Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når fikk dere mage? Jeg er gravid og 13 uker, er oppblåst og fått litt mage

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

13 uker er det ikke mage. Det er oppblåste tarmer. 

er andregangs og har fått mage nå i uke 20.

Anonymkode: f59f7...b1e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fikk mange i uke 24, førstegangs. 

Anonymkode: b037b...778

Skrevet

Er det normalt og være så mye oppblåst?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte så smått å få mage rundt uke 20 med både første og andre :)

var ofte mer oppblåst på kvelden, spesielt fra uke 15-16

Anonymkode: f9763...868

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde mer mage rundt uke 11 enn uke 20 på grunn av at jeg var så oppblåst. Ingen så at jeg var gravid før rundt uke 24.

Anonymkode: a06ee...232

AnonymBruker
Skrevet

Magen min begynte å komme i uke 15, når jeg var førstegangs. Så er absolutt helt mulig:)

Anonymkode: 00f29...3e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Blue_84 skrev (1 time siden):

Er det normalt og være så mye oppblåst?

Eh ja.

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Magen min begynte å komme i uke 15, når jeg var førstegangs. Så er absolutt helt mulig:)

Anonymkode: 00f29...3e4

magen begynner å vokse over symfysen da, men aldri før. Så fra uke 15 er det absolutt mulig å se en pitteliten knøl. Men før det er det bare luft og ommøblerte tarmer

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er i uke 21 og enda ikke fått mage. Var hos fysio i dag, hun måtte spørre om jeg er gravid 😅 

Ser jo selv at jeg har mer mage enn jeg pleier å ha, men man ser det ikke når jeg har klær på annet enn at jeg kanskje ser litt rundere ut enn vanlig, men enda ikke den typiske gravidmagen. Håper den kommer snart siden det er kjedelig å være i den der "er hun gravid eller er hun bare litt chubby"-fasen 😅

Anonymkode: 65bfb...eb2

AnonymBruker
Skrevet

I uke 26 nå og har kun en bitteliten mage. Samme forrige gang. Hadde snakket med naboen en dag, fødte dagen etter. Han skjønte ingenting da jeg kom trillende med barnevogn to dager etterpå. 

Anonymkode: 31c75...ef0

AnonymBruker
Skrevet

Hvor store er dere som sier at man ikke får mage før uke 20? Og når dere mener fikk mage, mener dere første forandring, eller stor rund graviditetsmage?

Jeg er veldig slank og smalt bygget. Rundt uke 14 begynte jeg å få en liten kul nederst på magen. Denne var der selv på morgenen. Og livmoren er faktisk ganske stor på denne tiden, så er naturlig at ting blir flyttet på og magen ser større ut. Er lettere å se om man er slank enn om man har litt ekstra så klart da.

Fra uke 14 ble magen min litt og litt større for hver uke. Var jo ikke slik at andre kunne se jeg var gravid enda, men var helt klart forandringer. 

Anonymkode: 8c7ad...448

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Eh ja.

magen begynner å vokse over symfysen da, men aldri før. Så fra uke 15 er det absolutt mulig å se en pitteliten knøl. Men før det er det bare luft og ommøblerte tarmer

Ommøblerte tarmer er jo graviditetsmage da 🙄 eller driver tarmene dine å flytter seg rundt i magen din helt av seg selv?

Altså er jo ikke selve babyen du ser, men er likevel magen som er større grunnet graviditet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor store er dere som sier at man ikke får mage før uke 20? Og når dere mener fikk mage, mener dere første forandring, eller stor rund graviditetsmage?

Jeg er veldig slank og smalt bygget. Rundt uke 14 begynte jeg å få en liten kul nederst på magen. Denne var der selv på morgenen. Og livmoren er faktisk ganske stor på denne tiden, så er naturlig at ting blir flyttet på og magen ser større ut. Er lettere å se om man er slank enn om man har litt ekstra så klart da.

Fra uke 14 ble magen min litt og litt større for hver uke. Var jo ikke slik at andre kunne se jeg var gravid enda, men var helt klart forandringer. 

Jeg er veldig slank, men fikk allikevel ikke mage før rundt uke 20 :) Om man har litt lang overkropp kan det fint ommøbleres ganske godt der inne før magen begynner å stikke ut  ;)

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er veldig slank, men fikk allikevel ikke mage før rundt uke 20 :) Om man har litt lang overkropp kan det fint ommøbleres ganske godt der inne før magen begynner å stikke ut  ;)

Jo det er fint det, men reagerer på at mange i tråden her er veldig bastante på at det er nesten umulig å vise noe før ule 20. Og den som sier at livmor kommer opp senest uke 15, den kommer faktisk opp rundt uke 12.

Men  når du sier uke 20, mener du da at magen din var prikk lik før du ble gravid helt til uke 20 (overse oppblåst delen)? Eller at det var forandringer, men du så ikke gravid ut og ingen ville lagt merke til noe?

AnonymBruker
Skrevet

Mente tidligst ukr 15*

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kunne se magen selv som en liten kul nederst fra ca uke 15 når jeg lå på ryggen. Var ikke synlig for andre før etter uke 20. Ligger i øvre sjiktet av normalvekt, så vil ikke si jeg er verken spesielt slank eller veldig stor. 

Anonymkode: 54abc...ef2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jo det er fint det, men reagerer på at mange i tråden her er veldig bastante på at det er nesten umulig å vise noe før ule 20. Og den som sier at livmor kommer opp senest uke 15, den kommer faktisk opp rundt uke 12.

Men  når du sier uke 20, mener du da at magen din var prikk lik før du ble gravid helt til uke 20 (overse oppblåst delen)? Eller at det var forandringer, men du så ikke gravid ut og ingen ville lagt merke til noe?

Ja, magen min var prikk lik, utenom litt oppblåst på kvelden. Tok bilder uten klær underveis, og som gira førstegangsfødene var jeg jo veldig spent og klar for at magen skulle komme, men det var kjedelig lite som skjedde :) Det var ikke før i uke 27-28 at andre la merke til at jeg var gravid med klær på. Kropper er forskjellige :) 

Selv om livmor kommer opp over skambenet etter uke 12-13 betyr det ikke at man får gravidmage da! Livmor er fremdeles liten på det tidspunktet og med litt ommøblering så er det for mange god plass til litt større livmor uten at magen betyr å bule eller utvide seg noe. :)

Med nummer to trodde jeg magen ville komme før, men igjen var det ikke før uke 20 det ble tydelig, men da kom også bekkenløsning, så da så jeg plutselig veldig gravid ut pga vaggende gange 😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Unnskyld deg, men hva slags spørsmål er det? 

Det er helt vanlig å ikke få mage før rundt uke 20 som førstegangs. Livmoren er heller ikke så voldsomt stor i uke 14.

Selv er jeg veldig slank og fikk ikke lage før uke 20. Jeg kunne antyde en kul om jeg lå på ryggen. Jeg var synlig gravid for andre i uke 26, men mine nærmeste så det fra uke 20.

Anonymkode: b037b...778

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

INGEN som sier bastant at det ikke vises før ULE. Men man har ikke gravidmage i uke 12, det sier derimot flere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...