AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #41 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja, det er mye rart. Vi med ekte asperger lever helt isolert uten venner eller kjæreste. Anonymkode: ed9aa...09d Jeg har ekte aspergers. Jeg sliter like mye som alle som har aspergers. Det jeg er god på er masking. Jeg masker hele tiden. Og det er så slitsomt at jeg får sammenbrudd hele tiden. Så jeg orker ikke mer. Jeg liker å omgås de jeg er trygge på, og jeg bruker lang tid å bli trygg på en person. Anonymkode: 8b591...dad 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #42 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, den filmen er helt fantastisk bra laget. Kanskje litt adhd? Men aspergere kan ha tilleggsvansker som adhd. Anonymkode: 8b591...dad Ja, skulle akkurat til å si det. Mye av atferden til Mozart kan heller forklares med det. Men fremfor alt var han et musikalsk geni, som rakk å produsere mye stor kunst før han døde alt for tidlig. Jeg gråt som en unge når han ble kastet i massegrava. Hadde vel ikke blitt komponert så mye i våre dager, fyren hadde vel blitt sterkt medisinert 😅 Anonymkode: b6c66...5c8
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #43 Skrevet 8. juni 2021 Apropos Mozart... Anbefaler sterkt å se filmen Mozart and the Whale. Der kommer det frem litt mer nyanserte karakterer som skal forestille flere grader av asperger, både de som er «borte vekk» i sin egen fantasiverden uten omtrent i det hele tatt å ha sosiale antenner og omgangskrets i det hele tatt, til de 2 hovedpersonene som til en viss grad klarer å leve nesten som folk flest. Han er et skikkelig talent innen matematikk, mens hun et talent innen både musikk og kunst. Disse 2 karakterene er vel i overkant stereotypiske, men gir et ganske greitt innblikk i hva det vil si å ha ekte asperger syndrom, altså problemer med enkelte inntrykk, lyder og følelser, men ha både talent og interesser som styrer det meste av livet, men dessverre ha problemer med det sosiale interaksjonen som kreves for å passe inn i et A4-samfunn... Anonymkode: fecce...92f 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #44 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 5.6.2021 den 12.47): Sikkert uekte asperger, for ekte aspergere er så opphengt i interessene deres og deres eget hat mot diagnosen at de skriver tusen aspergerinnlegg hver dag. Anonymkode: 2df82...bef Det ene medlemmet på KG som «skriver tusen aspergerinnlegg hver dag», kan vel ha andre problemer som er større enn en evt asperger-diagnose, hvis hen i det hele tatt har asperger. Så synd at disse gir et uriktig bilde av diagnosen, da de fleste med asperger ikke er så tilbakestående! Anonymkode: fecce...92f 1
skreppamedleppa Skrevet 8. juni 2021 #45 Skrevet 8. juni 2021 Synes ikke bare det har vært oppheng og repeat på asberger selv om det har vært myyyye av de og. Men for tiden er det den sykdommen, schizofreni sykdommen (med mange helt idioti tråder) og uføre hat. For å si det sånn: sommeren har ankommet kg (tror jeg).. Hver sommer skjer det samme her inne, trollene overtar fullstendig, det virker som at aldersgrensen kryper nedover.. Og noen får hangups på 1-2-3 tema og spammer kg fullstendig.. Av og til i god kombo med ulike runketråder og bare fjas.. Dette varer desverre til høsten.. Det kan hende jeg tar feil selvsagt, det er jo enda tidlig i sesongen (ungdomsskoleelever har vel fremdeles litt skole igjen). Men det er slik jeg minnes kg hver sommer, som med klekken. Dessverre for det gjør det hele til en veldig utrivelig plass å være. Jeg håper at de enten finner på noe mer spennede og nyoppfinnsome greier om 2-3 uker, men det blir vel mye av det samme tullet i andre varianter vil jeg tro.. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #46 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 5.6.2021 den 13.21): 90% blir uføre, men det er litt merkelig at 60% ender opp med partner og barn når sosiale vansker er det mest fremtredende symptomet på asperger. Hvorfor klarer de å ha partner, men ikke jobbe? Tror nok mange av de er litt late. Anonymkode: 2df82...bef Tror vel heller at det er det at de andre er late egentlig! 😉 For når de andre på en arbeidsplass ikke gidder å gjøre selve jobboppgavene, så samles de og er sosiale, spøker, drar vitser og prater om slikt som ikke de med asperger har særlig stor interesse av eller forstår like godt. Dermed så føler de med asperger seg utenfor, og de andre ser at den med asperger holder seg for seg selv. De med asperger jobber ofte når de andre koser seg, og derfor er de da raskere ferdig med arbeidsoppgavene, men de får lett angst og blir deprimerte av å føle seg annerledes. Mange vil likevel prøve å være som de andre og forsøke å passe inn, men dette er en tyngre jobb enn selve arbeidsoppgavene for en med asperger. Dermed så vil også de med asperger være mye mer slitne etter en dag på jobb enn de som ikke har asperger. Og med kravene i dag til både effektivitet, dokumentasjon, paragrafer og sosiale egenskaper, så blir det såpass mye for de med asperger at den eneste utvegen til slutt er uføretrygd. Og det et helt vanvittig egentlig; mange av de skarpeste hjernene og mest lojale arbeidstakerne som finnes, de havner da utenfor arbeidslivet pga sosiale interaksjoner som egentlig har mest med unnasluntring, grove vitser, baksnakking og tull og tøys å gjøre! 😄 De med asperger er som regel så fokusert på arbeidsoppgavene, så alt dette er for de bare sløsing med tid. Så hvem er de mest late? De med asperger eller de uten? 😄🙈🙈 Så nei, det er ikke latskap som er grunnen for at de med asperger blir uføre, det er egentlig mest umodenhet hos kollegaene faktisk... Men de som er annerledes får som alltid ta støyten... Anonymkode: fecce...92f 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #47 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 2.6.2021 den 19.01): Problemet er vel at mange som egentlig ikke har Asperger, skryter på seg en slik diagnose for å få sympati. A la Elon Musk. Anonymkode: 1212d...a1d Har han aspergers? Anonymkode: e853f...fa3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #48 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har han aspergers? Anonymkode: e853f...fa3 Ja. Han sa det offentlig nylig. Anonymkode: 15152...0f3
Purple_Pixiedust Skrevet 22. juli 2021 #49 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 5.6.2021 den 13.09): Gro Dahle er en norsk barnebokforfatter som har aspergers. Hun visste det ikke selv før hun ble godt voksen og hadde mann og barn og hus og full pakke. Barna hennes fikk diagnosen og da fant de ut at også hun hadde det. Hun fortalte at hun hadde klart seg bra selv om det var utfordrende til tider. De med aspergers som ofte kunne slite med livet hadde ofte tilleggsvansker som adhd, tvangstanker, spiseforstyrrelse, angst, depresjon, søvnvansker, ocd, rusproblemer slet mye mer da dette kunne styre livet altfor mye. Det var da man trengte hjelp. Anonymkode: 8b591...dad Ja, slik er det for meg. Jeg har flere av tilleggsdiagnosene du lister opp. Og med Asperger i bunn så er det ekstra vanskelig å bli frisk fra dette.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #50 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 5.6.2021 den 13.09): Gro Dahle er en norsk barnebokforfatter som har aspergers. Hun visste det ikke selv før hun ble godt voksen og hadde mann og barn og hus og full pakke. Barna hennes fikk diagnosen og da fant de ut at også hun hadde det. Hun fortalte at hun hadde klart seg bra selv om det var utfordrende til tider. De med aspergers som ofte kunne slite med livet hadde ofte tilleggsvansker som adhd, tvangstanker, spiseforstyrrelse, angst, depresjon, søvnvansker, ocd, rusproblemer slet mye mer da dette kunne styre livet altfor mye. Det var da man trengte hjelp. Anonymkode: 8b591...dad Hvis aspergers i seg selv skaper så lite problemer så kan man lure på hvorfor diagnosen finnes da. Anonymkode: e853f...fa3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #51 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis aspergers i seg selv skaper så lite problemer så kan man lure på hvorfor diagnosen finnes da. Anonymkode: e853f...fa3 Den skaper ikke lite problemer i seg selv. Man får ikke diagnosen hvis det ikke er et hinder i hverdagen. Anonymkode: 15152...0f3 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #52 Skrevet 22. juli 2021 Det er et av kriteriene. Anonymkode: 15152...0f3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #53 Skrevet 26. mai 2022 On 6/2/2021 at 7:01 PM, AnonymBruker said: Ja det er kult å ha samme diagnose som Putin og Hitler. Anonymkode: 2df82...bef Har disse asperger? Anonymkode: f24c5...a95
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #54 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 2.6.2021 den 19.01): Ja det er kult å ha samme diagnose som Putin og Hitler. Anonymkode: 2df82...bef Har de Asperger?! Anonymkode: 62246...50a
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #55 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 2.6.2021 den 19.00): Det er ikke bare blikkontakt og motorikk asperger går ut på da. Det handler også om at de er fastlåste og svært rigide, snakker om de samme tingene, forstår ikke at andre ikke har interesse av å høre på, at den andre parten kjeder seg, at den andre parten også vil snakke og ikke bare du, turtaking i samtaler osv osv osv. Det er masse man merker det på på ekte aspergere. Anonymkode: 2df82...bef Ekte Aspergere? 😳 Oh lord, hva er da falske Aspergere? Kjenner ei som er barnesykepleier og foreleser på universitetet, hun selv har barn , men for all del hun faker nok diagnosen sin Anonymkode: 90622...ccb
Laraa Skrevet 26. mai 2022 #57 Skrevet 26. mai 2022 I dag var jeg ute på byen med en venninne. Hun spanderte en øl på meg. Jeg spanderte en øl tilbake. Da sa hun: men jeg har akkurat bestilt peanøtter, de jeg kan betale de selv. Jeg er sikker på at mange på Kvinneguiden tenker at jeg da svarte: ja god idé,du betaler peanøttene ( selv om de koster mindre enn 30 kroner) ,så betaler jeg bare for ølet. Jeg har jo Asperger,så jeg er på en måte unnskyldt. Man kan liksom ikke forvente bedre. Men nei, jeg betalte for begge deler, med glede. Det er den type ting som jeg ser og opplever og oppfører meg deretter, som gjør at jeg ikke skiller meg ut. Det faller dere liksom ikke inn at mange av oss ikke er hjelpeløse, bortskjemte kleine skapninger, men at asperger heller slår inn gjennom angst, overbelastning og overstimulering når omgivelsene brått skifter. Jeg har nok det dere på Kvinneguiden kaller fake Asperger siden jeg har utdanning og jobb i helsevesenet, førerkort, evner å snakke small talk ( selv om jeg er mye mer glad i dype samtaler) og liker lange turer i skog og mark med venninner framfor World og Warcraft gaming og Grandiosa til langt på natt.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #58 Skrevet 27. mai 2022 Er en del aspergertrolling på Kvinneguiden, men er nok også en del med asperger som føler behov for å pøse ut med de samme trådene igjen og igjen. Har selv slitt med depresjon og gjort det samme. Anonymkode: 3e08c...876 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #59 Skrevet 27. mai 2022 21 hours ago, Laraa said: I dag var jeg ute på byen med en venninne. Hun spanderte en øl på meg. Jeg spanderte en øl tilbake. Da sa hun: men jeg har akkurat bestilt peanøtter, de jeg kan betale de selv. Jeg er sikker på at mange på Kvinneguiden tenker at jeg da svarte: ja god idé,du betaler peanøttene ( selv om de koster mindre enn 30 kroner) ,så betaler jeg bare for ølet. Jeg har jo Asperger,så jeg er på en måte unnskyldt. Man kan liksom ikke forvente bedre. Men nei, jeg betalte for begge deler, med glede. Det er den type ting som jeg ser og opplever og oppfører meg deretter, som gjør at jeg ikke skiller meg ut. Det faller dere liksom ikke inn at mange av oss ikke er hjelpeløse, bortskjemte kleine skapninger, men at asperger heller slår inn gjennom angst, overbelastning og overstimulering når omgivelsene brått skifter. Jeg har nok det dere på Kvinneguiden kaller fake Asperger siden jeg har utdanning og jobb i helsevesenet, førerkort, evner å snakke small talk ( selv om jeg er mye mer glad i dype samtaler) og liker lange turer i skog og mark med venninner framfor World og Warcraft gaming og Grandiosa til langt på natt. Med venner, jobb, utdanning osv høres det ut en som lett versjon. Det bør du prise gudene for. Anonymkode: f24c5...a95
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #60 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 5.6.2021 den 13.23): Ja, det er mye rart. Vi med ekte asperger lever helt isolert uten venner eller kjæreste. Anonymkode: ed9aa...09d Jeg er gift og har barn. Men jeg er såpass plaget at jeg måtte på uføretrygd. Mine verste plager er sanseinntrykk og utmattelse. (Jeg fikk diagnosen og uføretrygd etter å ha fått barn). Anonymkode: 15152...0f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå