Gå til innhold

Dra damer med kassejobb på Rema

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så jeg som mann med god utdannelse har god sjanse på damer med høyere utdannelse, siden det er flere damer med høyere utdannelse enn det er av menn?

Skal studere på et ingeniørstudiet tho... Flest gutter der.

Anonymkode: 9d464...2fe

Treårig ingeniør er harry. Du drar ikke de beste damene med den utdannelsen 😉

Anonymkode: 9be71...9e7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Seff skal jeg ikke bare ta treårig! Jeg er for øvrig ikke noe handyman heller, så mange av dem passer kanskje ikke så godt heller. Tar indøk, datatek, komtek eller kyb på NTNU tenker jeg! Håper det drar damer. ;) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dessverre ja. Stod bak ei dame i kebabkø engang. Før jeg rakk å egle meg innpå henne kom hun i prat med den pent antrukne mannen foran. 

Hun sier hun studerer medisin. Han sier han går ingeniør, og hun blir skeptisk. 'siv-ingen, eller?'. Jada bekrefter han, han gikk sivilingeniøren. Ja, da snakker vi sier damen. Kan ikke si jeg så dem gå i drosje sammen, men de for bortover gata sammen med kebabbene sine. Tydelig at treårig ingeniør hadde lav kurs...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Realverdien skrev (3 minutter siden):

Dessverre ja. Stod bak ei dame i kebabkø engang. Før jeg rakk å egle meg innpå henne kom hun i prat med den pent antrukne mannen foran. 

Hun sier hun studerer medisin. Han sier han går ingeniør, og hun blir skeptisk. 'siv-ingen, eller?'. Jada bekrefter han, han gikk sivilingeniøren. Ja, da snakker vi sier damen. Kan ikke si jeg så dem gå i drosje sammen, men de for bortover gata sammen med kebabbene sine. Tydelig at treårig ingeniør hadde lav kurs...

Trodde medisinere var empatiske folk som ikke bryr seg om slike ting som status, og at de som gjør det går til andre ting.

Men skjønner ikke hvorfor treårig ingeniør har mye lavere status. Man kan jo påbygge til sivilingeniør, og sånn sett er det et tryggere valg å gå treårig først siden man sikrer en bachelor, det gjør man ikke med master. Eller det kan ha noe med snittet fra vgs å gjøre... siden sivingen på NTNU er så høy.

Jeg har selv vanvittig høyt snitt, 6 i alle fag fra vg1 og vg2, bare vg3 igjen, og så kan jeg egentlig komme inn på alle siving-linjene. Drar det virkelig damer? Og det er uansett flere menn enn damer på siving... Må eventuelt få fra andre linjer, som medisin og helsefag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp meg å få fitte og kebab

Anonymkode: 62f17...d1d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Trodde medisinere var empatiske folk som ikke bryr seg om slike ting som status, og at de som gjør det går til andre ting.

Men skjønner ikke hvorfor treårig ingeniør har mye lavere status. Man kan jo påbygge til sivilingeniør, og sånn sett er det et tryggere valg å gå treårig først siden man sikrer en bachelor, det gjør man ikke med master. Eller det kan ha noe med snittet fra vgs å gjøre... siden sivingen på NTNU er så høy.

Jeg har selv vanvittig høyt snitt, 6 i alle fag fra vg1 og vg2, bare vg3 igjen, og så kan jeg egentlig komme inn på alle siving-linjene. Drar det virkelig damer? Og det er uansett flere menn enn damer på siving... Må eventuelt få fra andre linjer, som medisin og helsefag.

Medisinstudiner knuller kanskje her og der. Men de går ikke i forhold med menn som jobber med noe annet enn medisin, jus, lederstillinger og andre statusyrker.

En og annen enhjørning med miljøterapeutsambo er der nok, men når hun tjener tre ganger så mye som prompern i sofaen som klør seg på ballene og glaner på netflix når hun kommer hjem fra en seksti timers arbeidsuke, så er veien til brudd kort.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2.6.2021 den 23.00):

For å dra damer i Norge må du ha en motorsykkel og et par mill på kontoen, har ingen av delene

Nei, det må du ikke. Men dette innlegget ditt bekrefter at det ikke er jobben din som er problemet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.6.2021 den 23.20):

Det er umulig for oss å si noe om hvorfor du ikke får deg kjæreste når du ikke forteller noe om personligheten din. 

Anonymkode: 0bc75...13b

Han har allerede vist litt av personligheten sin i innlegg #3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det mangel på ambisjoner og utdannelse. Ja til å jobbe der mens man studerer osv, men virker veldig tafatt som det man har slått seg til ro med. Men når det er sagt ville jeg ikke latt det stoppet meg om jeg ble forelsket. Da ville man ha godtatt det. 

Anonymkode: 0b9e0...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For min del er det mangel på ambisjoner og utdannelse. Ja til å jobbe der mens man studerer osv, men virker veldig tafatt som det man har slått seg til ro med. Men når det er sagt ville jeg ikke latt det stoppet meg om jeg ble forelsket. Da ville man ha godtatt det. 

Anonymkode: 0b9e0...782

Hvorfor? Hvordan er man tafatt om man jobber 100%?

Anonymkode: 5bbfb...7c8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp meg å få fitte og kebab

:ac:

Anonymkode: 35d44...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det har jeg sagt før, universitetet har de peneste babes, har selv utseende med meg og hadde få problemer med å hanke inn god fitte på videregående, flere mnd siden jeg har fått et ligg nå. Kun damer som drasser rundt på to eller flere småbarn er villige... no thanks...

«Hanke inn god fitte» er også en beskrivelse som burde få kvinner til å rømme skrikende.

Det er nok ikke butikkjobben din som er problemet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du må nok ha andre kvalifikasjoner en «tittel» siv.ing-student for å få dame.

Når det er sagt, siv.ing-studiet i Trondheim er kjempebra. 5 fantastiske år i trønderbyen anbefales på det sterkeste!

Jeg fikk meg kjæreste der også som jeg fortsatt henger sammen med og jeg har en spennende jobb.

Hilsen kvinnelig siv.ing

Anonymkode: c6c3a...d91

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det er sagt, siv.ing-studiet i Trondheim er kjempebra. 5 fantastiske år i trønderbyen anbefales på det sterkeste!

Jeg fikk meg kjæreste der også som jeg fortsatt henger sammen med og jeg har en spennende jobb.

Hilsen kvinnelig siv.ing

Jeg har nok andre kvalifikasjoner også, men stort sett er det det at jeg er flink på skolen og smart. Det er det andre ville sagt om meg. Noen mener jeg er gørrkjedelig, andre mener jeg er en svært interessant person, og det kommer an på hvem man spør.

Men jeg tror god utdannelse er et pluss for alle damer vel, så man må ha andre egenskaper som er greie også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hilsen kvinnelig siv.ing

Hehe. Dere siv.inger har det med å tro at dere er kremen av kvinner og menn 😂 Når jeg (psykolog) tenker på siv.inger ser jeg for meg noen trauste, kjedelige allværsjakker som aldri har lest en roman eller ført en dypere samtale. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner flest velger som regel menn med lik eller høyere utdannelse/inntekt enn seg selv. Selvsagt finnes det unntak, men de er unntak. Da skal man gjerne ha noe som trigger henne på andre måter, eller gå etter kvinner som er mindre attraktive enn seg selv.

Så for å si det litt flåsete, du må enten ta en utdannelse eller gå etter damer som ikke har det. En trygg og stabil jobb på Rema er helt sikkert bra nok for mange, men ikke særlig mange kvinner som selv fokuserer på karriere. I den alderen du er nå (midten til slutten av 20-årene) ser som regel folk etter noe seriøst som man kan stifte familie med. Da har utdanning og jobb en del å si.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Just now, Example said:

Kvinner flest velger som regel menn med lik eller høyere utdannelse/inntekt enn seg selv. Selvsagt finnes det unntak, men de er unntak. Da skal man gjerne ha noe som trigger henne på andre måter, eller gå etter kvinner som er mindre attraktive enn seg selv.

Så for å si det litt flåsete, du må enten ta en utdannelse eller gå etter damer som ikke har det. En trygg og stabil jobb på Rema er helt sikkert bra nok for mange, men ikke særlig mange kvinner som selv fokuserer på karriere. I den alderen du er nå (midten til slutten av 20-årene) ser som regel folk etter noe seriøst som man kan stifte familie med. Da har utdanning og jobb en del å si.

Et velskapt utstyr mellom bena har mere å si kompis. Da jeg var 16, pulte jeg djåms på 26, i senga til hu og samboeren. Han ble helt gæren, syk type ass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Et velskapt utstyr mellom bena har mere å si kompis. Da jeg var 16, pulte jeg djåms på 26, i senga til hu og samboeren. Han ble helt gæren, syk type ass

Jaja, kos deg videre i drømmene dine. Hun på 26 ville nok kastet ut samboeren for en 16 år gammel hun med stor tiss. Kanskje hun om tre år blir med å rulle i russebussen også. Hvem vet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har master mens kjæresten min kun har vgs. Kunne ikke brydd meg mindre. Så lenge han har en jobb som gjør at han kan forsørge seg selv og ikke bruker penger i hytt og pine på gambling, dop eller lignende, så er det en hel haug av egenskaper som er hundre ganger viktigere for meg enn hvilken jobb han har. 

Anonymkode: 2afa0...6a1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Realverdien skrev (På 4.6.2021 den 10.08):

Haha. Du er ikke bare litt høy på pæra da. Problemet blir at de etterhvert begynner å føle seg dumme, særlig når vi er i en sammenheng der det diskuteres noe intellektuelt, som feks fransk poststrukturalisme eller konseptuell kunst. 

Fransk postrstrukturalisme er ikke noe 'intellektuelt'. Det er et svært smalt fagfelt som 99,5% av universitetsutdannede ikke kan en eneste ting om. Det vet alle som har en utdanning.

Å prate om sine egne smale felt andre ikke har forutsetning til å delta i er ikke å snakke 'intellektuelt' men å ha null antenner. Evt et tåpelig forsøk på å gjøre seg selv spesiell og stenge andre ute.

Da tror jeg du misforsto hva jeg mente. Fransk poststrukturalisme og konseptuell kunst var kun ment som eksempler på temaer som kan komme opp i vennekretsen min. De er overhodet ikke mine fagfelt, jeg kunne like godt ha nevnt kvantefysikk eller tilknytningsteori innen psykologien. Dette er også temaer som kan komme opp blant vennene mine. Da er det ikke noe artig når kjæresten føler seg dum.

Poenget er at folk som tar høyere utdannelse som oftest klarer å følge med i samtaler som går på tvers av deres fagfelt, fordi vi alle sammen utdannes innenfor kritisk tenkning og blir i hovedsak utdannet som forskere. Selv om man er utdannet innenfor humaniora klarer man fint å følge diskusjoner innen andre fagfelt som psykologi, samfunnsvitenskap, jus og lignende. Når man har en mer praktisk rettet skolering og erfaring, vil det være vanskelig å føle seg hjemme i et akademisk miljø. Det er dessverre et faktum og et reelt problem for par som kommer fra ulik sosiokulturell bakgrunn.

Det handler ikke om å være høy på pæra, jeg ville ha følt meg tilsvarende dum blant motorsykkelgutta som drev og snakket teknisk om syklene sine, utstyr osv. Sånn er det jo bare. 

Anonymkode: 894d9...4cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...