AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #1 Skrevet 2. juni 2021 Vet det finnes noen som gikk opp eller der kiloene ikke ville av mens de ammet, men er det slik at de fleste vil kunne gå ned en del i vekt av amming fordi man forbrenner litt mer? jeg sliter litt med amming og har foreløpig(2 uker siden fødsel) ikke fått nok melk og må foreløpig delamme. Prøver å øke produksjonen, men syns det er litt stress og kunne godt bare gitt mme fra flaske. Men jeg la på meg myye i svangerskapet og var allerede stor, så for helsen så MÅ jeg ned i vekt. Og hvis ammingen kan hjelpe syns jeg det er dumt å gi det opp. Så bare lurer på hvor sikkert det er det med ekstra forbrenning? Anonymkode: bf403...38c
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #2 Skrevet 2. juni 2021 Jeg er en av dem som går opp i vekt under amming. Antakelig en kombinasjon med at jeg har hatt babyer ved puppen hele dagen, og en ulvehunger uten sidestykke. Vekten min har ikke gått ned før ammingen var forbi. Anonymkode: cd6af...796 2
jaromei Skrevet 2. juni 2021 #3 Skrevet 2. juni 2021 Jeg gikk ned all vekten jeg hadde lagt på meg, pluss at jeg gikk ned enda 10kg til når jeg ammet. Skal sies at jeg var stor i utgangspunktet. 🙂
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #4 Skrevet 2. juni 2021 Jeg gikk opp mye da jeg ammet🙈 fikk en helt vanvittig matlyst og hadde konstant hunger etter noe å spise, alltid sulten. Anonymkode: 90926...68f 2
Uglal Skrevet 2. juni 2021 #5 Skrevet 2. juni 2021 Jeg gikk ned alle kiloene jeg la på meg pluss et par kilo når jeg annet første, samme med andremann, men denne ammes ennå. Veier mindre nå enn før jeg ble gravid med første. Dog er jeg som jaromei, stor i utgangspunktet. Veier 84kg nå kontra 87 da jeg ble gravid. La på meg mellom 25 og 30kg
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #6 Skrevet 2. juni 2021 Gikk sikkert ned noe i starten, men etter hvert gjorde den evige trøttheten at jeg bare spiste mer. Så la på meg mer siste halvdel av permisjonstiden. Anonymkode: c6552...751 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #7 Skrevet 2. juni 2021 Gikk ned litt rett etter fødsel men så la jeg på meg igjen. Anonymkode: 7aae8...9df 1
Kassiopeia8 Skrevet 2. juni 2021 #8 Skrevet 2. juni 2021 Som med ellers i livet så er det jo slik at man går ned i vekt hvis man forbrenner mer enn man spiser. Under ammingen forbrenner kroppen mer, men dersom man samtidig spiser mer enn man ellers ville gjort - så går det jo opp i opp, eller man går evt opp i vekt. Selv gikk jeg jevnt og trutt ned alle kiloene (25kg) jeg la på meg i løpet av 6 måneder med fullamming. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #9 Skrevet 2. juni 2021 Jeg spiser lite for tida, sliter med matlyst når det er varmt.. Og jeg går tur hver dag. Men vet av erfaring at jeg ikke går noe særlig ned i vekt før jeg ammer mindre eller slutter.. Virker som kroppen min tviholder på kg når jeg ammer uansett om jeg spiser lite, mye, sunt, usunt. Anonymkode: 52981...26d 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #10 Skrevet 2. juni 2021 Jeg er sånn som ikke går ned i vekt av ting man skal gå ned i vekt av. Verken amming eller påvist høyt stoffskifte. Jæ.....irriterende. Anonymkode: 488da...ce0 1
GammelKaktus Skrevet 2. juni 2021 #11 Skrevet 2. juni 2021 Jeg gikk opp i vekt etter fødsel, ammet som en helt men jeg har PCOS og så hormoner og kropp er litt fucked i utgangspunktet. 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #12 Skrevet 2. juni 2021 Gått ned alle gravidkiloene pluss 5 til ammet i et halv år. Kunne nok gått ned mer men spiser akkurat det jeg har lyst på og spiser ofte 😄 ville lagt inn tiden på å øke produksjonen. Ikke pga vekt, men det er det beste for barnet pluss at det er veldig enkelt å bare dra frem puppen! Anonymkode: 019d3...3b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå