AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #1 Skrevet 2. juni 2021 Jeg sliter med angst og har nå plutselig også utviklet en angst for å svelge. Aldri opplevd før og synes det er skikkelig ekkelt. Er trang og anspent i halsen, og redd for å svelge feil. Føler det er tungt å svelge av og til, at jeg må konsentrere meg for å gjøre det. Opplever også at det er trangt når jeg svelger maten, og at den går sakte ned og liksom setter seg litt fast nederst i halsen. Noen andre som har opplevd dette, og hva kan man evt gjøre for at det skal gi seg? Ts Anonymkode: 81ea2...2e6
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #2 Skrevet 2. juni 2021 Nei, hvordan kan man bli kvitt angst? For noen er svaret kanskje en blanding av kognitiv terapi, medisiner, avspenningsmetoder. Lære å håndtere stress og alt det vi ikke kan kontrollere i livet. Noe angst må vi kanskje bare lære å leve med. Jeg ville startet hos fastlegen, lurt å først utelukke at det er noe fysisk i veien. Om det er psyisk så er det bra å få tatt tak i problemet raskt før det vokser seg større. Anonymkode: 9c917...553
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #3 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (På 2.6.2021 den 19.08): Jeg sliter med angst og har nå plutselig også utviklet en angst for å svelge. Aldri opplevd før og synes det er skikkelig ekkelt. Er trang og anspent i halsen, og redd for å svelge feil. Føler det er tungt å svelge av og til, at jeg må konsentrere meg for å gjøre det. Opplever også at det er trangt når jeg svelger maten, og at den går sakte ned og liksom setter seg litt fast nederst i halsen. Noen andre som har opplevd dette, og hva kan man evt gjøre for at det skal gi seg? Ts Anonymkode: 81ea2...2e6 Fant du ut av dette? Anonymkode: fdf97...698
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå