Gå til innhold

Du som er sykelig overvektig, når syntes det at du var gravid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften, når syntes der at det var noe mer på gang en bare overvektig mage?

Jeg ønsker å holde det hemmelig lengst mulig, så derfor lurer jeg.

Anonymkode: 4ec91...03d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor stor grad av fedme snakker vi om? Jeg hadde BMI 34 da jeg ble gravid. Gikk med store gensere lenge, så først i 3.trimester at det ikke var noen tvil om at det var babymage.

Anonymkode: 7c7c5...6a8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor stor grad av fedme snakker vi om? Jeg hadde BMI 34 da jeg ble gravid. Gikk med store gensere lenge, så først i 3.trimester at det ikke var noen tvil om at det var babymage.

Her er det snakk om bmi på 50

• Liker 1
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)

Var 90 kg før graviditet og 89 før fødsel. 165 cm høy.  Holdt det ikke skjult og hadde fortalt de som burde vite, men gikk ikke rundt og fortalte det heller.  Noen hadde ikke lagt merke til at jeg var gravid, og andre så det i 7-8.mnd.  Noen mener også at magens fasong viser kjønnet til barnet, og at «guttemager» strutter mer, jeg vet ikke.  Fikk jente.

Endret av Hvemsomhelst
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da må du passe godt på deg selv gjennom graviditeten. Lykke til.

Skrevet

Jeg har en bmi på 54, og hvis jeg ville skjult graviditeten kunne jeg fint ha gjort det frem til 3. trimester. Men når jeg var rundt 26-27 uker på vei, så ble det tydelig på både gange og mage. Hvertfall for folk som kjenner meg. Aner ikke hva de jeg møter på butikken osv tenker 🤣

AnonymBruker
Skrevet
Hvemsomhelst skrev (4 minutter siden):

Da må du passe godt på deg selv gjennom graviditeten. Lykke til.

Takk! Har planer om å kutte ut all sukker og holde meg til 2000-2500kcal for babys skyld.

Hvemsomhelst skrev (6 minutter siden):

Var 90 kg før graviditet og 89 før fødsel. 165 cm høy.  Holdt det ikke skjult og hadde fortalt de som burde vite, men gikk ikke rundt og fortalte det heller.  Noen hadde ikke lagt merke til at jeg var gravid, og andre så det i 7-8.mnd.  Noen mener også at magens fasong viser kjønnet til barnet, jeg vet ikke.  Fikk jente.

Så da gikk du ned én kilo?

• Liker 1
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk! Har planer om å kutte ut all sukker og holde meg til 2000-2500kcal for babys skyld.

Så da gikk du ned én kilo?

Jeg mistet apetitten og levde mest på frukt gjennom graviditeten.  Det er sånt som skjer.

AnonymBruker
Skrevet

Magen poppet i uke 28. Var 180cm høy og 138kg før jeg ble gravid, så var ganske stor.

Anonymkode: 15ad3...217

AnonymBruker
Skrevet

Magen poppet i uke 28. 165 høy og 110 kg.

Anonymkode: d1466...45d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Okei, da var kanskje ikke svaret mitt så nyttig. Lykke til med graviditeten😊

AnonymBruker
Skrevet

Får du oppfølging, TS? 

Anonymkode: 62104...d5c

• Liker 1
Skrevet

Vil ikke kalle meg sykelig overvektig, men har en god del kilo ekstra over hele kroppen. Forrige fullverdige svangerskap holdt jeg det skjult til etter OUL, uten problemer egentlig. Rundt uke 23 kunne man kanskje ane noe, men akkurat sånn i grensa at folk ikke spør, fordi man bare ser tykk ut.... først etter uke 26 ble magen såpass hevet og stram at man skjønte det var en baby inni der.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ingen skikkelige overvektige som kan få barn hvis jeg ikke tar helt feil 😅 

Jeg har noen kg. ektra. Og magen mi. Syntes i uke 16. Da såg man at jeg var gravid. 

Anonymkode: fb1b0...8f7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er vel ingen skikkelige overvektige som kan få barn hvis jeg ikke tar helt feil 😅 

Jeg har noen kg. ektra. Og magen mi. Syntes i uke 16. Da såg man at jeg var gravid. 

Hvorfor ikke?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så aldri gravid ut, så bare ut som om jeg hadde lagt på meg mere. 

Anonymkode: bf510...eef

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ta det med en klype salt de som sier at magen poppet og at det var tydelig gravidmage til tross for høy overvekt, for de ser det godt selv men det gjør ikke nødvendigvis vi rundt.

Har ei venninne med BMI på ca 40-44 og jeg så aldri at hun var gravid. Fikk vite det like før hun skulle ut i permisjon og jeg bare HÆ ER DU GRAVID GRATULERER HVOR LANGT ER DU PÅ VEG og hun bare uke 35............

De aller fleste venninnene mine, uansett om de har vært overvektige eller ikke, har klart å skjule graviditet ganske lenge. Rett og slett fordi folk rundt ikke følger med på andres kropp, ikke legger merke til evt endringer og egentlig ikke bryr seg om andres mage ser større ut. 

Anonymkode: e3495...b14

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvorfor ikke?

🤔 Ble fortalt at det var vanskelig å bli gravid som overvektig men stemmer dette i det hele tatt? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

🤔 Ble fortalt at det var vanskelig å bli gravid som overvektig men stemmer dette i det hele tatt? 

For noen, ikke for alle 🤷🏼‍♀️ TS har jo åpenbart klart det. 

Anonymkode: e3495...b14

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan gjøre det vanskeligere ja, men det er ikke umulig. Jeg har selv en sykelig overvekt, bmi på 40, og fikk mitt andre barn for fire måneder. Så det går an :) 

På meg syntes det forøvrig ikke før godt etter uke 20 engang. Var vel ca uke 25. 

Anonymkode: f067b...495

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...