AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #1 Skrevet 2. juni 2021 Jeg har fått påvist kreft. De har fjernet det, og jeg skal være trygg nå. Det jeg lurer på er om min forsikring, som skal dekke alvorlig sykdom, inkl kreft, kan tre i kraft? Anonymkode: 47cd6...7e4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #2 Skrevet 2. juni 2021 Umulig for oss å vite, kommer an på forsikringen og dens vilkår. Les der. Anonymkode: 6742f...ef7 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #3 Skrevet 2. juni 2021 Du må i alle fall sørge for at nødvendig dokumentasjon sendes inn til forskikringsselskapet. For øvrig må du sjekke vilkårene for din forsikring med ditt forsikringsselskap. Anonymkode: 72468...01f
Gjest Føsleguri Skrevet 2. juni 2021 #4 Skrevet 2. juni 2021 Ta kontakt med forsikringsselskapet ditt og spør. Hvis ikke kan du gå glipp av penger. De forteller deg hvilken dokumentasjon du evt. trenger.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #5 Skrevet 2. juni 2021 Hvis du allerede har hatt kreft så er det avslagsgrunn hos de fleste. I aller aller beste fall så kan du søke på nytt når du har vært erklært frisk i 10 år, altså om 15 år. Mye kan skje med vilkår og forsikring på den tiden. Masse god bedring. Anonymkode: 05bdc...bf5 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #6 Skrevet 2. juni 2021 Herregud nå misforstod jeg hele spørsmålet ditt, beklager. Når du sier tre i kraft så trodde jeg du mente når du kan søke om å få forsikring. Ser nå at du spør når du kan få utbetaling. Det kommer helt an på hvilken forsikring du har. Har du uføreforsikring med månedlige utbetalinger så får du utbetaling fra måned 13 med sammenhengende sykemelding over 50%. Hvis du har kritisk sykdom med økonomisk førstehjelp så kan du få utbetaling med en gang diagnose er stilt. Om du har kritisk sykdom med engangsutbetaling ved uførhet så må du bli erklært ufør som følge av kreftsykdommen for å ha rett på utbetaling. Så det er umulig for oss å svare på når du ikke deler hvilken forsikring du har. Anonymkode: 05bdc...bf5 1
Fotballmamma Skrevet 2. juni 2021 #7 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis du allerede har hatt kreft så er det avslagsgrunn hos de fleste. I aller aller beste fall så kan du søke på nytt når du har vært erklært frisk i 10 år, altså om 15 år. Mye kan skje med vilkår og forsikring på den tiden. Masse god bedring. Anonymkode: 05bdc...bf5 Hun har jo allerede forsikringen, og spør om den kan brukes. Til TS: jeg tror du kan få utbetaling, litt avhengig av hvilken krefttype, altså alvorlighetsgraden. Ta kontakt med forsikringsselskapet ditt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå