikke dette utepilsmaset mest i media da? Føler de er sykelig opphengt i utepils mens jeg ikke kjenner noen som prater om det 6
MarianneE Skrevet 3. juni 2021 #10 Skrevet 3. juni 2021 Elhaym skrev (6 minutter siden): Er ikke dette utepilsmaset mest i media da? Føler de er sykelig opphengt i utepils mens jeg ikke kjenner noen som prater om det Det er absolutt mitt inntrykk og 4
venus24 Skrevet 3. juni 2021 #11 Skrevet 3. juni 2021 Timeplan skrev (47 minutter siden): Neida, det er ingen logisk brist. Jeg kan synes synd på bedrifter og ansatte uten å ha sympati med kundene. Jeg kan være helt for at vi åpner opp for skjenking og utepils så raskt det lar seg gjøre, helt uten at dette er på bakgrunn av at stakkars folk må få drikke utepils. Og du ser ikke at dette på noen måte henger sammen med hverandre? Haha, ok. Da kan jeg ikke hjelpe deg 4
milla80 Skrevet 3. juni 2021 #12 Skrevet 3. juni 2021 Pleneier skrev (14 timer siden): Vi er midt i en pandemi. Det eneste mange bryr seg om, er få få drekke til de stuper på byen. Er møkka lei maset om utepilsen hele tiden. Ikke visste jeg at det var så mange alkiser i Norge.. Tror kanskje ikke det nødvendigvis er alkoholen i seg selv ,men bare det å kunne sitte ute og ta en pils sammen med venner liksom . Skjønner at folk kan savne det. For all del , noen sikkert for alkoholens skyld også da Leste i lokalavisa at noen spurte hvor logikken var hen at restauranter o.l måtte stenge alkoholservering ,men allikevel kan bestille solo til maten . Svaret fra avisa var at det var kanskje fordi de ville begrense alkohol inntaket slik at folk ikke drikker for mye ( dvs at man glemmer lettere korona reglene osv) . Noen som vet hvorfor vinmonopolet alltid er åpent da hvis dette er tilfellet ? Virker jo veldig motsigende ... Så det er greit at folk kan drikke til de stuper i egne hjem men ikke ute blant offentligheten ? Om man sitter i karantene og drikker så er det vel veldig lett å glemme at man er i karantene om man blir sørpe full ,enda så 'privat' det først starta ? 🤔 4
Frekkulf Skrevet 3. juni 2021 #13 Skrevet 3. juni 2021 Pleneier skrev (14 timer siden): Vi er midt i en pandemi. Det eneste mange bryr seg om, er få få drekke til de stuper på byen. Er møkka lei maset om utepilsen hele tiden. Ikke visste jeg at det var så mange alkiser i Norge.. Enig. De burde innført alkoholforbud frem til pandemien er over.
Ukjent. Skrevet 3. juni 2021 #14 Skrevet 3. juni 2021 Jeg er lei av alle de som klager over at folk klager. Tydelig at det er mange der ute som elsker å leke martyr. Det er jo pandemiii. Da må du for all del ikke ønske at du kunne gjøre noe hyggelig sammen med andre mennesker. 6
Justlooking Skrevet 3. juni 2021 #15 Skrevet 3. juni 2021 Ukjent. skrev (39 minutter siden): Jeg er lei av alle de som klager over at folk klager. Tydelig at det er mange der ute som elsker å leke martyr. Det er jo pandemiii. Da må du for all del ikke ønske at du kunne gjøre noe hyggelig sammen med andre mennesker. Det er akkurat det. Mange forbinder utepils med sol og sommer, frihet, glede og latter. Mens andre ser på det som en styggedom 😊 1
Anonymus1986 Skrevet 3. juni 2021 #16 Skrevet 3. juni 2021 (endret) 3 hours ago, Ukjent. said: Jeg er lei av alle de som klager over at folk klager. Tydelig at det er mange der ute som elsker å leke martyr. Det er jo pandemiii. Da må du for all del ikke ønske at du kunne gjøre noe hyggelig sammen med andre mennesker. Utepils er heller ikke synonymt med å drikke seg fullstendig sørpe. Skal man plutselig nekte folk å ta seg et par pils med en nær venn, til tross for at det er lagt opp til god avstand med bord lengre fra hverandre og begrenset antall besøkende? For vi er i en pandemi, og da kan ikke folk møte hverandre...farlig det! Endret 3. juni 2021 av Anonymus1986 3
Ukjent. Skrevet 3. juni 2021 #17 Skrevet 3. juni 2021 Anonymus1986 skrev (2 minutter siden): Utepils er heller ikke synonymt med å drikke seg fullstendig sørpe. Skal man plutselig nekte folk å ta seg et par pils med en nær venn, tiltross for at det er lagt opp til god avstand med bord lengre fra hverandre og begrenset antall besøkende? For vi er i en pandemi, og da kan ikke folk møte hverandre...farlig det! Nettopp. Det er de teiteste utsagnene jeg hører: det eneste som er viktig for folk er å drikke seg sørpa.. Altså, de aller fleste jeg kjenner har et litt mer sofistikert forhold til alkohol enn som så. 2
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 3. juni 2021 #18 Skrevet 3. juni 2021 Pleneier skrev (22 timer siden): Vi er midt i en pandemi. Det eneste mange bryr seg om, er få få drekke til de stuper på byen. Er møkka lei maset om utepilsen hele tiden. Ikke visste jeg at det var så mange alkiser i Norge.. Er vel ikke noen som stuper etter en halvliter med utepils? Heller ikke mange som drikker seg fulle.
Loff77 Skrevet 4. juni 2021 #19 Skrevet 4. juni 2021 (endret) Pleneier skrev (På 3.6.2021 den 0.12): Vi er midt i en pandemi. Det eneste mange bryr seg om, er få få drekke til de stuper på byen. Er møkka lei maset om utepilsen hele tiden. Ikke visste jeg at det var så mange alkiser i Norge.. Kan hende det handler om det sosiale med å kunne ta en øl med gode venner etter å ha sittet inne i 6mnd ish i Osloområdet feks? Pandemi, pandemi, pandemi bla bla bla Risikogruppene er vaksinert og de fleste andre takler dette tullet som en forkjølelse, på tide å droppe tiltaksgalskapen NÅ Endret 4. juni 2021 av Loff77 6
FrankDrebin Skrevet 4. juni 2021 #20 Skrevet 4. juni 2021 Sant. Pilsen smaker like godt inne som ute, man blir ikke mindre full av innendørspjalling. 1
Anbefalte innlegg