Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For ett og et halvt år siden dro min daværende kjæreste fra meg. Hun hadde snoket på telefonen min og sett at jeg og en annen dame hadde hatt kontakt. 

Hun hadde bare forlatt leiligheten. Jeg ringte henne men hun var ikke interessert i å si noe selv men ville gjerne at jeg skulle oppklare denne kontakten med denne damen. 

meldingene var ikke seksuelle og jeg hadde heller ikke sex med henne. Jeg skjønner at jeg gjorde en feil. Likevel synes jeg det var en voldsom avslutning fra min eks sin side. Det å bare dra uten at jeg får en sjanse til å forklare hva som egentlig skjedde. 

Etter min eks dro var jeg egentlig likeglad siden hun hadde vært så dramatisk ang denne kontakten. Jeg begynte å date igjen men har foreløpig ikke truffet noe seriøst. 

jeg hørte nylig av en venn at min eks har slått opp med den nye kjæresten. Jeg har begynt å savne henne og skjønner at hun ble lei seg for det jeg gjorde. Hun var raskt ute med å blokkere meg på some men jeg har funnet en måte å få tak i henne. 

Bør jeg ta sjansen og kontakte henne? Jeg vet ikke hvor mye jeg skal si i første omgang. Men jeg vil så gjerne treffe henne, forklare meg og unnskylde. Og si at jeg savner henne

Anonymkode: 4c958...130

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Om du klarer å akseptere at hun har ligget med en annen er det bare å kjøre på. Jeg blir dog litt skeptisk over at hun dro fordi du snakket med en annen jente. Var det noe spesielt med det? 

Endret av Majer
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bøyer meg i støvet for din eks gjorde akkurat det hun gjorde på den beste måten 👏

Du valgte å tråkke over en grense i forholdet og gå bak ryggen hennes. Du fortjener ikke å oppføre deg som et offer! Det finnes ingen unnskyldning og derfor dro hun.

La henne være. Hun fortjener noen langt bedre enn deg.

Anonymkode: 961c0...339

• Liker 46
AnonymBruker
Skrevet

Det virker ikke som du har skjønt hva problemet i utgangspunktet var når du fortsatt mener at hun dro pga du snakket med en annen jente. 

Dersom det er tilfelle at hun dro for at du utelukkende snakket med en annen dame - da er hun utrolig sjalu, og du bør ikke kontakte henne. 

Dersom det ikke bare var prat, at det var en grunn til at hun var skeptisk - da bør du i det minste forstå hennes side av saken. Det skal være et tillitsbrudd for at man velger å gå så brutalt til verks som å bare dra. Uansett, du virker ikke å ha reflektert spesielt over hva som var grunnen. Du bør ikke kontakte henne i dette tilfellet heller. 

Hadde hun vært så viktig for deg så hadde du gjort en effort den gang da. Å rive opp i gamle følelser bare så du kan forklare deg og dra henne ned i samme dritten igjen er utrolig egoistisk. Spesielt når hun nå dealer med nok et brudd. 

Anonymkode: b29e6...0c1

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Hva som egentlig skjedde? Hvorfor skal du forklare noe som helst? Jeg tipper du ønsker å påføre henne skyldfølelse for å ha gått ifra deg. Du chattet med en kvinne, noe du åpenbart ikke burde gjøre, i følge din daværende kjæreste. Du innser ikke at du har gjort en feil, du er bare sur og bitter fordi hun fant ut av det og fordi du ble avslørt. Kontakten med denne kvinnen hadde nok eskalert etter hvert, og det visste kjæresten din, så da dro hun. 

Dette handler nok bare om din egen stolthet. Skjerp deg. La henne være, og bruk tiden din på å såre andre damer. Hun har fått nok av deg og vil ikke ha noe med deg å gjøre, og det gjør hun lurt i. Du har ingenting å forklare annet enn at du er sur fordi hun fant ut av det, at du ble avslørt. Du hadde gjort det samme igjen uten å blunke. 

Anonymkode: 92b6b...345

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Haha, nei.

Her ligger det an til besøksforbud om du ikke tar hennes nei for et nei, og hennes forsøk på avstand på alvor.

Anonymkode: 192d4...820

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (28 minutter siden):

Om du klarer å akseptere at hun har ligget med en annen er det bare å kjøre på. Jeg blir dog litt skeptisk over at hun dro fordi du snakket med en annen jente. Var det noe spesielt med det? 

Det ligger nok mer til historien som trådstarter ikke vil innrømme. Eventuelt så har han ikke kommunisert ordentlig med partneren sin og dermed ikke forstått hvor grensene går. Dette minner meg om et tilfelle mellom meg og min ex. Vi snakket om grenser og utroskap på forhånd, og i min verden er det uakseptabelt å chatte seksuelt med andre kvinner når han er i et forhold med meg. Dette var han helt enig i, og han kom aldri til å gjøre det. Oppdager senere at han gjorde nettopp det. 

Dette er menn i et nøtteskall. Lover både det ene og det andre uten å vite hva de lover. Så begår de feilen, og blir dramatiske og grinete når de blir konfrontert, og når forholdet blir avsluttet fordi de gjorde en feil med vilje. Trådstarter er intet annet enn patetisk, dette handler ikke om at han savner kjæresten sin, men at stoltheten hans fikk seg en knekk når dama hans gikk fra han. 

Anonymkode: 92b6b...345

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bøyer meg i støvet for din eks gjorde akkurat det hun gjorde på den beste måten 👏

Du valgte å tråkke over en grense i forholdet og gå bak ryggen hennes. Du fortjener ikke å oppføre deg som et offer! Det finnes ingen unnskyldning og derfor dro hun.

La henne være. Hun fortjener noen langt bedre enn deg.

Anonymkode: 961c0...339

Men man må få lov til å forklare seg også på hvorfor ting ble som de ble, ikke bare være en feig taper som drar uten å høre. Greit hun avsluttet, men hun kunne hørt på grunnen, ikke bare lage sin egen versjon av det som skjedde. 

ALLE gjør feil, store feil, små feil. ALLE GJØR FEIL. Så det er bare riktig å få lov til å si sitt også.

For alt vi vet var dama til TS en voldsom drama kjerring i forholdet. Da er det lett begynne prate med andre folk. 

TS oppfører seg ikke som et offer, han bare forklarer som skjedde. Han selv har kommentert at det han gjorde var dumt. 

Anonymkode: acd6c...22c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men man må få lov til å forklare seg også på hvorfor ting ble som de ble, ikke bare være en feig taper som drar uten å høre.

Det må man så visst ikke.

Her snur du situasjonen helt på hodet, det er han som er den feige. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke kontakt henne! Du hadde din sjans da, men brydde deg ikke nok til å ta vare på den. Det vil bare skje igjen, eller hva? Så hvorfor ta bryet. Det er bare slemt mot henne. Snakker av erfaring, da jeg var sammen med en mann som var likedan. Var dum og ga han en ny sjanse og hva gjorde han? Snakket med masse jenter (ikke venninner) bak ryggen min. Ut i fra det jeg har hørt om ekser, gjorde han slik mot de også. Det er ikke noe jeg aksepterer, plutselig går det for langt (som det gjorde første gang det ble slutt, selv om de ikke hadde vært fysisk utro).

Anonymkode: 88ed2...bf9

• Liker 6
Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.6.2021 den 18.16):

meldingene var ikke seksuelle og jeg hadde heller ikke sex med henne.

For din egen del: Ligg unna dramaqueens. Vend oppmerksomheten framover.

Skrevet
Alterego666 skrev (2 timer siden):

For din egen del: Ligg unna dramaqueens. Vend oppmerksomheten framover.

Nå høres jo dette veldig ut som en lite utfyllende versjon av det som hendte. Hvis hun var så urimelig som han sier, så er det ingen grunn til å ta henne tilbake. Føler vi mangler noe fakta. Innholdet i de meldingene, for eksempel. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Meldingene var som sagt ikke seksuelle. De var mer mellom venner. Vi foreslo og planla når vi skulle treffes, litt sladder om felles bekjente og jeg spurte henne om hun ville være med på en aktivitet. Jeg innrømmet for min eks at jeg hadde vært småforelsket i henne og ja vi sendte kanskje litt for mange meldinger mellom oss. Eksen min reagerte blant annet på emojiene men hun tekster jo med siden venninner på den måten. selv om jeg var tiltrukket av henne en liten stund så gjorde ikke det at jeg ville forlate forholdet med min eks

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan også skjønne at hun ble sint. Det sa jeg til henne. Jeg innrømmet at jeg hadde gjort en feil. Likevel så jeg elsket jo min eks! Og hun bare dro. Jeg var så sjokkert over det at jeg føler jeg ikke fikk forklart meg skikkelig da vi hadde den første samtalen. Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Meldingene var som sagt ikke seksuelle. De var mer mellom venner. Vi foreslo og planla når vi skulle treffes, litt sladder om felles bekjente og jeg spurte henne om hun ville være med på en aktivitet. Jeg innrømmet for min eks at jeg hadde vært småforelsket i henne og ja vi sendte kanskje litt for mange meldinger mellom oss. Eksen min reagerte blant annet på emojiene men hun tekster jo med siden venninner på den måten. selv om jeg var tiltrukket av henne en liten stund så gjorde ikke det at jeg ville forlate forholdet med min eks

ts

Det er iallfall å overskride min grense. Jeg hadde sett på det som et tillitsbrudd og utroskap. Flørting og etablering av en ny relasjon. Skjønner at hun dro jeg. På en måte ikke vits i å høre hva du har å si heller hvis det er så over hennes grense at det er uaktuelt å fortsette? Hun skylder deg jo ingenting.

Anonymkode: 9e1d8...3ae

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke tatt deg tilbake etter det. 

Anonymkode: e5462...364

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke at du tørr å vurdere et nytt forhold med henne. Du ser jo hva som skal til for at hun bare forlater deg. Og hun er nok fortsatt like dramatisk. 

For øvrig, er mange kvinner veldig streng på hvor grensen går for kontakt med det motsatte kjønn. Der går ofte grensen på null kontakt. Selv gode, gamle venninner som du ønsker å holde på, kan være dumpegrunn. 

Anonymkode: 8b226...bd8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fiffig skrev (51 minutter siden):

Hvis hun var så urimelig som han sier, så er det ingen grunn til å ta henne tilbake.

Akkurat.

Dette er det verste ved disse sakene. De desperate som ikke har sjans, oppfører seg som om det er de som setter standarden og den andre som må leve opp til den. Vel, hvis det stemmer, og hun ikke lever opp til den - hvorfor vil man da ha henne tilbake?

Det finnes ingen grunn. Det er hun som sitter på standarden, og DU (ts) som ikke lever opp til den. 

Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og hun bare dro. Jeg var så sjokkert over det at jeg føler jeg ikke fikk forklart meg skikkelig da vi hadde den første samtalen. Ts

Det finnes nok av andre kvinner som har hodet i vater. Finn en kvinne som lar deg beholde tidligere venner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...