AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #1 Skrevet 2. juni 2021 Vi har vært sammen i mange år og har 5 barn til sammen. Jeg har 2 og han har 3. Alle i tenåra. Familiedynamikken er krevende og gjorde at vi tok en timeout på samboerskapet og har nå bodd en stund fra hverandre. Vi er veldig glade i hverandre og ønsker å få ting til å funke. Barna er ganske store. Mellom 15 og 18 år. Det merkes at det er vanskelig å være kjærester uten å bo sammen når vi har vært sammen så lenge. Vi tenker på å prøve familieterapi, men usikker på om det vil være noen hjelp. Skulle gjerne hørt andres erfaringer og gjerne anbefalinger hvis noen vet om noen flinke terapeuter. Anonymkode: c8b4c...632
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #2 Skrevet 2. juni 2021 Jeg ville gitt det et forsøk, men ikke ha for høye forhåpninger. Tror jeg ville gått inn i det med en tanke om å opprettholde nåværende bosituasjon, men at familieterapien kanskje kan forbedre samholdet, kommunikasjonen og slikt innad i gruppem. Men ikke press eller tving ungdommen til noe de virkelig ikke vil. Tror ikke jeg ville risikert å ødelegge forholdet mitt til barna ved å presse på for mye, det er tross alt kun 3-4 år til yngstemann (femtenåringen) flytter hjemmefra og da kan du og partneren din flytte sammen hvis dere skulle ønske det. Anonymkode: 04bc1...0b7
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #3 Skrevet 2. juni 2021 5 tenåringer i hus er jo ikke småtteri akkurat. Ville nok avventet med flytting enda Anonymkode: fc814...ac7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå