Gå til innhold

kondisjon

sdfj

Anbefalte innlegg

jeg trenger å få styrket kondisjonen min. hvilken aktivitet kan være aktuell for meg? og hvordan må treningen legges opp, for å få best mulig resultat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velg en aktivitet du liker, saa du har stoerst mulig sjanse til aa fortsette.

Loeping, sykling - hva som helst utholdende.

Mtp intensitet for maksimal progresjon er ikke jeg noen ekspert, men du finner info hvis du soeker tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg intensiv trening!!

Jeg begynte "for alvor" med trening før sommeren. Jeg har siden da trent intensiv spinning 45 min* 2/uke og intervalløping 20 min*2 /uke og det har funket sinnsykt bra. Jeg hadde ikke særlig god kondis før,men nå kan jeg trene lenge eller leke lenge med barna mine osv uten å bli sliten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg intensiv trening!!

Jeg begynte "for alvor" med trening før sommeren. Jeg har siden da trent intensiv spinning 45 min* 2/uke og intervalløping 20 min*2 /uke og det har funket sinnsykt bra. Jeg hadde ikke særlig god kondis før,men nå kan jeg trene lenge eller leke lenge med barna mine osv uten å bli sliten!

Hvis du er fullstendig utrent høres det der ut som snarveien til skader.... Spesielt hvis du trener kun løping. Muskler og ledd trenger tid for å bygge seg opp, det er derfor viktig å ta det litt med ro i starten og bygge opp et godt treningsgrunnlag. Når dette er på plass kan man begynne med mer intensiv trening 1-2 g per uke. Selv hos toppidrettsutøvere utgjør intervalltrening en liten del av total treningsmengde.

Finn fram til en aktivitet du liker så du ikke mister motivasjonen og gi opp. Finn et nybegynnerprogram og følge det i starten.

Lykke til!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best trening for kondisjon skjer like under melkesyre-terskelen. Tour de france-syklere sykler i dette stadiet i flere timer for å forbedre kondisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...