AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #1 Skrevet 2. juni 2021 Jeg er så misunnelig på de som mister appetitten på sommeren og bare får lyst på lett mat. Jeg blir totalt motsatt, blir kjempesulten og får cravings etter hamburgere, pommes frites, smågodt, pizza etc. Hver sommer går jeg derfor mye opp i vekt, selv om jeg er mye aktiv. Skjønner ikke hvorfor jeg blir så sulten? Er snakk om såpass ille at jeg blir svimmel og skjelven. Ellers i året har jeg det ikke sånn. Må skjerpe meg nå etter 4 dager med hamburgermiddag.. Anonymkode: 2481e...71e
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #2 Skrevet 2. juni 2021 Jeg er helt motsatt! Spiser omtrent bare 2 ganger om dagen, og drikker masse vann med isbiter (gjerne 2-3 L)! Jeg orker ikke å spise masse når det er varmt ute.. Anonymkode: 0f46b...56c 5
Gjest Føsleguri Skrevet 2. juni 2021 #3 Skrevet 2. juni 2021 Jeg er nok heller motsatt - jo varmere jo mindre matlyst. I tillegg får jeg mindre lyst på fet mat og mer lyst på salat og lett mat.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #4 Skrevet 2. juni 2021 I sommervarmen får jeg mest lyst på kald frukt. Når jeg fryser og er kald har jeg lyst på alt som er varmt og full i karbo. Blir du sulten pga lite væske og dårlig saltbalanse? Anonymkode: e294d...4d9 5
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #5 Skrevet 2. juni 2021 Heller motsatt. Får mindre matlyst. Orker mindre Anonymkode: b8f22...017 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #6 Skrevet 2. juni 2021 Jeg spiser lite på dagen og så blir jeg ekstremt sulten på kvelden, naturlig nok. Og da craver jeg sånn fast food, typisk når en har spist lite hele dagen. Anonymkode: 234e9...2b4 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #7 Skrevet 2. juni 2021 Mindre sulten. Spiste ikke før 5 i dag. Orker ikke mat. Jeg er sulten nå da, så kanskje det hadde vært bedre å spise litt om dagen. Jeg orket bare ikke. Anonymkode: 70122...1f2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #8 Skrevet 2. juni 2021 Jeg er omvendt, men det har nok med at jeg har lettere for å spise mest råvarer om sommeren. Når jeg har et kosthold nesten uten ultraprosesserte matvarer så kjenner jeg ikke sultfølelse i det hele tatt, gjorde aldri det som barn heller (kan gå et par dager uten mat om jeg ikke passer på). Da jeg ble introdusert for take away og større mengder ultraprosessert mat som student fikk jeg meg et stort «sult og cravings» sjokk. Jeg prøver derfor å spise mest mulig råvarebasert, men på vinteren er det jo så mange høytider og bursdager at ting sklir ut under gruppepress dessverre. Anonymkode: 71ab1...359 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #9 Skrevet 2. juni 2021 100% helt motsatt. Mister matlysten på sommeren, spesielt når det er varmt. Blir tilfredsstilt av bare en salat til lunsj. Til gjengjeld så legger jeg alltid på meg på vinteren, så det går opp i opp 😅 Anonymkode: 24042...939 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #10 Skrevet 3. juni 2021 Helt motsatt. Spiser generelt mindre, og sjokolade og annet godteri frister ikke i det hele tatt. (Dette, + at jeg er langt mer aktiv i sommermånedene pleier å føre til at jeg har den såkalt "perfekte sommerkroppen" i slutten av august 😄) Anonymkode: 992df...948 2
Jeffe Skrevet 3. juni 2021 #11 Skrevet 3. juni 2021 Jeg er helt motsatt. På sommern har jeg lyst på vann med isbiter og kanskje en sitronbåt eller lime. Piller noen reker til kvelds. 1
LittDiva Skrevet 3. juni 2021 #12 Skrevet 3. juni 2021 Oh yes! Samme her. Og når det er virkelig varmt, sånn som når jeg bodde i Midtøsten - så er det varm mat som gjelder 😶. Suppe, gryter, kaffe.. Kan spise og spise . På vinteren- ikke så farlig. Akkurat som kroppen går i dvale.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #13 Skrevet 3. juni 2021 Får økt apetitt fordi jeg trives tenker jeg. Men spiser sunt, det føles best. Anonymkode: ff178...31c
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #14 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er så misunnelig på de som mister appetitten på sommeren og bare får lyst på lett mat. Jeg blir totalt motsatt, blir kjempesulten og får cravings etter hamburgere, pommes frites, smågodt, pizza etc. Hver sommer går jeg derfor mye opp i vekt, selv om jeg er mye aktiv. Skjønner ikke hvorfor jeg blir så sulten? Er snakk om såpass ille at jeg blir svimmel og skjelven. Ellers i året har jeg det ikke sånn. Må skjerpe meg nå etter 4 dager med hamburgermiddag.. Anonymkode: 2481e...71e Jeg er helt motsatt. Spiser bare salat om sommern. Hamburger er vinternatt og det vet alle. Derfor bla mcdonalds stenger ned mye om sommern Anonymkode: be6bd...f08 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #15 Skrevet 3. juni 2021 Synes salat og frukt er nydelig i varmen. Men får også fryktelig lyst på is. Anonymkode: 59bc9...4c5 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #16 Skrevet 3. juni 2021 Aldri så sunn som om sommeren 😅 da går det i melon og annen frukt, mager og lett middag, baker mye fremfor å kjøpe (hamburgerbrød osv). Har mye mindre lyst på fet mat som pommes frites osv. beste tiden for meg å slanke meg 😅 Anonymkode: 5128b...717 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #17 Skrevet 3. juni 2021 Nei. Jeg går alltid ned 3-5 kilo i løpet av sommeren (er stort sett normalvektig, kanskje er par kilo for mye nå). Anonymkode: 8a1be...f54 1
Suma Skrevet 3. juni 2021 #18 Skrevet 3. juni 2021 Jeg får også økt appetitt når det er varmt ute! Skikkelig slitsomt!
Blue Berry Skrevet 3. juni 2021 #19 Skrevet 3. juni 2021 LittDiva skrev (1 time siden): Oh yes! Samme her. Og når det er virkelig varmt, sånn som når jeg bodde i Midtøsten - så er det varm mat som gjelder 😶. Suppe, gryter, kaffe.. Kan spise og spise . På vinteren- ikke så farlig. Akkurat som kroppen går i dvale. Ikke for å kuppe tråden, men hvor bodde du? TS: på dagen er jeg ikke så sulten, men på kvelden!!! Sååå kjipt, men holder meg innenfor det jeg skal 😄
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #20 Skrevet 3. juni 2021 Samme her! Er sååå sulten og har lyst på mest mulig drittmat, alt som er salt! Skjønner meg virkelig ikke på de som er motsatt! Men tror det blir litt ekstra kjedespising da når jeg ligger og steker i solen, er nok ikke nødvendigvis så veldig sulten sånn egentlig😩 Er også helt elendig på å få i meg nok væske, jeg «liker» rett og slett ikke vann om sommeren, jeg er nødt til å ha noe med smak, om så bare farris, for at jeg skal få i meg noe. Anonymkode: e1f66...438
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå