Gå til innhold

Mannen nekter å dra på stranda

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er sommer og fint vær så langt yr.no kan se. Jeg liker å dra på stranda med barna. (3 og 6 år) de elsker å ha med badeleker, vasse, bade, ha med mat å kose oss under parasollen. Men dette gjør vi når mannen jobber sent i hverdagene. Han vil ikke bli med. Noe som irriterer meg veldig. 

I fjor var vi vel på standa én dag i et par timer mens han var med. Dette var en lørdag. Ikke spesielt mye folk heller. Han var småsur, og kunne like godt blitt hjemme..

I følge han handler det om masse mennesker i lite klær, solkrem og sand. Men jeg vet det dreier seg mest om at han er overvektig og ikke føler seg vel. Han kaster aldri T-skjorta og føler seg teit når han beholder den på. Jeg er ingen sylfide selv, og forstår at det ikke er stas å sprade rundt i badetøy. Men livet er for kort til å la det påvirke så mye.. 😔

Synes det er trist at han ikke vil bli med. Har blitt en del dårlig stemning pga det. Jeg ønsker meg at vi kan dra på stranda en lørdag f. Eks alle fire. Han er en del borte pga jobb i hverdagen, så kjipt å la han være igjen hjemme når barna vil være med han - og jeg også. Kan han ikke bare sitte der da da, være med - i skyggen i ført short og t - skjorte. Bygge et sandslott å ta seg en vannmelon. Fatter ikke at det skal være SÅ ille. 

Dette er ikke snakk om strender med store folkemengder altså. 

Hva ville dere sagt til mannen deres? Kjenner jeg blir irritert av å skrive dette 

Anonymkode: 4f88e...689

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes du må respektere han. Kan ikke heller han finne på aktiviteter for familien? 

Anonymkode: ef4f0...195

• Liker 41
Skrevet

Kan ikke du og ungene dra da? Respekter at han ikke vil

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje ta det som spark i rumpa for livsstilsendring?

Heretter spise sunt og trene? 

Innfør kaloritelling og si at neste sommer skal vi tåle å sitte på stranda?

Anonymkode: 691dc...604

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du må ta en lengre samtale med ham om dette som ikke er dømmende.

Men spør ham om du har rett i mistanke om at dette handler om kropp - og om han da tenker at kropp skal begrense livet alle sommerne livet ut.

Han må velge:

Prøve å minske vekten, eller akseptere kroppen sin. Uansett tilfelle må han kunne leve livet med barn.

Anonymkode: 2d0ae...5fe

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Du drar på stranda m barna, så kan han gjøre noe annet m de en annen dag.

Anonymkode: bf60b...c9e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er dritkjedelig å sitte på stranda selv.

Forstår ham godt. Kan ta en liten tur for å bade, med gidder ikke å sitte i timevis. Det er kjedelig.

Anonymkode: 226c4...a35

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje ta det som spark i rumpa for livsstilsendring?

Heretter spise sunt og trene? 

Innfør kaloritelling og si at neste sommer skal vi tåle å sitte på stranda?

Anonymkode: 691dc...604

Så kommer nok skilsmissepapirene fortere enn hun aner.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Gud jeg er glad jeg er alene og kan bestemme selv hva jeg vil gjøre.

De som liker å dra på stranda kan vel dra dit, og så kan de som ikke vil, gjøre noe annet?

Anonymkode: 38c92...36d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Respekter han, og ta med barna alene. Jeg hater selv stranda (hate egentlig alt med sommeren😫), og går ikke på stranda med mindre jeg absolutt MÅ. Er med mannen og barna et par ganger i løpet av sommeren, men både jeg og mannen vet at de får det kjekkere uten meg. Så er jeg heller med på andre aktiviteter. Samme som at mannen min hater å gå tur i skogen så tar jeg barna med på det. 

Anonymkode: d5403...f29

• Liker 12
Skrevet

Jeg var også sånn som mannen din, handlet for min del om kroppen min till 100%, tenket ikke på noe annet da og blokkerte alle andre, derfor jeg var så sur,grinete og flau når jeg var der med en svett t-shirt.😔

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er selv lite lysten på å dra på stranda, liker ikke å vise meg i badetøy og føler meg dum om jeg kler på meg så mye at jeg er komfortabel. Dette skal naturligvis ikke gå ut over barna sin utfoldelse og mulighet til å oppleve. Dermed drar vi på stranda.

Anonymkode: 94fd9...264

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Ungene har glede av å dra på stranda, da får han bli med eller finne et godt alternativ. Kan ikke bare melde seg ut og overlate alt med strand til TS.

Anonymkode: 22340...349

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg er alene med barna veldig mye. Blir kjipt om jeg skal være alene med de store deler av en lørdag / søndag også fordi han ikke vil på stranda.. Jeg gjør mye jeg ikke har så lyst til også. Sånn er det. 

TS

• Liker 24
Skrevet

Så sykt egoistisk av ham, og av dere andre som ikke gidder å dra på stranda med familien. Newsflash: når man får familie er det en del ting man må bite i seg og bli med på for ungenes skyld. 

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle liker å dra på stranda.

Anonymkode: 1922c...10b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ta han med på en nakenstrand. Der er det mange flere forskjellige kropper og der er man mer kroppsliberale enn på vanlige strender.

Anonymkode: 0a655...ab1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er selv overvektig mann med bmi som han i det omtalte slankeprogrammet. Ikke søren om jeg viser meg i bar overkropp offentlig. Var svært godt trent før, men pga sykdom har jeg lagt på meg opp til 40 kg. Skammer meg og er flau over kroppen. 

Håper du kan vise din mann forståelse..

Anonymkode: 7bb1d...0fb

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel, jeg er alene med barna veldig mye. Blir kjipt om jeg skal være alene med de store deler av en lørdag / søndag også fordi han ikke vil på stranda.. Jeg gjør mye jeg ikke har så lyst til også. Sånn er det

TS

Det er en del av foreldrelivet 😊

Anonymkode: 94fd9...264

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Syns det er dritkjedelig å sitte på stranda selv.

Forstår ham godt. Kan ta en liten tur for å bade, med gidder ikke å sitte i timevis. Det er kjedelig.

Det synes jeg også, men jeg gjør det fordi barna elsker det. Om man ikke blir med på stranda hver gang, så kan man ofre seg litt av og til altså. Hyggelig for ungene at familien drar sammen og ikke bare mamma hver gang. 

Anonymkode: 383da...27b

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...