AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #1 Skrevet 2. juni 2021 Har en på 10 år, og for tiden er skolen stengt pga streik. Jeg prøver å oppmuntre til at han dra ut og finner på noe med kompiser, men han sier de bare sitter inne og gamer. Det vil ikke han bli med på da de ikke spiller det samme. Ellers på skolen har han venner og alltid noen å være med. Pleier å ha med seg noen hjem minst en gang i uken. Da vi var på sykkeltur litt utpå dagen i dag så vi INGEN barn ute på denne alderen. Absolutt ingen, ikke i hagene til folk en gang (bare mindre barn). Det er strålende vær her, men hvor er ungene egentlig? Hva gjør deres barn på denne alderen? Føler min gutt kjeder seg alene nå som skolen er stengt, men ikke alle kompisene er så gode på å bruke mobil enda så de er litt vanskelig å få tak i. Han kan jo heller ikke være sammen med noen fra andre kohorter, og nabobarna er mye yngre. Er dette vanlig i denne alderen? En periode kanskje? Anonymkode: 4eca1...323
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #2 Skrevet 2. juni 2021 Min 12 åring er ute å sykler med venner. Spiller fotball eller hopper på trampoline Anonymkode: d67ad...9e5
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #3 Skrevet 2. juni 2021 Her games det et par timer. Så er det noen timer utelek. Er heldige som har flere fra samme klasse i nærheten. Så er det mer gaming, musikkøving og (tvangs) lesing. Når vi voksne ikke er hjemme blir det mere gaming og mindre annet. Anonymkode: 000a3...397
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #4 Skrevet 2. juni 2021 En lang sykkeltur i varmen (ikke helt frivillig, men han gjennomførte;-)) et par timer gaming med kamerater, lesing, så noen timer på fotballbane/lekeplass med klassekamerater. Hva min 10-åring har gjort i dag. Ved dårlig vær er det større mas om gaming, men når det er som nå kontakter de hverandre og avtaler å møtes ute. Anonymkode: 2ce14...6de
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #5 Skrevet 2. juni 2021 Det er fint vær. 100% av alle barn er ute og bader. Det er innkjøpt massevis av kanoer og sup og ting og tang og lagt ut brygger og ungene styrer på. Når en nekter barn å ta risiko så blir fritid kjedelig. For å få barn i fysisk aktivitet må du godta at dette øker risikoen for skade eller død. Alt spennende er farlig. Anonymkode: f550a...fdc
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #6 Skrevet 2. juni 2021 Opplevde samme her under en av nedstengningene. De andre barna var bare inne og gamet. Jeg sendte melding til noen andre foreldre, og spurte om de kunne finne på noe ute, selv jeg egentlig har sluttet å organisere slikt nå som hun er større. Men det fungerte bra. Jeg tror noen av foreldrene trengte et spark bak til å jage barna vekk fra gamingverdenen en liten stund. Så ville prøvd det. Anonymkode: 5e7a2...eb6 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #7 Skrevet 2. juni 2021 Be vennene fra skolen hjem til dere.. Anonymkode: 65075...fba
Amatariel Skrevet 2. juni 2021 #8 Skrevet 2. juni 2021 Min 11-åring er i en skikkelig periode der han bare vil game og ikke klarer å finne på ting på egen hånd... Han får ikke game på dagtid (både av prinsipp og at jeg bruker PC'en til hjemmekontor). Men han får sitte litt med mobilen og se på youtube da, som han også liker. Men i dag har jeg mast han litt ut. Hopp litt på trampolina, ta en Pokemon go-tur, gjør litt husarbeid osv. Det har han gjort, men har altså måtte mase og fortelle han dette. Blir litt lei! Tiden har virkelig forandret seg. Jeg ville elsket å være 11-åring hjemme fra skolen pga. streik. Hadde alltid tusen prosjekter gående, og dro rundt til venner, syklet og lekte ute. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #9 Skrevet 2. juni 2021 Bader? Er på hytta med foreldrene som har hjemmekontor? Spiller basket? Spør dem, da. « Hei Berit. Nå som det er streik blir det utrolig mye spilling, og været er jo så fint. Tror du Jakob vil finne på noe med Linus i morgen? Jeg vil gjerne sparke ham ut». Anonymkode: 5b345...fd3 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #10 Skrevet 2. juni 2021 Min sov lenge, gamet med kompiser online før de ble enige om å møtes ute. De var ute ganske mange timer og kom først hjem til kvelden (lettere solbrent). Tror det du opplever er ganske normalt. Anonymkode: 124e7...cf7
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #11 Skrevet 2. juni 2021 I dag hadde vi med 3 klassekompiser og dro på stranda. Da vi kom hjem hadde de vannlek i hagen, og på kvelden ble det litt gaming. I morgen har de avtalt gaming på formiddagen, også kommer jeg nok til å jage ham ut etter hvert. Men det er ikke alltid lett å finne noen som vil være med ut, og da kommer han som regel fort inn igjen. Anonymkode: 11410...445
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #12 Skrevet 2. juni 2021 Her er ikke skolene stengt, men har ei på 10 år, og det er mye besøk hit og dit da hun er veldig sosial. Her er det litt avstander så de må bli med hjem fra skolen og kjøres. De er mye ute når de er flere sammen. Ellers hopper hun på trampoline, bruker litt skjerm, leker med katten osv. Anonymkode: a48d0...067
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #13 Skrevet 2. juni 2021 Litt hjemmeskole pluss karantene for mine 11 åringer. 15 åringen er på skolen😊 Anonymkode: 18b90...2e7
GammelKaktus Skrevet 2. juni 2021 #14 Skrevet 2. juni 2021 Her har fjerdeklassingen vært ute med venner hver dag, vi har hatt strålende vær. Så har de kommet innom når de har vært sultne eller lystne på is. Ellers så har vi hatt med et par ekstra fra skolen på stranda og det kommer vi nok til å gjøre de neste dagene og. Når det er så fint vær som vi har nå så gamer vi mest på kveldene ikke når været er på sitt beste, kan jo være det er disse dagene vi får med sommer..
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #15 Skrevet 3. juni 2021 Jeg har en niåring som er ute med kompiser, de kommer også inn for å game, det er greit en stund, men så sender jeg dem ut etter en time eller to, når været er så fint. De sykler rundt til hverandre, hopper på trampoline, spiller fotball. Så har jeg en 11-åring, som ikke vil ut, ikke vil kontakte klassekamerater, bare ligger på sofaen. Jeg blir helt sprø, og redd for at det er noe galt. Hun er umulig å snakke til, og blir sint for den minste ting. Da hun var like gammel som lillebror er nå, var hun også ute og lekte..... 😞 Anonymkode: 2ed92...eeb
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #16 Skrevet 3. juni 2021 Har en på 11 og 13.De er ute hele dagen. Sykler til stranden eller friluftsbadet og er der omtrent hele dagen. Anonymkode: 86d7a...7b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå