Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg kan bare forestille meg hvor mye du må ofre for å gi dette barnet det det trenger, så du har min fulle støtte! Jeg synes det var rystende at det ikke er mer det er snakk om enn 6000 utbetalt i måneden. 

Heia deg, og takk for den utrolig jobben du gjør! 

Anonymkode: e085e...db1

Støttes! Hele familien kan potensielt få sitt liv snudd opp ned, så den økonomiske kompensasjonen burde stå i stil til det. Minst 20 000kr burde du fått.

Tenk hvor mye en institusjonsplass koster pr måned? Med husleie, ansatte, osv.

Anonymkode: 7b943...872

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg kan bare forestille meg hvor mye du må ofre for å gi dette barnet det det trenger, så du har min fulle støtte! Jeg synes det var rystende at det ikke er mer det er snakk om enn 6000 utbetalt i måneden. 

Heia deg, og takk for den utrolig jobben du gjør! 

Anonymkode: e085e...db1

Tusen takk, den kommentaren varmet godt! 

Anonymkode: 1e48c...b28

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Helt enig i at det er alt for lite i godtgjøring for å ha det hele og totale ansvaret for et barn som hat vært utsatt for omsorgssvikt! Dere som kommenterer her å mener at 6000 er mye for jobben så har dere virkelig peiling på hvilket ansvar en fosterforelder har! Når jeg jobbet i barnevernet så var det så mange fortvilte og totalt utslitte fosterforeldre som ba på sine kne om å få frikjøp fra jobben sin for å følge opp barnets behov, og jeg fikk ordre fra sjefen om at det ikke var aktuelt. Synes det skulle vært hovedregelen når man tar på seg et sånt oppdrag, for det fortjener dere som gjør det. Det er ofte jobb 24/7!!!

Anonymkode: a6d16...793

Tusen takk for anerkjennelsen!

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Støttes! Hele familien kan potensielt få sitt liv snudd opp ned, så den økonomiske kompensasjonen burde stå i stil til det. Minst 20 000kr burde du fått.

Da vil nok ikke alle ha den rette intensjonen. 

Anonymkode: 7d7ba...b1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Penger bør ikke være hovedmotivasjon. Det er altfor mange som tror de kan bruke fosterhjemsbarn som en inntekstkilde. En relativt beskjeden lønn for strevet luker vekk en del av disse menneskene.

Anonymkode: ce084...d50

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, de som tror at dette er bare enkelt kunne prøvd selv. Det er som oftes ikke harmoniske og trygge barn som trenger fosterhjem. Inntil videre får vi fortsette med dugnaden, men jeg håper at vi en dag kan bli sett på som viktige. Jeg setter pris på at du gjør det allerede.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Penger bør ikke være hovedmotivasjon. Det er altfor mange som tror de kan bruke fosterhjemsbarn som en inntekstkilde. En relativt beskjeden lønn for strevet luker vekk en del av disse menneskene.

Samtidig mister man de som ikke gidder å slite seg ut med å være fosterforeldre i full jobb, men som med bedre betingelser kunne gått ned i stilling og kombinert det med å være fosterforelder. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Samtidig mister man de som ikke gidder å slite seg ut med å være fosterforeldre i full jobb, men som med bedre betingelser kunne gått ned i stilling og kombinert det med å være fosterforelder. 

Samlet godtgjøring ligger på mellom 14.000 og 16.500 sånn ca. 
Jeg synes det får holde.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men viste du ikke dette da du skrev kontrakt? Det høres jo ut som du kun tenker profitt og jeg synes nesten synd i fosterbarnet ditt

Anonymkode: 23782...d5a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner godt at du føler deg provosert. Nå vet ikke jeg om du har mulighet til å ha en vanlig fulltidsstilling ved siden av å være fosterforeldre men uansett høred 6000 latterlig ut for den viktige jobben du gjør. 

At lønn ikke skal være hovedmotivasjon når man tar på seg et slikt oppdrag er klart men da synes jeg sammenligningen med sykepleierstreiken er god. Må man bevise dedikasjon ved å godta luselønn? Er ønsket om en anstendig godtgjørelse/anerkjennelse bevis på at man ikke er skikket? Det blir helt tåpelig å argumentere slik. 

Er fosterforeldre organsiert på noe vis? Man kan jo ikke "streike" med god samvittighet fra den jobben men da trenger dere andre virkemidler. Det er selvfølgelig beleilig for staten at holdningen om at fosterforeldre bør belønnes hovedsaklig med "å føle  at man gjør en viktig jobb"  er så utbredt. 

Takk for innsatsen. Forstår frustrasjonen. 

Anonymkode: c4099...ce7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner godt at du føler deg provosert. Nå vet ikke jeg om du har mulighet til å ha en vanlig fulltidsstilling ved siden av å være fosterforeldre men uansett høred 6000 latterlig ut for den viktige jobben du gjør. 

At lønn ikke skal være hovedmotivasjon når man tar på seg et slikt oppdrag er klart men da synes jeg sammenligningen med sykepleierstreiken er god. Må man bevise dedikasjon ved å godta luselønn? Er ønsket om en anstendig godtgjørelse/anerkjennelse bevis på at man ikke er skikket? Det blir helt tåpelig å argumentere slik. 

Er fosterforeldre organsiert på noe vis? Man kan jo ikke "streike" med god samvittighet fra den jobben men da trenger dere andre virkemidler. Det er selvfølgelig beleilig for staten at holdningen om at fosterforeldre bør belønnes hovedsaklig med "å føle  at man gjør en viktig jobb"  er så utbredt. 

Ps. Du burde endre trådtittel til noe mer konkret, både for å unngå at tråden stenges men også for å få svar fra folk som har litt peiling. Jeg har ikke det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Samlet godtgjøring ligger på mellom 14.000 og 16.500 sånn ca. 
Jeg synes det får holde.

Det stemmer ikke. Godtgjørelsen er det man får i lønn som man skatter av, hvor satsen er ca 8800kr. Den andre delen er utgiftsdekning som dekker alt fra mat, klær, ny sykkel, ferie osv.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, vi er ikke organiserte, og ikke en gang «part» i saker som omhandler barnet. 

Du satte mye bedre ord på det enn jeg greide, takk!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det stemmer ikke. Godtgjørelsen er det man får i lønn som man skatter av, hvor satsen er ca 8800kr. Den andre delen er utgiftsdekning som dekker alt fra mat, klær, ny sykkel, ferie osv.

Utgiftsdekning er på 5500 til 8000. I tillegg til dette får du barnetrygd. Det bør faktisk være rikelig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei, jeg har ikke kapasitet til å gå full stilling i tillegg til barnet, men jeg kan ikke bruke flere krefter på å kjempe for å bli frikjøpt. Det er selvsagt helt utelukket å sette hardt mot hardt, for det ville vært skrekkelig for barnet å måtte flytte. (Det ønsker jeg ikke heller, altså.)  Det er vel det barnevernet også vet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ps. Du burde endre trådtittel til noe mer konkret, både for å unngå at tråden stenges men også for å få svar fra folk som har litt peiling. Jeg har ikke det. 

Enig, det var en dårlig tittel men det går visst ikke siden jeg er anonym..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er besøkshjem, én helg hver måned. Får rundt 3500 pr. helg. Så 6000 er jo ikke mye sammenlignet med det vi får. 

Anonymkode: 233f4...1f8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi er besøkshjem, én helg hver måned. Får rundt 3500 pr. helg. Så 6000 er jo ikke mye sammenlignet med det vi får. 

Anonymkode: 233f4...1f8

Nei, det der er merkelige greier. Mitt fosterbarn er i besøkshjem ei helg i måneden, og de får det samme på to dager som vi får på to uker. Men igjen, jeg gjør det ikke for pengene, men godtgjørelsen står overhodet ikke i stil med ansvaret, forsakelsene og jobben vi gjør.

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er galt med tittelen?

"Ømfintlig tema", greit nok, men hva for et ømfintlig tema er det snakk om? Les reglene så skjønner du kanskje hva jeg mener?

(Et lite hint - du burde ha skrevet "Ømfintlig tema, fosterhjem" f.eks)

Anonymkode: 70f25...5fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

"Ømfintlig tema", greit nok, men hva for et ømfintlig tema er det snakk om? Les reglene så skjønner du kanskje hva jeg mener?

(Et lite hint - du burde ha skrevet "Ømfintlig tema, fosterhjem" f.eks)

Anonymkode: 70f25...5fb

Ja, ser den, men kan ikke bytte tittel nå.

Men nå sover barnet, så da logger jeg av  og legger meg.

Setter pris på dere som har kommet med tanker om dette, jeg ser det fra den andre siden óg, men synes fortsatt at jeg har rett😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...