AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #101 Del Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da tror jeg du misforsto hva jeg mente. Fransk poststrukturalisme og konseptuell kunst var kun ment som eksempler på temaer som kan komme opp i vennekretsen min. De er overhodet ikke mine fagfelt, jeg kunne like godt ha nevnt kvantefysikk eller tilknytningsteori innen psykologien. Dette er også temaer som kan komme opp blant vennene mine. Da er det ikke noe artig når kjæresten føler seg dum. Poenget er at folk som tar høyere utdannelse som oftest klarer å følge med i samtaler som går på tvers av deres fagfelt, fordi vi alle sammen utdannes innenfor kritisk tenkning og blir i hovedsak utdannet som forskere. Selv om man er utdannet innenfor humaniora klarer man fint å følge diskusjoner innen andre fagfelt som psykologi, samfunnsvitenskap, jus og lignende. Når man har en mer praktisk rettet skolering og erfaring, vil det være vanskelig å føle seg hjemme i et akademisk miljø. Det er dessverre et faktum og et reelt problem for par som kommer fra ulik sosiokulturell bakgrunn. Det handler ikke om å være høy på pæra, jeg ville ha følt meg tilsvarende dum blant motorsykkelgutta som drev og snakket teknisk om syklene sine, utstyr osv. Sånn er det jo bare. Anonymkode: 894d9...4cd En siv.ing eller en med doktorgrad i biologi ville følt seg like «dum» og utenfor i en diskusjon om fransk poststrukturalisme som en som jobber på Rema. Anonymkode: 9be71...9e7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #102 Del Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): En siv.ing eller en med doktorgrad i biologi ville følt seg like «dum» og utenfor i en diskusjon om fransk poststrukturalisme som en som jobber på Rema. Anonymkode: 9be71...9e7 Vel, det tror jeg faktisk ikke er helt riktig... En med doktorgrad i biologi kjenner også til vitenskapsteori og metode og diskusjoner omkring modernisme versus postmodernisme osv. Uansett er poenget mitt at like barn leker som oftest best. Men ikke alltid, og godt er det. Anonymkode: 894d9...4cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #103 Del Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vel, det tror jeg faktisk ikke er helt riktig... En med doktorgrad i biologi kjenner også til vitenskapsteori og metode og diskusjoner omkring modernisme versus postmodernisme osv. Uansett er poenget mitt at like barn leker som oftest best. Men ikke alltid, og godt er det. Anonymkode: 894d9...4cd Hva med en som jobber på Rema og en som jobber på XXL sport? Har de noe å prate om, tro? Anonymkode: 9be71...9e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #104 Del Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hehe. Dere siv.inger har det med å tro at dere er kremen av kvinner og menn 😂 Når jeg (psykolog) tenker på siv.inger ser jeg for meg noen trauste, kjedelige allværsjakker som aldri har lest en roman eller ført en dypere samtale. Anonymkode: 9be71...9e7 Hva i mitt innlegg får deg til å tro at jeg tror jeg er kremen av kremen? Jeg sier at jeg hadde det kjekt i Trondheim, fikk meg kjæreste og har en spennende jobb. Men du har rett, jeg har allværsjakke. Anonymkode: c6c3a...d91 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #105 Del Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 2.6.2021 den 23.27): Enig i alt du sier her. Du er helt sikkert en kjempekar. Men jeg også så etter en fyr som var litt lik meg på alle plan. Fremtidige inntekter betyr noe. Har aldri drømt om en steinrik kar, men familie og såpass inntekt at slipper å snu på krona for alt. Hva mener du med at du har mindre i topplokket? Er du sikker på det? Tipper du er smartere enn du tror og bare trenger litt troa på deg selv. Anonymkode: 3d1df...382 Tja jeg jobber på Rema og tjener 2 mill i året . Fremtidig inntekt er nok bedre på Rema om man blir kjøpmann enn de fleste yrker Anonymkode: 85a3b...69b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Mocca* Skrevet 6. juni 2021 #106 Del Skrevet 6. juni 2021 Hvis det er damer du har møtt via Tinder f.eks. så kommer jo spørsmålet om hva man gjør ganske fort. Det er hvertfall min erfaring. Kanskje det kan være en ide å bli bittelitt kjent i innledende chat slik at man vet det er en match utover å ha likt hverandres profil? Snakke litt om hva den andre jobber med, studerer og hva de liker å gjøre på fritiden? Da slipper du å bruke tid på å møte de som setter krav til yrke og utdanning høyere enn hvem du er som person. Regner med at du vil ha noen som vil ha deg for den du er, ikke for hvilken status yrket ditt har i samfunnet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #107 Del Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 2.6.2021 den 22.49): Hei, gutt på 26 år her, ser bra ut og er veldig sosial. Har ingen tøvede utdannelse og jobber for spenna mine på Rema 1000, hver gang jeg sier dette til ei dame, spesielt hvis hun er på universitetet, varer daten i 10 min før hun stikker videre til en venninne e.l. Hvorfor forstår damer ikke at man kan være en alright fyr selvom man ikke er kjappest oppe i øverste etasje? For meg betyr det ingenting om dama har grunnskolen eller doktorgrad i matematikk Anonymkode: 62f17...d1d Tviler sterkt på at de stikker sin vei pga at du jobber på rema 1000 altså. De fleste ser på det som et pluss at et mannfolk har jobb, om de så jobber i butikken, som buss sjåfør eller servitør. Er vel noe annet som ikke helt passer, kanskje måten du snakker på? At du virker litt selvgod? At samtaen blir litt klein? Kan være utallige grunner, men jobben er ikke en av grunnene. Anonymkode: e3946...76b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 6. juni 2021 #108 Del Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Da tror jeg du misforsto hva jeg mente. Fransk poststrukturalisme og konseptuell kunst var kun ment som eksempler på temaer som kan komme opp i vennekretsen min. De er overhodet ikke mine fagfelt, jeg kunne like godt ha nevnt kvantefysikk eller tilknytningsteori innen psykologien. Dette er også temaer som kan komme opp blant vennene mine. Da er det ikke noe artig når kjæresten føler seg dum. Poenget er at folk som tar høyere utdannelse som oftest klarer å følge med i samtaler som går på tvers av deres fagfelt, fordi vi alle sammen utdannes innenfor kritisk tenkning og blir i hovedsak utdannet som forskere. Selv om man er utdannet innenfor humaniora klarer man fint å følge diskusjoner innen andre fagfelt som psykologi, samfunnsvitenskap, jus og lignende. Når man har en mer praktisk rettet skolering og erfaring, vil det være vanskelig å føle seg hjemme i et akademisk miljø. Det er dessverre et faktum og et reelt problem for par som kommer fra ulik sosiokulturell bakgrunn. Det handler ikke om å være høy på pæra, jeg ville ha følt meg tilsvarende dum blant motorsykkelgutta som drev og snakket teknisk om syklene sine, utstyr osv. Sånn er det jo bare. Anonymkode: 894d9...4cd Det er det fåtallet uten eller med lavere utdannelse som ikke klarer ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #109 Del Skrevet 6. juni 2021 On 6/4/2021 at 9:29 AM, AnonymBruker said: De fleste ønsker en partner de kan snakke med, og dersom man tar høyere utdannelse, er forskning, filosofi og litteratur gjerne store og viktige temaer i livet. Hvis du ikke er interessert i det samme, blir det veldig vanskelig etterhvert. Jeg var vært sammen med flere menn uten utdannelse, selv har jeg mastergrad. Problemet blir at de etterhvert begynner å føle seg dumme, særlig når vi er i en sammenheng der det diskuteres noe intellektuelt, som feks fransk poststrukturalisme eller konseptuell kunst. Anonymkode: 894d9...4cd Jeg har også en MA, men vet du hva? Hvem faen diskuterer poststrukturalisme eller konseptuell kunst? Virker hjernedødt og tåpelig. Er du singel nå så forstår jeg hvorfor. Anonymkode: 2ae53...981 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #110 Del Skrevet 6. juni 2021 16 hours ago, AnonymBruker said: Dette er også temaer som kan komme opp blant vennene mine. Da er det ikke noe artig når kjæresten føler seg dum. Det er dessverre et faktum og et reelt problem for par som kommer fra ulik sosiokulturell bakgrunn. Det handler ikke om å være høy på pæra, jeg ville ha følt meg tilsvarende dum blant motorsykkelgutta som drev og snakket teknisk om syklene sine, utstyr osv. Sånn er det jo bare. Anonymkode: 894d9...4cd Hvorfor snakker vennene dine om sånt når kjæresten er med? Det er jo de som er imbesiler. 🤦♀️ Ikke nødvendigvis. Par med forskjellig bakgrunn kan fint leve sammen, de kan finne en felles plattform om du skjønner. Vel, om du er litt smart og oppegående så kan du fint sette deg inn i hva folk snakker om vet du. 😌 Jeg har allsidige interesser, og er visst «lett å prate med». Prøv å få hodet opp fra den gjørmen du har stukket det ned i. Anonymkode: 2ae53...981 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #111 Del Skrevet 6. juni 2021 *Mocca* skrev (1 time siden): Hvis det er damer du har møtt via Tinder f.eks. så kommer jo spørsmålet om hva man gjør ganske fort. Det er hvertfall min erfaring. Kanskje det kan være en ide å bli bittelitt kjent i innledende chat slik at man vet det er en match utover å ha likt hverandres profil? Snakke litt om hva den andre jobber med, studerer og hva de liker å gjøre på fritiden? Da slipper du å bruke tid på å møte de som setter krav til yrke og utdanning høyere enn hvem du er som person. Regner med at du vil ha noen som vil ha deg for den du er, ikke for hvilken status yrket ditt har i samfunnet? Hvem sier at noen setter krav til yrke og status høyere enn hvem partner er som person? Det er da ikke det som er saken. Greia er at mange krever begge deler: Fin personlighet OG utdannelse/yrke som matcher ens egen. Det skulle bare mangle. Anonymkode: 9be71...9e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Mocca* Skrevet 6. juni 2021 #112 Del Skrevet 6. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvem sier at noen setter krav til yrke og status høyere enn hvem partner er som person? Det er da ikke det som er saken. Greia er at mange krever begge deler: Fin personlighet OG utdannelse/yrke som matcher ens egen. Det skulle bare mangle. Anonymkode: 9be71...9e7 Jeg mener det er akkurat det man gjør når man stikker av fra en date først når yrke kommer frem i samtalen. Det var ikke ille nok til å gå før det kom frem, hvis man ikke satte krav til yrke høyere enn personligheten... Så hadde man lett kunnet fullført dagen, men takket nei til flere dater. Det å forlate noen midt i en date er for meg tegn på et overfladisk menneske som ikke tenker på andre enn seg selv. De "slapp" unna, men det sitter et menneske igjen som blir dårlig behandlet fordi det ikke var god nok match. Endret 6. juni 2021 av *Mocca* Rettet skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #113 Del Skrevet 6. juni 2021 *Mocca* skrev (22 minutter siden): Jeg mener det er akkurat det man gjør når man stikker av fra en date først når yrke kommer frem i samtalen. Det var ikke ille nok til å gå før det kom frem, hvis man ikke satte krav til yrke høyere enn personligheten... Så hadde man lett kunnet fullført dagen, men takket nei til flere dater. Det å forlate noen midt i en date er for meg tegn på et overfladisk menneske som ikke tenker på andre enn seg selv. De "slapp" unna, men det sitter et menneske igjen som blir dårlig behandlet fordi det ikke var god nok match. Jeg tolker TS annerledes. Ikke slik at daten løper straks han forteller at han jobber på Rema, men at det ikke blir noen senkveld. Men med mindre damene sier til ham at det er pga han jobber på Rema, skal han ikke ta det for gitt at det er derfor. Damer som VIRKELIG er snobber på karriere/utdannelse, vil selvfølgelig skaffe seg denne informasjonen før de i det hele tatt treffer mannen. Anonymkode: 9be71...9e7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Mocca* Skrevet 6. juni 2021 #114 Del Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg tolker TS annerledes. Ikke slik at daten løper straks han forteller at han jobber på Rema, men at det ikke blir noen senkveld. Men med mindre damene sier til ham at det er pga han jobber på Rema, skal han ikke ta det for gitt at det er derfor. Damer som VIRKELIG er snobber på karriere/utdannelse, vil selvfølgelig skaffe seg denne informasjonen før de i det hele tatt treffer mannen. Anonymkode: 9be71...9e7 "hver gang jeg sier dette til ei dame, spesielt hvis hun er på universitetet, varer daten i 10 min før hun stikker videre til en venninne e.l. " Vil ikke si noe annet enn at dette er å stikke med en gang man får den infoen. Dette er jo informasjon som stort sett kommer frem tidlig når man blir kjent. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #115 Del Skrevet 6. juni 2021 *Mocca* skrev (2 timer siden): "hver gang jeg sier dette til ei dame, spesielt hvis hun er på universitetet, varer daten i 10 min før hun stikker videre til en venninne e.l. " Vil ikke si noe annet enn at dette er å stikke med en gang man får den infoen. Dette er jo informasjon som stort sett kommer frem tidlig når man blir kjent. Deg om det. Jeg oppfatter utsagnet om at daten «varer i 10 min» ikke slik at TS sitter med stoppeklokke og at daten stikker ti min etter at han har sagt hva han jobber med, men at datene han har, normalt ikke varer så lenge. Og dette kan ha flere årsaker. Fellesnevneren er TS selv, men vi vet ikke om det skyldes jobben hans. Anonymkode: 9be71...9e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 6. juni 2021 #116 Del Skrevet 6. juni 2021 Jeg er en høyt utdannet dame som har datet en mann med et praktisk yrke, utdanning er vgs+læretid. Jeg tenker ikke noe negativt om folk Med så lite utdanning, tvert om er jeg imponert over deres praktiske evner, og at de faktisk gjør en "ordentlig" jo b, fremfor å "sitte på kontor". Ofte er de gode på andre praktiske områder også. Det som slo meg med han jeg datet, var desverre hvor lave tanker han hadde om seg selv og jobben sin, og hvor bitter han virket på andre som tjente mer/hadde mer utdanning. Det var det som drev meg bort. Vi kunne forøvrig prate i timesvis om alt. Selv om jeg er høyt utdannet som har jeg ikke behov for å snakke om filosofi og relativitetsteorien 😅 vi snakket om livet og hverdagen. Han snakker om sitt og jeg lærer av det, og omvendt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #117 Del Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 4.6.2021 den 21.42): 1,89 høy brusj, tidl. ff har vært svært fornøyd med å kjenne på mine 23 cm.... Paradise babes, please call me... Anonymkode: 62f17...d1d Oh lord, det må være deilig å være drømmemann på nett🙈🙊 Anonymkode: 03198...2b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #118 Del Skrevet 6. juni 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Oh lord, det må være deilig å være drømmemann på nett🙈🙊 Anonymkode: 03198...2b0 Help me Get some ass ! Anonymkode: 62f17...d1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #119 Del Skrevet 6. juni 2021 Realverdien skrev (På 4.6.2021 den 10.08): Fransk postrstrukturalisme er ikke noe 'intellektuelt'. Det er et svært smalt fagfelt som 99,5% av universitetsutdannede ikke kan en eneste ting om. Det vet alle som har en utdanning. Fransk poststrukturalisme er ikke akkurat et fagfelt. Det er ei teoretisk retning som kan brukes innenfor mange fagfelt. Jeg lærte om poststrukturalisme på ex.phil, hvor vi lærte om filosofi og vitenskapsfilosofi før vi begynte de "ordentlige" studiene. Nå er ex.phil integrert i programmene for bachelor og profesjonsstudier. Men det er nok mange folk som ikke skjønte all verdens av ex.phil da de tok det... Anonymkode: f112e...330 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #120 Del Skrevet 6. juni 2021 Veldig glad jeg valgte min Rema-mann av kjærlighet. Jeg er høyt utdannet selv, og brydde meg ikke om hans inntekt. Dessuten hadde han faktisk en utdanning.. Noen liker å jobbe i butikk og velger det på tross av at de kunne gjort noe annet. 5 år etter vi ble sammen er han Rema-kjøpmann og tjener rundt 1,5 mill i året. Hyggelig «bonus» det 🙃 Anonymkode: 1641e...c19 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå