Gå til innhold

Hvilken åpninger tror du det blir i Oslo 10 juni?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Blir det fase 3 kanskje?

Åpent for innedørs arrangmenter?

Endret av ostekaker
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I går var det mer enn dobbelt så mange nye smittede som forrige tirsdag i Oslo. Med mindre det skyldes mye uflaks og tilfeldigheter så blir det nok heller nedstengning.

• Liker 4
Skrevet
Fakta? skrev (9 minutter siden):

I går var det mer enn dobbelt så mange nye smittede som forrige tirsdag i Oslo. Med mindre det skyldes mye uflaks og tilfeldigheter så blir det nok heller nedstengning.

Nei, ikke nedstegning.

• Liker 3
Skrevet

Må nok bare vente og se. Med russeutbruddet som pågår nå så tror jeg personlig at det ikke skjer noe, men at man lar det bli som det nå :) 

• Liker 7
Skrevet (endret)
Blått skrev (5 minutter siden):

Må nok bare vente og se. Med russeutbruddet som pågår nå så tror jeg personlig at det ikke skjer noe, men at man lar det bli som det nå :) 

Ja, det tror det er ganske sansynnelig.

Endret av ostekaker
  • Liker 2
Skrevet

Ny nedstengning, og den blir hard og langvarig. 

• Liker 2
Skrevet
Capt. Obvious skrev (2 timer siden):

Nope.

• Liker 7
Skrevet

Det er jo knapt innlagte på sykehus. Å fortsette nedstengningen kan ikke ha hjemmel i loven. Det åpnes nok ytterligere. 

• Liker 5
Skrevet

Den indiske kvadruppelvarianten er iferd med å spre seg fra Trondheim, og er trolig i Oslo allerede. Derfor blir det hard og langvarig nedstengning. 

• Liker 2
Skrevet
25 minutter siden, Psilocybe said:

Den indiske kvadruppelvarianten er iferd med å spre seg fra Trondheim, og er trolig i Oslo allerede. Derfor blir det hard og langvarig nedstengning. 

Det sto i avisen at den er påvist i Nordre Aker. 

• Liker 1
Skrevet
Blått skrev (17 timer siden):

Jeg tror også det. At det blir på det nivået det er nå frem til en stor andel er vaksinert. 

• Liker 1
Skrevet
Susan Sto Helit skrev (15 timer siden):

Jeg tror også det. At det blir på det nivået det er nå frem til en stor andel er vaksinert. 

Når er det tror du? 

Skrevet
Ukjent. skrev (På 2.6.2021 den 21.41):

Det er jo knapt innlagte på sykehus. Å fortsette nedstengningen kan ikke ha hjemmel i loven. Det åpnes nok ytterligere. 

Men det KAN bli flere innlagte er argumentet som alltid blir brukt imot😌
Hvis ikke det kan brukes lenger, finner de flere «varianter» av viruset som kan gjøre nedstenging mulig- fordi det KAN være mer smittsomt osv.😁

• Liker 1
Skrevet
ostekaker skrev (6 timer siden):

Når er det tror du? 

Sånn som tempoet er nå, så snakker vi vel om i uke 26 eller deromkring, kanskje? 

• Liker 1
Skrevet
Capt. Obvious skrev (På 2.6.2021 den 18.22):

Der tror jeg du tar feil. Det er utbrudd blant russen som neppe fører til sykehus belastning. De ser på antall innlagte og det er gode tall nå. Men spørs om det blir noe mer gjenåpning før dette er under kontroll.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker treningssentrene åpner for gruppetrening, og de utvider arrangementer noe.

• Liker 2
Skrevet
J.E skrev (1 time siden):

Der tror jeg du tar feil. Det er utbrudd blant russen som neppe fører til sykehus belastning. De ser på antall innlagte og det er gode tall nå. Men spørs om det blir noe mer gjenåpning før dette er under kontroll.

Spiller ingen rolle når det gjelder den indiske varianten, der tar nok myndighetene ingen sjanse og vil etter hvert stenge fullstendig ned inntil alle er vaksinert med begge doser. Det kan drøye ut i neste år. 

Skrevet
Lønnesirup01 skrev (9 timer siden):

Jeg tenker treningssentrene åpner for gruppetrening, og de utvider arrangementer noe.

I hope! 

• Liker 1
Skrevet

Flere nedstengninger vil ikke regjeringen få godkjent av NHO. Så gjenåpning blir det uansett. 

Men regjeringen kan justere på tiltakene innenfor rammen de har fått av NHO, noe som f.eks. kan bety at restauranter fortsatt må overholde avstand mellom gjester selv om det teoretisk ikke er noen begrensning på antall gjester lenger.

Den indiske varianten, og fremtidige nye mutasjoner, må vi bare leve med. NHO har satt foten ned for stenging av grensen. Så det virkemiddelet er tatt bort fra regjeringens verktøykasse. 

• Liker 2
Gjest Vintermorgen
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner.

Vintermorgen, mod

• Opprett ny...