Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bachelor grad men sliter med å finne meg jobb. Fått jobb som renholder fulltid. Litt redd for hva folk sier men jeg får 195 kr timen og vil bare ha inntekt.

Anonymkode: a0b6c...8c6

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er lettere å få jobb når man er i jobb, sies det. Og jobb er jobb. Det har ingenting å si hva du jobber som. Inntekt er viktig, og å holde seg sysselsatt, stå opp hver dag og gå til jobben.

Anonymkode: 27ad4...d24

• Liker 19
Skrevet

Nei. Det er overhode ikke flaut å jobbe med renhold, et viktig yrke, som ingen i samfunnet klarer seg uten. 

• Liker 34
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har bachelor grad men sliter med å finne meg jobb. Fått jobb som renholder fulltid. Litt redd for hva folk sier men jeg får 195 kr timen og vil bare ha inntekt.

Du har min aller største respekt. :) Det er helt fantastisk at du velger å stå i jobb for å ha noe gjøre. Renhold er en utrolig tung jobb.

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Uten deg går ikke samfunnet rundt. Ikke flaut i det hele tatt. Har stor respekt for renholdere

Anonymkode: e3062...728

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Uten deg går ikke samfunnet rundt. Ikke flaut i det hele tatt. Har stor respekt for renholdere

Anonymkode: e3062...728

Jeg og, jeg er overhodet ikke laget for det. Stor respekt for de som jobber med det 😊

Anonymkode: eb1e1...684

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er en jobb å være stolt av. 

Anonymkode: 91d96...cbb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor er du redd for hva folk sier? Du skal begynne i en veldig viktig jobb. Vær stolt av det! Jeg er selv renholder, og stolt av mitt yrke. 

Anonymkode: 92ed2...75c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Faktisk så får en renholder med fagbrev bedre lønn enn en maler med fagbrev.. 

195 kr i timen er også mer enn det en ufaglært maler uten 1 års bransjeerfaring vil få... 

Ergo, jeg ville heller vært renholder.. 

Anonymkode: 82814...18a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du redd for at folk skal se ned på deg fordi du er renholder?

Så du ned på renholdere før du selv begynte å jobbe som det?

Anonymkode: d3e9f...be7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet som det da jeg var yngre. Og ja, du vil bli sett ned på, sammenlignet med andre yrker, selv om jobben er veldig viktig. Du kommer til å bli møtt med mye nedlatende holdninger fra folk som tror de er bedre enn deg. Kvinner er verst. MEN; det er og svært lærerikt for deg som menneske, å ha vært i en jobb der folk ser ned på deg. Den følelsen kan ikke læres, og du vil bli god til å skille mellom fasadetryner/golddiggers og genuint gode mennesker.

For min egen del så var en jobb i renholdsbransjen en veldig god erfaring. 

Anonymkode: b7ce6...6e7

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvorfor er du redd for at folk skal se ned på deg fordi du er renholder?

Så du ned på renholdere før du selv begynte å jobbe som det?

Anonymkode: d3e9f...be7

Tenkte det samme, det er jo tydelig at du egentlig gjør det.

Anonymkode: 87804...79b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har jobbet som det da jeg var yngre. Og ja, du vil bli sett ned på, sammenlignet med andre yrker, selv om jobben er veldig viktig. Du kommer til å bli møtt med mye nedlatende holdninger fra folk som tror de er bedre enn deg. Kvinner er verst. MEN; det er og svært lærerikt for deg som menneske, å ha vært i en jobb der folk ser ned på deg. Den følelsen kan ikke læres, og du vil bli god til å skille mellom fasadetryner/golddiggers og genuint gode mennesker.

For min egen del så var en jobb i renholdsbransjen en veldig god erfaring. 

Anonymkode: b7ce6...6e7

Godt skrevet 😊 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenkte det samme, det er jo tydelig at du egentlig gjør det.

Det er pga samfunnet i seg selv at mange er redde for å bli sett ned på. INGEN ønsker å bli sett ned på og bli snakket stygt om. Hun trenger ikke ha egne holdninger som er slik, hun har tross alt søkt jobben og fått den. Her er ts kun redd for hva andre måtte tenke om henne, for det er en kjensgjerning at renholdere har blitt sett ned på som yrke i samfunnet generelt. 

kjør på ts! En fremtidig arbeidsgiver innenfor din utdanning vil tenke svært positivt om deg fordi du søkte den jobben, pga mangel på andre jobber som er mer relevant!:):): ingen skam i å være renholder. De trengs på samme måte som mange andre yrker.

Anonymkode: 6a2d4...ad3

• Liker 1
Skrevet

Det er flaut å takke nei til en jobb fordi man har en utdanning som gjør at man føler seg for "fin" fil å ta en "drittjobb". 

Tenk på det som midlertidig, og vær stolt av deg selv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer litt an på. Min mor har utdannelse, når hun rundet 50 var hun i mellom to jobber. Jobb måtte hun jo ha så hun fikk seg jobb i et renholdsbyrå. Hun tenkte nok det skulle være midlertidig. Men, det viste seg at hun elsket jobben så hun ble i jobben til hun nylig gikk av med pensjon. Hun aldri syntes det har vært flaut at hun vasker. Lønnen har hun aldri klaget på. 
Sprekere pensjonist skal man lete lenge etter. Slank og ikke vondt et eneste sted. Jeg er sikker på at mye av grunnen til det er jobben hun har hatt. Å vaske er tungt arbeid som holder kroppen i form. 

Uansett hvilken jobb man har så skal man være stolt over at man jobber, er man det så er det ingen som dømmer deg heller. 

Anonymkode: 77b4f...893

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Hvorfor i alle dager skulle det være flaut? Er du klar over hvordan det hadde sett ut ,uten renholdsarbeidere?

AnonymBruker
Skrevet
Pakini skrev (13 timer siden):

Nei. Det er overhode ikke flaut å jobbe med renhold, et viktig yrke, som ingen i samfunnet klarer seg uten. 

Men ingen bryr seg om at noen eller til og med "alle" sier at det er et "viktig yrke" når folk likevel ser ned på det i praksis.

Det som digges av de fleste hjernevaskede fjols her til lands er det å være leder, leder, leder, leder, sjef, sjef, sjef, bla bla bla 🤣

"Alle skal være ledere". Fullstendig ensrettet psykopat-hjernevask.

https://e24.no/naeringsliv/i/LAdWM4/ny-undersoekelse-aatte-av-ti-unge-vil-bli-ledere

Et stort flertall i alle aldersgrupper som har denne drømmen de er blitt hjernevasket til å "ønske seg" å ha.

Jeg er helt enig med deg i at renhold er viktig, men det er dessverre ikke slik at man digger renhold fordi man mener at det er viktig. 

Det er også viktig med begravelsesbyråer, ellers så hadde det begynt å lukte litt spesielt rundt omkring i alle landets hjørner, for å si det mildt, men det betyr ikke at man digger det å være begravelsesbyrå agent eller den som obduserer disse. 

Og det samme gjelder søppeltømmere, når vi er inne på "renhold og lukt". 

Vi bor i et tragisk samfunn der man til og med spytter på middelklasse jobber, siden alle ønsker å være "ledere". Da er det ikke noe å være overrasket over når noen spør om folk ser ned på "arbeiderklasse" jobbene, når man til og med spytter på middelklasse jobbene. 

Anonymkode: 44ab7...8eb

• Liker 4
Skrevet

Viktigst å ha jobb, selv om den ikke er relevant for utdannelsen din. Og den vil kunne gi en referanse som viser fremtidig arbeidsgiver at du ikke er redd for å ta i et tak, at du feks skjøtter oppgavene dine bra, møter presis, går godt overens med kollegaer osv. Det er viktig uansett yrke 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.6.2021 den 20.57):

jeg er arbeidsledig etter BA og hadde nesten dødd av glede av å få jobbe med renhold :) 

Anonymkode: 8fe1b...19c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...