AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #1 Del Skrevet 2. juni 2021 Føler jeg alltid takler jobbintervju så dårlig. Her om dagen var jeg på et jobbintervju, og selv om jeg hadde forberedt meg følte jeg at det gikk dårlig. Ene spørsmålet var at jeg skulle fortelle om en gang jeg har tatt initiativ i en jobbsituasjon. Synes det var et vanskelig spørsmål da jobben jeg har hatt tidligere strengt tatt ikke krever så mye initiativ. Jeg svarte at hvis det var lite å gjøre så fant jeg stort sett noen oppgaver som trengte å bli gjort, f.eks støvtørking og lignende (butikkjobb). Men jeg klarte ikke komme på noen konkret situasjon om en gang jeg hadde tatt initiativ, jeg er jo selvstendig og jeg gjør jo oppgavene mine uten at noen trenger å fortelle meg hva jeg skal gjøre, men sånn er det jo hver dag og ikke noen konkret situasjon som skiller seg ut. Et annet spørsmål var at jeg skulle fortelle om en vanskelig eller konfliktfylt situasjon på jobben. Jeg har helt ærlig aldri hatt noen konflikter med mine kollegaer, så jeg måtte fortelle om at enkelte kundemøter noen ganger kunne være vanskelig. Synes det er så vanskelig å vite hva som er gode svar på disse spørsmålene. Hvert fall når jeg må komme med konkrete eksempel, jeg går sjeldent og dveler på erfaringer jeg har hatt i jobbsammenheng og det har stort sett gått smertefritt. Jeg har selvsagt gjort feil, men det er å regne som bagateller og ikke noe som er noe vits å gå å dvele på, f.eks at jeg har telt feil (enkelt å rette opp neste dag), bestilt feil vare (da ringer jeg kunden og beklager og bestiller på nytt). Jeg føler ofte at intervjuer er på jakt etter store situasjoner, men er det egentlig så vanlig at man har så mye å komme med? Det jeg har erfart er som regel bare småting som man ikke tenker noe særlig over i ettertid. En annen gang var jeg på gruppeintervju, det var helt forferdelig, etterpå ble vi kalt inn til intervju en og en, og da fikk jeg i oppgave å vurdere de andre kandidatene og reflektere over hvilket inntrykk jeg hadde av dem. Jeg blir så satt ut når jeg får slike vanskelige spørsmål, det er lettere hvis jeg får et eksempel på en case og jeg kan si litt hvordan jeg ville reagert, men når jeg må komme med eksempel på situasjoner som ikke har skjedd, eller må overdrive bagateller så synes jeg det blir vanskelig. Anonymkode: efa1d...1a3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #2 Del Skrevet 2. juni 2021 La meg være ærlig her. Her har du møtt på folk som ikke kan intervjue, men som later som at de kan det. Når man får grillespørsmål så sier det mer om intervjueren enn deg. Alle som har bedrevet intervjuer burde vite at svarene på grillespørsmål er utelukkende løgn eller tilsminket for anledningen. Man får aldri korrekt bilde av kandidaten av å la kandidaten dikte opp, sminke til eller lyve seg igjennom en intervjusituasjon fordi man presser kandidaten til det. Det er faktisk mer usportslig og respektløst mot kandidaten enn noe annet. Gruppeintervjuer tilhører steinalderen, og burde vært avskaffet. Hadde jeg fått beskjed om gruppeintervju så hadde jeg takke blankt nei. Fordi jeg har behov for og mener jeg fortjener oppmerksomheten ene og alene. Intervjuer handler jo ikke om at arbeidsgiver skal forstå hvem du er, men det er en toveissamtale slik at man kan sjekke kjemien på tvers av hverandre. Gruppeintervjuer er arroganse på høyt nivå. Og når du attpåtil blir bedt om å vurdere de andre... altså... hvilken jobb var dette? HR-stilling? Hva som er gode svar for deg på slike tullespørsmål er umulig for deg å vite. Og det er også vanskelig å både skjønne og forstå hva en intervjuer får ut av det. Det beste du kan gjøre er bare å svare, eventuelt komme med kontraspørsmål slik at du viser ovenfor arbeidsgiver at intervjuer er også laget for din del. Altså: Hvis du får spørsmålet om en konfliktfull situasjon på arbeidsplassen der du må utbrodere det, så spør gjerne samme spørsmålet til dem rett etter at du har svar. Spør hvordan de håndterte en konfliktfull situasjon på arbeidsplassen. Hvis du får spørsmålet om hvordan du tar initiativ, så svar og spør etterpå hvordan arbeidsplassen forholder seg til initiativ. Hvis du får spørsmål om dine svake sider, så svar og spør så hva deres svake sider er. Da blir intervjuerne fullstendig tatt på senga. Hver eneste gang. Om denne strategien er bra eller dårlig spørs hvem som intervjuer deg, men du viser iallefall at du er interessert og tør å stille tunge spørsmål. Kanskje ikke gjør det hver gang du får et vanskelig spørsmål, men gjør det innimellom slik at de også må tenke seg litt om (og lyve litt for deg). Så ikke overanalyser dette. Du har møtt på elendige intervjuere som later som om at de gjør en analyse av deg. Jeg kan fortelle deg momentant at svarene de sitter igjen med av kandidatene er svært begrenset, og velger ofte feile kandidater fordi de har latt seg lure av de som er best på å manipulere fram gode svar. Det er ikke din feil. Så børst av deg eventuelle skuffelser, og fortsett videre. Gjør ditt beste. Forbered deg godt. Se an de som intervjuer. Speil dem i både oppførsel og svar. Og plutselig møter du på noen som virkelig ser DEG. Anonymkode: 263a2...9f2 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #3 Del Skrevet 2. juni 2021 Hehe, ja, skal forsøke å ikke overanalysere. Men ender alltid opp med å føle meg så mislykket etter slike intervjuer, måtte også snakke i akkurat tre minutter om hvorfor de skulle ansette akkurat meg, de tok tiden og selv om jeg ikke hadde mer å si etter 1 min måtte vi sitter der i 2 i total stillhet. Jeg snakker veldig fort når jeg blir stressa 😅 Ikke noen lederjobb nei, men jobb som læringsassistent på skolen. Anonymkode: efa1d...1a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #4 Del Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hehe, ja, skal forsøke å ikke overanalysere. Men ender alltid opp med å føle meg så mislykket etter slike intervjuer, måtte også snakke i akkurat tre minutter om hvorfor de skulle ansette akkurat meg, de tok tiden og selv om jeg ikke hadde mer å si etter 1 min måtte vi sitter der i 2 i total stillhet. Jeg snakker veldig fort når jeg blir stressa 😅 Ikke noen lederjobb nei, men jobb som læringsassistent på skolen. Anonymkode: efa1d...1a3 Trøst deg med at alle føler seg like mislykket etter slike pisspreik-intervjuer uten mål og mening Herregud, snakk å om gjøre det pinlig for seg selv! Mer opptatt av tiden enn innholdet! Du skal jammen være glad du ikke ble ansatt der! Neste gang ber du arbeidsgiver prate i 3 minutt om hvorfor du bør jobbe der. Nei, vet du hva, du skal være sjeleglad du ikke jobber under slik ledelse. For her har du hatt med en ledelse som synser lederskap fordi de ikke kan lede. Det er oppskriften på misnøye og et dårlig arbeidsforhold. Så fortsett å søk videre, og håp på at du treffer på mer profesjonelle neste gang! Anonymkode: 263a2...9f2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaytee Skrevet 2. juni 2021 #5 Del Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): La meg være ærlig her. Her har du møtt på folk som ikke kan intervjue, men som later som at de kan det. Når man får grillespørsmål så sier det mer om intervjueren enn deg. Alle som har bedrevet intervjuer burde vite at svarene på grillespørsmål er utelukkende løgn eller tilsminket for anledningen. Man får aldri korrekt bilde av kandidaten av å la kandidaten dikte opp, sminke til eller lyve seg igjennom en intervjusituasjon fordi man presser kandidaten til det. Det er faktisk mer usportslig og respektløst mot kandidaten enn noe annet. Gruppeintervjuer tilhører steinalderen, og burde vært avskaffet. Hadde jeg fått beskjed om gruppeintervju så hadde jeg takke blankt nei. Fordi jeg har behov for og mener jeg fortjener oppmerksomheten ene og alene. Intervjuer handler jo ikke om at arbeidsgiver skal forstå hvem du er, men det er en toveissamtale slik at man kan sjekke kjemien på tvers av hverandre. Gruppeintervjuer er arroganse på høyt nivå. Og når du attpåtil blir bedt om å vurdere de andre... altså... hvilken jobb var dette? HR-stilling? Hva som er gode svar for deg på slike tullespørsmål er umulig for deg å vite. Og det er også vanskelig å både skjønne og forstå hva en intervjuer får ut av det. Det beste du kan gjøre er bare å svare, eventuelt komme med kontraspørsmål slik at du viser ovenfor arbeidsgiver at intervjuer er også laget for din del. Altså: Hvis du får spørsmålet om en konfliktfull situasjon på arbeidsplassen der du må utbrodere det, så spør gjerne samme spørsmålet til dem rett etter at du har svar. Spør hvordan de håndterte en konfliktfull situasjon på arbeidsplassen. Hvis du får spørsmålet om hvordan du tar initiativ, så svar og spør etterpå hvordan arbeidsplassen forholder seg til initiativ. Hvis du får spørsmål om dine svake sider, så svar og spør så hva deres svake sider er. Da blir intervjuerne fullstendig tatt på senga. Hver eneste gang. Om denne strategien er bra eller dårlig spørs hvem som intervjuer deg, men du viser iallefall at du er interessert og tør å stille tunge spørsmål. Kanskje ikke gjør det hver gang du får et vanskelig spørsmål, men gjør det innimellom slik at de også må tenke seg litt om (og lyve litt for deg). Så ikke overanalyser dette. Du har møtt på elendige intervjuere som later som om at de gjør en analyse av deg. Jeg kan fortelle deg momentant at svarene de sitter igjen med av kandidatene er svært begrenset, og velger ofte feile kandidater fordi de har latt seg lure av de som er best på å manipulere fram gode svar. Det er ikke din feil. Så børst av deg eventuelle skuffelser, og fortsett videre. Gjør ditt beste. Forbered deg godt. Se an de som intervjuer. Speil dem i både oppførsel og svar. Og plutselig møter du på noen som virkelig ser DEG. Anonymkode: 263a2...9f2 Dette 👏🏼👏🏼👏🏼 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #6 Del Skrevet 2. juni 2021 Jaytee skrev (17 minutter siden): Dette 👏🏼👏🏼👏🏼 Jo takk, jeg er ikke helt inkompetent i fagfeltet så det var derfor "lett" å være ærlig Anonymkode: 263a2...9f2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #7 Del Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): La meg være ærlig her. Her har du møtt på folk som ikke kan intervjue, men som later som at de kan det. Når man får grillespørsmål så sier det mer om intervjueren enn deg. Alle som har bedrevet intervjuer burde vite at svarene på grillespørsmål er utelukkende løgn eller tilsminket for anledningen. Man får aldri korrekt bilde av kandidaten av å la kandidaten dikte opp, sminke til eller lyve seg igjennom en intervjusituasjon fordi man presser kandidaten til det. Det er faktisk mer usportslig og respektløst mot kandidaten enn noe annet. Gruppeintervjuer tilhører steinalderen, og burde vært avskaffet. Hadde jeg fått beskjed om gruppeintervju så hadde jeg takke blankt nei. Fordi jeg har behov for og mener jeg fortjener oppmerksomheten ene og alene. Intervjuer handler jo ikke om at arbeidsgiver skal forstå hvem du er, men det er en toveissamtale slik at man kan sjekke kjemien på tvers av hverandre. Gruppeintervjuer er arroganse på høyt nivå. Og når du attpåtil blir bedt om å vurdere de andre... altså... hvilken jobb var dette? HR-stilling? Hva som er gode svar for deg på slike tullespørsmål er umulig for deg å vite. Og det er også vanskelig å både skjønne og forstå hva en intervjuer får ut av det. Det beste du kan gjøre er bare å svare, eventuelt komme med kontraspørsmål slik at du viser ovenfor arbeidsgiver at intervjuer er også laget for din del. Altså: Hvis du får spørsmålet om en konfliktfull situasjon på arbeidsplassen der du må utbrodere det, så spør gjerne samme spørsmålet til dem rett etter at du har svar. Spør hvordan de håndterte en konfliktfull situasjon på arbeidsplassen. Hvis du får spørsmålet om hvordan du tar initiativ, så svar og spør etterpå hvordan arbeidsplassen forholder seg til initiativ. Hvis du får spørsmål om dine svake sider, så svar og spør så hva deres svake sider er. Da blir intervjuerne fullstendig tatt på senga. Hver eneste gang. Om denne strategien er bra eller dårlig spørs hvem som intervjuer deg, men du viser iallefall at du er interessert og tør å stille tunge spørsmål. Kanskje ikke gjør det hver gang du får et vanskelig spørsmål, men gjør det innimellom slik at de også må tenke seg litt om (og lyve litt for deg). Så ikke overanalyser dette. Du har møtt på elendige intervjuere som later som om at de gjør en analyse av deg. Jeg kan fortelle deg momentant at svarene de sitter igjen med av kandidatene er svært begrenset, og velger ofte feile kandidater fordi de har latt seg lure av de som er best på å manipulere fram gode svar. Det er ikke din feil. Så børst av deg eventuelle skuffelser, og fortsett videre. Gjør ditt beste. Forbered deg godt. Se an de som intervjuer. Speil dem i både oppførsel og svar. Og plutselig møter du på noen som virkelig ser DEG. Anonymkode: 263a2...9f2 Dette er det beste svarer jeg har lest på kg, det oser av intigritet, selvrespekt, klokhet og ikke minst godhet.🌸 Anonymkode: ea9d1...218 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #8 Del Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo takk, jeg er ikke helt inkompetent i fagfeltet så det var derfor "lett" å være ærlig Anonymkode: 263a2...9f2 Nei, du er ikke inkompetent i faget ditt, du er dyktig, lurer på hva fagfeltet ditt er. Anonymkode: ea9d1...218 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #9 Del Skrevet 2. juni 2021 Ikke hør på denne bedreviteren …9f2. Dette bør du gjøre: Før neste intervju du skal på, så bør du forberede deg ved å tenke ut konkrete eksempler på de vanligste intervjuspørsmålene. Det gjelder ENTEN du blir bedt om å komme med eksempler eller ikke. Eksempler er illustrerende, de «beviser» på en måte påstandene dine. Det er forskjellen på å se en film i svart-hvitt og i farger. »er du en person som ofte tar initiativ?» «ja» eller »ja, det vil jeg si. For eksempel så hadde vi en gang en situasjon der vi ..,, «osv. Det du misforstår er at du tror du må komme med noe storslått og dramatisk. Nei, legg merke til hverdagshendelser eller spør kollegene dine. Lag en «bank» med gode eksempler på hvem du er. Lykke til. Øvelse gjør mester. Anonymkode: 5cafc...a04 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #10 Del Skrevet 2. juni 2021 Skal på intervju i morgen og må presentere meg selv, jeg er i jobb som krever en del ,så på fritiden slapper jeg av ,leser bøker og treffer venner-altså ikke noe spennende, Hva svarer dere på spørsmål fortell om deg selv? Anonymkode: ea9d1...218 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nooni Skrevet 2. juni 2021 #11 Del Skrevet 2. juni 2021 (endret) Jeg syns du svarte veldig godt på spørsmålene De spør fordi de vil bli kjent med deg så jeg tror det teller til din fordel at du ikke har innøvd noe. Du svarte ærlig, i fulle setninger og forhåpentligvis utdypet du litt, det er kjempeflott. Nå er det mange år siden jeg sist var i et jobbintervju, så jeg husker ikke helt hva jeg har svart, men jeg ville nok forsøkt å finne ut hva som er viktige egenskaper å ha i jobben du søker. Det er ikke nødvendig å fokusere på at du er impulsiv hvis en foretrukken egenskap er at du er tålmodig, hvis du skjønner. De fleste av oss er begge deler, men jeg ville nok lagt vekt på det jeg tenkte samsvarte mest med jobben jeg søker. Endret 2. juni 2021 av Nooni 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #12 Del Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette er det beste svarer jeg har lest på kg, det oser av intigritet, selvrespekt, klokhet og ikke minst godhet.🌸 Anonymkode: ea9d1...218 Jo takk. Alle arbeidssøkere skal ha integritet og selvrespekt når de går på intervju. Man skal ikke finne seg i å bli maltraktert av noen som åpenbart ikke kan jobben. AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei, du er ikke inkompetent i faget ditt, du er dyktig, lurer på hva fagfeltet ditt er. Anonymkode: ea9d1...218 Akademisk bakgrunn innenfor HR, jobb innenfor HR og har blitt intervjuet av og har jobbet med den beste intervjueren i verden (min mening). Skal man analysere en arbeidstaker så må man gå etter personlighet, sosial intelligens, emosjonell intelligens, verdier, holdninger, fremtoning og respons. Nettopp for å vite hva som ligger i bunn og grunn for å håndtere konflikter, arbeidspress og stress, uten å spørre om det! Det handler om å føre en hverdagslig dialog med vedkommende, uten å stille særlig med spørsmål. Maks 5-6 enkle spørsmål. Men aller mest snakke og by på seg selv, og så analysere svarene og responsen man får. Kandidatene våre går ut helt forbløffet fordi de forventet grilling, men endte opp med en "koselig" samtale over en kopp kaffe i en god sofa. AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ikke hør på denne bedreviteren …9f2. Dette bør du gjøre: Før neste intervju du skal på, så bør du forberede deg ved å tenke ut konkrete eksempler på de vanligste intervjuspørsmålene. Det gjelder ENTEN du blir bedt om å komme med eksempler eller ikke. Eksempler er illustrerende, de «beviser» på en måte påstandene dine. Det er forskjellen på å se en film i svart-hvitt og i farger. »er du en person som ofte tar initiativ?» «ja» eller »ja, det vil jeg si. For eksempel så hadde vi en gang en situasjon der vi ..,, «osv. Det du misforstår er at du tror du må komme med noe storslått og dramatisk. Nei, legg merke til hverdagshendelser eller spør kollegene dine. Lag en «bank» med gode eksempler på hvem du er. Lykke til. Øvelse gjør mester. Anonymkode: 5cafc...a04 Hva er greia her? For det du skriver her er jo ikke et motsvar til det jeg skrev? Jeg skrev jo at vedkommende måtte forberede seg godt og svare best mulig utifra det. For det er umulig å vite hva de tenker. Om man bør komme med noe storslått eller ikke avhenger jo av hvem som spør. Det du skriver her trenger jo absolutt ikke være mer rett enn noe annet. Anonymkode: 263a2...9f2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #13 Del Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo takk. Alle arbeidssøkere skal ha integritet og selvrespekt når de går på intervju. Man skal ikke finne seg i å bli maltraktert av noen som åpenbart ikke kan jobben. Akademisk bakgrunn innenfor HR, jobb innenfor HR og har blitt intervjuet av og har jobbet med den beste intervjueren i verden (min mening). Skal man analysere en arbeidstaker så må man gå etter personlighet, sosial intelligens, emosjonell intelligens, verdier, holdninger, fremtoning og respons. Nettopp for å vite hva som ligger i bunn og grunn for å håndtere konflikter, arbeidspress og stress, uten å spørre om det! Det handler om å føre en hverdagslig dialog med vedkommende, uten å stille særlig med spørsmål. Maks 5-6 enkle spørsmål. Men aller mest snakke og by på seg selv, og så analysere svarene og responsen man får. Kandidatene våre går ut helt forbløffet fordi de forventet grilling, men endte opp med en "koselig" samtale over en kopp kaffe i en god sofa. Hva er greia her? For det du skriver her er jo ikke et motsvar til det jeg skrev? Jeg skrev jo at vedkommende måtte forberede seg godt og svare best mulig utifra det. For det er umulig å vite hva de tenker. Om man bør komme med noe storslått eller ikke avhenger jo av hvem som spør. Det du skriver her trenger jo absolutt ikke være mer rett enn noe annet. Anonymkode: 263a2...9f2 Jeg skal på et intervju i morgen og ble plutselig "mer tøffere" ( på en vanlig måte dog ) etter svarene dine, du fikk meg faktisk til å reflektere over noe så viktig som EGENVERDI. 🌸Takk.🌸 Anonymkode: ea9d1...218 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
renchr Skrevet 2. juni 2021 #14 Del Skrevet 2. juni 2021 Har vært i litt intervjuer selv og har nå også sittet på "baksiden" som tillitsvalgtrepresentant. har også fått akkurat disse spørsmålene selv på noen av mine første "ordentlige" intervjuer etter butikkjobber. jeg svarte som ærlig at jeg svært sjeldent havner i konflikter, og fra min side skal det mye til for at jeg tenker på noe som konflikt. og at for meg blir det da et vanskelig spørsmål. hvis jeg opplever at det er noe uoverensstemmelser forsøker jeg gjerne å høre hva den andre tenkte rundt det som skjedde og forklare hva jeg tenkte. det sier også mer om meg som person enn en "oppskrift" på konfliktløsing. enten man har vært i stor konflikt eller ikke så sier svaret noe om hva du tenker rundt konflikter. det jeg har lært etter dette og fra den "andre" siden er at hva som fysisk har skjedd ikke er det viktigste. det som er mer viktig på intervjuet er hvordan det du sier beskriver deg som person, hvordan du fungerer/tenker og hva du velger å trekke frem. altså det inntrykket man får. det er jo veldig positivt det du også skriver at du er selvstendig, gjør jobben og dine oppgaver. det er også en god styrke fordi det viser at du er selvgående og ikke behøver en over som forteller deg hver ting som skal gjøres. I mine øyne er dette også initiativ i de daglige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #15 Del Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skal på et intervju i morgen og ble plutselig "mer tøffere" ( på en vanlig måte dog ) etter svarene dine, du fikk meg faktisk til å reflektere over noe så viktig som EGENVERDI. 🌸Takk.🌸 Anonymkode: ea9d1...218 Så bra! Et intervju skal aldri bryte noen ned. Da gjøres det feil av intervjuerne. Et intervju er en toveissamtale. Et intervju er like viktig for deg som for arbeidsgiveren. Arbeidsgiveren skal finne ut om du passer bedriften og du skal finne ut om du passer bedriften. Husk det. Det er ikke en eksamen! Du kan reise deg å forlate lokalet hvis du vil. Du trenger ikke bevise noe som helst hvis du ikke ønsker det, og finner ut at dette var ikke noe for deg. Husk å kjenn på stemningen. Føl på intervjuerne. Er det potensielt lederne dine, så er det enda viktigere. Kom gjerne med kontraspørsmål hvis du synes intervjuerne stiller et interessant spørsmål og du lurer på det samme som dem. Analyser. Se deg om. Pust. Det er du som har makten i intervjuet, selv om mange intervjuere later som om at de er verdens midtpunkt og tilbyr deg gull og grønne skoger. Men husk at det er jo egentlig de som er ute etter DEG. Ikke sant? Mange tar i på jobber fordi det er en bedre jobb, men glemmer jo av å sette jobben i kontekst lederskapet på forhånd. Her går mange arbeidstakere på en smell, fordi de ikke brukte jobbintervjuet godt nok. Ta gjerne kontroll hvis du vil. Ta initiativ. Still gjerne tunge spørsmål som du lurer på. Unngå det hvis du føler for det. Du styrer egentlig showet, selv om det er du som sitter ensom i stolen på andre siden av bordet. Og får du ikke jobben, så fuck det. Gå videre. Ikke ta det personlig. Prøv på nytt. Se på jobbintervjuet som lærdom. Man kan egentlig aldri læres nok om det, og jo oftere du får trening jo større sjanse er det for at du lykkes enda bedre neste gang. Lykke til! Anonymkode: 263a2...9f2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
renchr Skrevet 2. juni 2021 #16 Del Skrevet 2. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Skal på intervju i morgen og må presentere meg selv, jeg er i jobb som krever en del ,så på fritiden slapper jeg av ,leser bøker og treffer venner-altså ikke noe spennende, Hva svarer dere på spørsmål fortell om deg selv? Anonymkode: ea9d1...218 jeg har svart ca det samme. det behøver ikke å være noe veldig spesielt eller veldig spennende. husk de aller fleste er akkurat sånn - trives godt hjemme og slapper av og er litt sammen med venner/familie. med å legge til at du liker å lese viser du også en hobby/interesse Endret 2. juni 2021 av renchr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #17 Del Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Skal på intervju i morgen og må presentere meg selv, jeg er i jobb som krever en del ,så på fritiden slapper jeg av ,leser bøker og treffer venner-altså ikke noe spennende, Hva svarer dere på spørsmål fortell om deg selv? Anonymkode: ea9d1...218 Det svaret du gir her, altså at du slapper av, leser og treffer venner på fritiden viser faktisk mange ting. For det første er du en rolig person som potensielt ikke setter arbeidsgiver i en knipe. Altså hadde du spradet gatelangs svært beruset til stadighet, hadde du vært en som stod på slalom eller hoppet i fallsjerm 24/7, eventuelt en som reiser land og strand så snart du får mulighet, så ville dét ha vært negativt. Å slappe av, lese og være sosial er utelukkende positivt for arbeidsgiver. Dessuten viser du at du prioriterer jobb og samtidig har et fornuftig energibruk, at du tilegner deg lett kunnskap hvis du vil gjennom lesing, samt at du har et sosial miljø rundt deg. Alt dette er utelukkende positivt. Med andre ord, det ikke-spennende er ofte det beste! Så det svaret her kan du forholde deg til. Men ikke vær redd for å utbrodere, altså hva du liker å lese og hva du og dine venner gjør. Men pass på at du ikke gjør svaret ditt negativt vektet ved å utbrodere. Anonymkode: 263a2...9f2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #18 Del Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Så bra! Et intervju skal aldri bryte noen ned. Da gjøres det feil av intervjuerne. Et intervju er en toveissamtale. Et intervju er like viktig for deg som for arbeidsgiveren. Arbeidsgiveren skal finne ut om du passer bedriften og du skal finne ut om du passer bedriften. Husk det. Det er ikke en eksamen! Du kan reise deg å forlate lokalet hvis du vil. Du trenger ikke bevise noe som helst hvis du ikke ønsker det, og finner ut at dette var ikke noe for deg. Husk å kjenn på stemningen. Føl på intervjuerne. Er det potensielt lederne dine, så er det enda viktigere. Kom gjerne med kontraspørsmål hvis du synes intervjuerne stiller et interessant spørsmål og du lurer på det samme som dem. Analyser. Se deg om. Pust. Det er du som har makten i intervjuet, selv om mange intervjuere later som om at de er verdens midtpunkt og tilbyr deg gull og grønne skoger. Men husk at det er jo egentlig de som er ute etter DEG. Ikke sant? Mange tar i på jobber fordi det er en bedre jobb, men glemmer jo av å sette jobben i kontekst lederskapet på forhånd. Her går mange arbeidstakere på en smell, fordi de ikke brukte jobbintervjuet godt nok. Ta gjerne kontroll hvis du vil. Ta initiativ. Still gjerne tunge spørsmål som du lurer på. Unngå det hvis du føler for det. Du styrer egentlig showet, selv om det er du som sitter ensom i stolen på andre siden av bordet. Og får du ikke jobben, så fuck det. Gå videre. Ikke ta det personlig. Prøv på nytt. Se på jobbintervjuet som lærdom. Man kan egentlig aldri læres nok om det, og jo oftere du får trening jo større sjanse er det for at du lykkes enda bedre neste gang. Lykke til! Anonymkode: 263a2...9f2 🌺🌺Tusen hjertelig takk🌸🌸. ⭐. ⭐ ⭐ Anonymkode: ea9d1...218 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #19 Del Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det svaret du gir her, altså at du slapper av, leser og treffer venner på fritiden viser faktisk mange ting. For det første er du en rolig person som potensielt ikke setter arbeidsgiver i en knipe. Altså hadde du spradet gatelangs svært beruset til stadighet, hadde du vært en som stod på slalom eller hoppet i fallsjerm 24/7, eventuelt en som reiser land og strand så snart du får mulighet, så ville dét ha vært negativt. Å slappe av, lese og være sosial er utelukkende positivt for arbeidsgiver. Dessuten viser du at du prioriterer jobb og samtidig har et fornuftig energibruk, at du tilegner deg lett kunnskap hvis du vil gjennom lesing, samt at du har et sosial miljø rundt deg. Alt dette er utelukkende positivt. Med andre ord, det ikke-spennende er ofte det beste! Så det svaret her kan du forholde deg til. Men ikke vær redd for å utbrodere, altså hva du liker å lese og hva du og dine venner gjør. Men pass på at du ikke gjør svaret ditt negativt vektet ved å utbrodere. Anonymkode: 263a2...9f2 Ja, jeg prioriterer jobb i ukedagene, jeg må det hvis ikke går det utover brukere som trenger meg og den omsorg jeg gir, har respekt for mennesker og gir alt for at de skal få gode hverdager. Er også rolig. Anonymkode: ea9d1...218 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zwish Skrevet 2. juni 2021 #20 Del Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Trøst deg med at alle føler seg like mislykket etter slike pisspreik-intervjuer uten mål og mening Herregud, snakk å om gjøre det pinlig for seg selv! Mer opptatt av tiden enn innholdet! Du skal jammen være glad du ikke ble ansatt der! Neste gang ber du arbeidsgiver prate i 3 minutt om hvorfor du bør jobbe der. Nei, vet du hva, du skal være sjeleglad du ikke jobber under slik ledelse. For her har du hatt med en ledelse som synser lederskap fordi de ikke kan lede. Det er oppskriften på misnøye og et dårlig arbeidsforhold. Så fortsett å søk videre, og håp på at du treffer på mer profesjonelle neste gang! Anonymkode: 263a2...9f2 👏👏👏👏 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå