Huscafe Skrevet 2. juni 2021 #1 Skrevet 2. juni 2021 Hei, jeg har akkurat underskrevet kontrakt på et årsvikariat som lærer. Nå ser jeg at en annen skole, nærmere der jeg bor og som jeg tidligere også har jobbet på, utlyser stilling, delvis fast. Jeg har lyst til å søke på denne jobben. Er det greit? Jeg har jo 14 dagers prøvetid, og de må jo ha forståelse for delvis fast er noe mer sikkert enn vikariat. Hva tenker dere? Noen andre som har vært i samme situasjon?
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #2 Skrevet 2. juni 2021 Hva er «delvis» fast? Anonymkode: 63852...a15
Huscafe Skrevet 2. juni 2021 Forfatter #3 Skrevet 2. juni 2021 40% fast og 60% vikariat. Er ofte slik innen undervisning, så økes prosentandelen med fast stilling etter hvert, mao, man vil få 100% etter kanskje to-tre år.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #4 Skrevet 3. juni 2021 Huscafe skrev (10 timer siden): Hei, jeg har akkurat underskrevet kontrakt på et årsvikariat som lærer. Nå ser jeg at en annen skole, nærmere der jeg bor og som jeg tidligere også har jobbet på, utlyser stilling, delvis fast. Jeg har lyst til å søke på denne jobben. Er det greit? Jeg har jo 14 dagers prøvetid, og de må jo ha forståelse for delvis fast er noe mer sikkert enn vikariat. Hva tenker dere? Noen andre som har vært i samme situasjon? Kjør på! Anonymkode: 8c4b6...b2a
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #5 Skrevet 3. juni 2021 Huscafe skrev (10 timer siden): Hei, jeg har akkurat underskrevet kontrakt på et årsvikariat som lærer. Nå ser jeg at en annen skole, nærmere der jeg bor og som jeg tidligere også har jobbet på, utlyser stilling, delvis fast. Jeg har lyst til å søke på denne jobben. Er det greit? Jeg har jo 14 dagers prøvetid, og de må jo ha forståelse for delvis fast er noe mer sikkert enn vikariat. Hva tenker dere? Noen andre som har vært i samme situasjon? Greit er det, jo. De fleste ønsker fast jobb. Siden du har jobbet der før kan du kanskje ta kontakt og vise interesse? Og forhøre deg litt om datoer slik at du vet når ansettelsen skal være klar. Det skader kanskje heller ikke å oppgi at du har fått et vikariat (ikke si hvor). Siden de kjenner deg og vet hva du er god for kan du få en fordel ved at de må være rask for å få deg. Anonymkode: eec13...0c3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #6 Skrevet 3. juni 2021 Huscafe skrev (11 timer siden): Hei, jeg har akkurat underskrevet kontrakt på et årsvikariat som lærer. Nå ser jeg at en annen skole, nærmere der jeg bor og som jeg tidligere også har jobbet på, utlyser stilling, delvis fast. Jeg har lyst til å søke på denne jobben. Er det greit? Jeg har jo 14 dagers prøvetid, og de må jo ha forståelse for delvis fast er noe mer sikkert enn vikariat. Hva tenker dere? Noen andre som har vært i samme situasjon? Du mener oppsigelsestid? Jeg synes det er helt innenfor at du søker noe fast. Ikke din feil at en arbeidsgiver lyser ut vikariat med kort oppsigelsestid. Dette er risikoen når de ikke kan tilby noe mer. Anonymkode: 98979...f95
Huscafe Skrevet 3. juni 2021 Forfatter #7 Skrevet 3. juni 2021 Det et samme dato, 1. August. Ja, mener at jeg har 14 dagers oppsigelsestid i prøvetiden. Jeg har fått ett års permisjon fra min nåværende jobb for vikariatet jeg har underskrevet, men det er veldig usikkert når stillingen som jeg har fått kun er vikariat, men mulighet for forlengelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå