AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #1 Skrevet 2. juni 2021 Usikker på hvilken kategori dette passer inn i, så håper det ikke ble helt feil. Saken er at jeg virkelig trenger en BOOST! Har i en lang periode nå slitt veldig psykisk, selvtilliten er på bunn og jeg trenger SÅRT en liten opptur. Kvier meg for å gå ut blant folk nå fordi jeg føler meg så fæl. Jeg har endelig noen penger til overs, og trenger noen tips. Hva kan jeg gjøre for å føle meg litt allright igjen? Hva hadde du gjort? Vurderer en tur til frisøren (ikke vært der på over tre år🙈), ny farge og kanskje tape extensions for en fyldig manke til sommeren. Samt kjøpe en lekker kjole jeg har siklet på en stund.. Til informasjon ammer jeg. Så kosmetiske inngrep, fillers, tatoveringer, piercinger og alkohol utgår. Hva ville du gjort hvis du trengte å føle deg litt flott igjen? Anonymkode: e1cba...55e
Roci Skrevet 3. juni 2021 #2 Skrevet 3. juni 2021 Selv om du ikke kan få foretatt kosmetiske inngrep (og det er sikkert ikke nødvendig heller), så kan du ta ansiktspleie hos en hudpleiesalong og kanskje få tips til produkter du kan bruke hjemme for å ta vare på huden din Vær snill med deg selv❤️ 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #3 Skrevet 3. juni 2021 Min terapi for å føle meg bedre er en god gåtur i oppoverbakke med musikk på øra etter ungene har sovnet. Jeg har en på 2,5 år og en på 6 uker, så jeg ser bra sliten ut selv! Men litt frisk luft og få brukt kroppen litt syntes jeg hjelper. Det er også balsam på sjelen min. I tillegg bruker jeg ansiktsmasker ukentlig, for mye fukt. Er forsiktig med syrer nå da det er full sommer hos meg nå, men prøver å være flink på å rense huden da jeg hater å være full av solkrem på kvelden. Hender jeg masserer ansiktet med olje noen ganger i uka. Går også å får massasje da jeg har en del vondt i kroppen, en stund siden nå pga ny baby, men gleder meg til jeg kan dra igjen. Også passer jeg på håret mitt. Bruker mest sjampo uten sulfat og silikon, og ca hver 14 dag vasker jeg det med baby sjampo som har litt sls for en god rens. Syntes det gjør håret mitt mindre tørt og blir fyldigere. Men nå venter jeg på at jeg skal begynne å røyte.. Da tror jeg ikke jeg har så mye mer tips.. Drikk mye vann og spis mindre sukker. Merker stor forskjell på huden min når jeg spiser for mye sukker 😏 Anonymkode: fdc52...9cb 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #4 Skrevet 3. juni 2021 Snskker du med psykolog? ♥️ Anonymkode: bdae3...43b
Gjest Fnuggolina Skrevet 3. juni 2021 #5 Skrevet 3. juni 2021 Jeg har vært superdupersyk i lang tid, og så lenge deretter ut sammenliknet med «vanlige meg». Mistet MYE hår over lang tid, langt mer enn etter graviditet+++. Jeg har tatt tilskudd osv for å få igang hårveksten igjen, pleid bryn/vipper ekstra hjemme. Har faktisk gitt litt resultat 🤷♀️ Har vært litt mer raus på labben på behagelige og fine hverdagskjoler jeg kan gå mye med. Og fine sneakers - da kan man gå turer og føle seg litt fin Har også fokusert på hudpleie - ikke veldig dyre produkter, men bare forsøkt å peele jevnlig og tilføre mye fukt. Velger sminke som gir litt ekstra glød. Jeg har likt veldig godt produktene til Make The Make for akkurat det. Gidder ikke selv å kaste bort penger på produkter hos hudpleier (har dårlig erfaring med det), man får gjort mye hjemme Litt tandrops i ansiktet gjør susen om sommeren Jeg tenker at tape extensions er dyrt, og ser fort tjassent ut. Hadde heller gått for litt striper for eksempel, så det ser mer solkysset enn bleket ut - og en klipp. Det alene koster 2000 kr ca. Mulig jeg hadde kostet på meg litt gellack i sommer - eller bare lakket neglene hjemme og hatt hjemmespa. Fotpleie er også sinnsykt digg på salong, samme med massasje. Bare det å blande litt olje i dagkremen gjør at du ser mer fuktet ut, og bare farging av bryn alene gjør masse med å se mer fresh ut. Jeg farger hjemme med Refectocil.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #6 Skrevet 3. juni 2021 Jeg er kronisk syk og er for sliten til å stelle meg mye, men en klipp hos frisøren, klær jeg føler meg vel i, og kanskje litt lett sminke hjelper godt I dag har jeg f.eks dusjet håret med hårkur, peelet huden og hatt på fuktmaske i ansiktet. Det hjalp litt en tung regnværsdag. At tankene dine går rett til kosmetiske ting syns jeg var litt ekstremt, det må jeg si Man kommer langt med frisør, hudpleie, litt sminke, kanskje litt neglelakk. Anonymkode: e4382...9df 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #7 Skrevet 6. juni 2021 Har vært kronisk syk noen år så forstår deg godt. Selvpleie for meg er er kropp, sjel og mentalt. Prøver å dekke disse tre områdene så alt er i balanse. Under kropp går trening og kosthold. Få i deg B12 og D vitamin, det siste du trenger som utbrent er å ha mangel på disse. Siden kosthold og trening er godt for psyken går det under den mentale bolken og. Under sjel går hobbyer. Finn noe du elsker å gjøre! male, svømme eller kanskje melde seg på ridekurs. Noe som forer deg på en positiv måte! En fin serie på Netflix eller HBO som gjør deg i godt humør. Styre unna det som trekker ut energien din. Dette går også under mental helse, så alle bolkene går inn i hverandre. Massasje anbefales, løser opp stress. Ansiktsmasker og hårkur. Fotbad. Kle deg i sommerkjole bare for din egen skyld, ikke dass for mye rundt i joggebukse! Det viktigste for meg var å omdirigere livet. Gi slipp på forventninger og press utenifra. Hjelper ikke med frisør og ny kjole om man forblir i situasjonen som gjorde en utbrent. Anonymkode: 4b514...91c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå