Gå til innhold

Noen som har prøvd familieterapi ?( Ang mine og dine barn)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i mange år og har 5 barn til sammen. Jeg har 2 og han har 3. Alle i tenåra. Familiedynamikken er krevende og gjorde at vi tok en timeout på samboerskapet og har nå bodd en stund fra hverandre. Vi er veldig glade i hverandre og ønsker å få ting til å funke.  Barna er ganske store. Mellom 15 og 18 år. Det merkes at det er vanskelig å være kjærester uten å bo sammen når vi har vært sammen så lenge. Vi tenker på å prøve familieterapi, men usikker på om det vil være noen hjelp. Skulle gjerne hørt andres erfaringer og gjerne anbefalinger hvis noen vet om noen flinke terapeuter. 

Anonymkode: c8b4c...632

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gitt det et forsøk, men ikke ha for høye forhåpninger. Tror jeg ville gått inn i det med en tanke om å opprettholde nåværende bosituasjon, men at familieterapien kanskje kan forbedre samholdet, kommunikasjonen og slikt innad i gruppem. Men ikke press eller tving ungdommen til noe de virkelig ikke vil. Tror ikke jeg ville risikert å ødelegge forholdet mitt til barna ved å presse på for mye, det er tross alt kun 3-4 år til yngstemann (femtenåringen) flytter hjemmefra og da kan du og partneren din flytte sammen hvis dere skulle ønske det.  

Anonymkode: 04bc1...0b7

AnonymBruker
Skrevet

5 tenåringer i hus er jo ikke småtteri akkurat. Ville nok avventet med flytting enda

Anonymkode: fc814...ac7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...