AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #1 Skrevet 2. juni 2021 Mange er opphengt i merkelappe seg med legning. Trist. Man kan fint ha sex med samme kjønn av og til uten at man er homofil/lesbisk. Tenker at usikkre menneske må merkelappe seg. Anonymkode: f9e92...56a
Fioljenta Skrevet 2. juni 2021 #2 Skrevet 2. juni 2021 Det kan også være behovet for å høre til et sted, vite at man ikke er alene. 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #3 Skrevet 2. juni 2021 Fioljenta skrev (3 minutter siden): Det kan også være behovet for å høre til et sted, vite at man ikke er alene. Det er man jo ikke. Enten man liker samme, eller motsatte kjønn. Anonymkode: f9e92...56a
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #4 Skrevet 2. juni 2021 Jeg setter ikke merkelapp på meg selv fordi jeg er usikker på meg selv. Jeg er trygg på meg selv selvom jeg definerer meg som lesbisk. Jeg er lesbisk fordi jeg liker kvinner. Ikke fordi jeg er utrygg på meg selv og trenger å definere meg som lesbisk. Det er bare et navn på at damer liker damer. Det handler ikke så mye om at man ikke er trygg på seg selv. Anonymkode: cf630...5d2 3
Bamseklemmer Skrevet 2. juni 2021 #5 Skrevet 2. juni 2021 Jeg har bestandig vært 100% hetero og sikker på min legning, så jeg er i den båsen jeg skal være😅
SlemUlv Skrevet 3. juni 2021 #6 Skrevet 3. juni 2021 Jupp, trygg nok på megselv til å velge alle de merkelappene jeg syns passer, I settinger hvor merkelapper blir spurt om. Men ikke noe jeg tenker over til daglig.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #7 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg setter ikke merkelapp på meg selv fordi jeg er usikker på meg selv. Jeg er trygg på meg selv selvom jeg definerer meg som lesbisk. Jeg er lesbisk fordi jeg liker kvinner. Ikke fordi jeg er utrygg på meg selv og trenger å definere meg som lesbisk. Det er bare et navn på at damer liker damer. Det handler ikke så mye om at man ikke er trygg på seg selv. Anonymkode: cf630...5d2 Det heter egentlig homofil. Lesbisk er et drittord. Jeg er det selv og synes det ordet er ekkelt. Anonymkode: 02bac...3d5
GammelKaktus Skrevet 3. juni 2021 #8 Skrevet 3. juni 2021 Man er da trygg på seg selv om man er 100% heterofil og ikke ønsker å ha sex med samme kjønn. Skulle nå gjerne hatt bifile tendenser jeg altså for jeg kjenner mange flotte damer men nå er det nå slik at jeg tenner på menn og skal jeg ha et seksuelt forhold til noen så må det nesten være en mann siden det er min greie. 1
Stoltskeiv Skrevet 3. juni 2021 #9 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det heter egentlig homofil. Lesbisk er et drittord. Jeg er det selv og synes det ordet er ekkelt. Anonymkode: 02bac...3d5 Hvis homofil fungerer for deg, så er du velkommen til å bruke det ordet. Fordi det passer for deg. Men så er det ikke sikkert at homofil passer for alle aldre, selvom det passer for deg. Mange synes det blir mer riktig å bruke lesbisk. Det blir veldig feil om du skal belære om at det "egentlig heter". For så svart hvitt er det ikke. Definerer noen seg som lesbisk, så respekter det og ikke bytt merkelapp på de. Respekter heller det andre definerer seg som. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #10 Skrevet 3. juni 2021 Traktorlesba96 skrev (3 minutter siden): Hvis homofil fungerer for deg, så er du velkommen til å bruke det ordet. Fordi det passer for deg. Men så er det ikke sikkert at homofil passer for alle aldre, selvom det passer for deg. Mange synes det blir mer riktig å bruke lesbisk. Det blir veldig feil om du skal belære om at det "egentlig heter". For så svart hvitt er det ikke. Definerer noen seg som lesbisk, så respekter det og ikke bytt merkelapp på de. Respekter heller det andre definerer seg som. Det er ganske svart hvitt egentlig. Kaller du deg lesbisk, så har du homofil legning. Anonymkode: 02bac...3d5
Stoltskeiv Skrevet 3. juni 2021 #11 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det er ganske svart hvitt egentlig. Kaller du deg lesbisk, så har du homofil legning. Anonymkode: 02bac...3d5 Jeg ser hva du mener. Men det betyr ikke at de vil definere seg som homofil. Noen er ikke interessert i å definere seg, noen vil definere seg som lesbisk også vil andre definere seg som homofil. Det som føles riktig for deg føles ikke nødvendigvis riktig for andre☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #12 Skrevet 3. juni 2021 Traktorlesba96 skrev (23 minutter siden): Det som føles riktig for deg føles ikke nødvendigvis riktig for andre☺️ Nettopp, selv føler jeg ikke for å ha noen fast stempel. Har siste årene hatt sex med ei jente av og til. Oppdaget at det ikke er viktig for meg å definere dette, heller handle etter lyst og behov. Anonymkode: f9e92...56a
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #13 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Mange er opphengt i merkelappe seg med legning. Trist. Man kan fint ha sex med samme kjønn av og til uten at man er homofil/lesbisk. Tenker at usikkre menneske må merkelappe seg. Anonymkode: f9e92...56a Tenker at du er usikker siden du føler noe rundt hva andre gjør. Folk må få gjøre/definere seg som de vil. Eller la være å definere seg uansett hvem de har sex med, som du beskriver. Men hvor kommer det fra at du tenker at folk er usikre, framfor at de kanskje bare vet at de har en bestemt legning? Hva virker usikkert med det? Anonymkode: b56d4...2ae 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #14 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tenker at du er usikker siden du føler noe rundt hva andre gjør. Folk må få gjøre/definere seg som de vil. Eller la være å definere seg uansett hvem de har sex med, som du beskriver. Men hvor kommer det fra at du tenker at folk er usikre, framfor at de kanskje bare vet at de har en bestemt legning? Hva virker usikkert med det? Anonymkode: b56d4...2ae Tenker at mange er opptatt av å merkelappe hva man er, utfra hva man gjør. Det ser man jo på tråder her inne også. Analt betyr at man er homo automatisk for eks. Anonymkode: f9e92...56a
MuffinStud Skrevet 3. juni 2021 #15 Skrevet 3. juni 2021 Trygg på meg selv. Bruker merkelapper dersom de er nyttige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå