Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest utututut
Skrevet

Er det noen som vet om at man burde ha en større størrelse i lyse jeans enn mørke? Eller er det omvendt?

har nemlig hørt at enten så må man opp en størrelse i jeansene hvis de er lyse eller mørke (husker ikke helt).

Vet noen? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm...dette har jeg aldri hørt om. Men jeg vet at man gjerne ser mindre/smalere ut i mørke bukser kontra lyse.

Men det var kanskje ikke det du tenkte på?

Skrevet

Personlig synes jeg at mørke jeans utvider seg mer enn lyse, men om det bare er meg, vet jeg ikke...

Gjest utututut
Skrevet
Hmmm...dette har jeg aldri hørt om. Men jeg vet at man gjerne ser mindre/smalere ut i mørke bukser kontra lyse.

Men det var kanskje ikke det du tenkte på?

Ja, vet at man ser smalere ut med mørke bukser.

det jeg tenkte på er at enten så krymper stoffet i jeansene hvis de er mørke, eller lyse. Det er visstnok noe om vaskeprosessen som gjør at man må opp en størrelse i enten da mørke jeans, eller lyse. det er det jeg er litt usikker på.

Skal bestille meg lyse jeans i fra nettet, og lurer på om jeg må opp en størrelse. :)

Gjest utututut
Skrevet
Personlig synes jeg at mørke jeans utvider seg mer enn lyse, men om det bare er meg, vet jeg ikke...

Ja. For jeg har et par lyse jeans, og et par mørke... begge i fra fornarina fresh (helt lik modell). den lyse er mye trangere enn den mørke, til tross for samme størrelse.

Skrevet

Vel jeg har både mørke og lyse jeans, og kjøper alltid samme størrelsen. I fjor kjøpte jeg meg faktisk etpar identiske jeans; en i mørk og en i lys, bare fordi jeg ikke kunne bestemme meg. Jeg kjøpte lik størrelse i begge, og de virker fortsatt helt like, nå et år etter.

Skrevet
Ja. For jeg har et par lyse jeans, og et par mørke... begge i fra fornarina fresh (helt lik modell). den lyse er mye trangere enn den mørke, til tross for samme størrelse.

Men da har du jo svaret på det du lurer på da! ;)

Skrevet

Eg syns at dei lyse jeansane har ein tendens til å vera større, sidan dei er vaska meir enn dei mørke.

Gjest truttisula
Skrevet
Eg syns at dei lyse jeansane har ein tendens til å vera større, sidan dei er vaska meir enn dei mørke.

burde det ikke være motsatt? at de som er vasket mer er trangere?

Skrevet

Jeg synes det virker som om de lyse er vasket mer og dermed mer slitte og løse i fasongen enn de mørke.

Skrevet

Har et par lyse og et par mørke Levis 529. Helt like i tommer, både i lengde og bredde. De lyse sitter perfekt fremdeles, de mørke mistet fasongen etter ca andre gangs vask. :( Skikkelig kjipt, har hørt andre si det samme. Vet ikke om det er forskjell i farging eller stretch eller hva det er, men det er irriterende.

Catzy

Skrevet

Derfor er det lurt å kjøpe mørke jeans i en størrelse mindre, fordi de kommer til å utvide seg. Lyse jeans, derimot, er ferdig utvidet, og derfor bør du kjøpe dem i den riktige størrelsen med en gang.

Skrevet
Derfor er det lurt å kjøpe mørke jeans i en størrelse mindre, fordi de kommer til å utvide seg. Lyse jeans, derimot, er ferdig utvidet, og derfor bør du kjøpe dem i den riktige størrelsen med en gang.

De sier akkurat motsatt på de fleste jeansbutikkene jeg har vært innom i det siste. Kjøp en størrelse mindre i de lyse jeansene sier de for de er mer behandlet og vil utvide seg mer. Det stemmer alltid på meg og venninne min ihvertfall så det er tydelig at det egentlig ikke er noen fasit.

Skrevet

Jeg trodde også at lyse utvidet seg mer enn mørke... Mulig det varierer fra merke til merke da.

Gjest Brunetten_
Skrevet

Jeg har ogsaa opplevd at moerke jeans utvider seg mer enn lyse. Trodde ogsaa at de lyse var ferdig vasket, slik at de ofte kan vaere trangere?

Skrevet
Jeg har ogsaa opplevd at moerke jeans utvider seg mer enn lyse. Trodde ogsaa at de lyse var ferdig vasket, slik at de ofte kan vaere trangere?

De lyser er "ferdig" vasket, men også mer behandlet og mykere i stoffet og kan nok vie seg enda mer ut.

(mange av mine lyse bukser blir slaskete)

Skrevet

Jeg vet ikke med vidde, men jeg har også kjøpt helt like bukser, samme modell og størrelse og opplevd at de sitter forskjellig. De lyse sitter bedre enn de mørke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...