AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #1 Skrevet 2. juni 2021 Eller er det etter/før jobb? Anonymkode: 57d70...0cc
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #2 Skrevet 2. juni 2021 Følger denne! Skjønner ikke når jeg skal få tid til psykolog når jeg jobber fulltid. Er det noe man kan ta permisjon til? Anonymkode: cbba1...fbe
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #3 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Følger denne! Skjønner ikke når jeg skal få tid til psykolog når jeg jobber fulltid. Er det noe man kan ta permisjon til? Anonymkode: cbba1...fbe Hvorfor trenger du psykolog hvis du fungerer så bra? Bare lurer. Anonymkode: c3643...ef3 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #4 Skrevet 2. juni 2021 Just now, AnonymBruker said: Hvorfor trenger du psykolog hvis du fungerer så bra? Bare lurer. Anonymkode: c3643...ef3 Det orker jeg faktisk ikke å svare på, fordi det er et utrolig dumt spørsmål. Anonymkode: cbba1...fbe 43
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #5 Skrevet 2. juni 2021 Psykolog går under spesialisthelsetjeneste så da har man krav på fri. Anonymkode: 1a6e4...931
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #6 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor trenger du psykolog hvis du fungerer så bra? Bare lurer. Anonymkode: c3643...ef3 Det bestemmer den enkelte selv. Hvis man har fått innpass hos avtalepsykolog eller dps så har man grunn nok til å gå der. Anonymkode: 1a6e4...931 5
Thjelp Skrevet 2. juni 2021 #7 Skrevet 2. juni 2021 Jeg fikk permisjon i arbeidstiden for å dra ti psykolog
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #8 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor trenger du psykolog hvis du fungerer så bra? Bare lurer. Anonymkode: c3643...ef3 At en person er i 100% jobb er ikke ensbetydende med at personen fungerer bra. Nå må du tenke litt Folk kan sørge og være i jobb, være deprimert og være i jobb, være i livskrise og være i jobb. Anonymkode: 4239a...841 9
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #9 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor trenger du psykolog hvis du fungerer så bra? Bare lurer. Anonymkode: c3643...ef3 Eller for å snu på det. Hvorfor trenger de som er i jobb henvisning til spesialisthelsetjeneste i det hele talt hvis de fungerer så bra? Bare lurer. Anonymkode: 1976f...e69
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #10 Skrevet 2. juni 2021 Jeg bare tar det i lunchen og om det går over en time så skriver jeg det. Det gjør gjerne det. Holder på å bli utredet for adhd. Anonymkode: 61bb6...334
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #11 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Eller for å snu på det. Hvorfor trenger de som er i jobb henvisning til spesialisthelsetjeneste i det hele talt hvis de fungerer så bra? Bare lurer. Anonymkode: 1976f...e69 Er ikke rart dps'ene er fulle og ventelistene evigmange når de som til og med klarer å jobbe fulltid går dit. Jeg syns at dps burde være for de som har lavest funksjonsnivå så får heller de med lettere diagnoser gå privat. Anonymkode: c3643...ef3 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #12 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er ikke rart dps'ene er fulle og ventelistene evigmange når de som til og med klarer å jobbe fulltid går dit. Jeg syns at dps burde være for de som har lavest funksjonsnivå så får heller de med lettere diagnoser gå privat. Anonymkode: c3643...ef3 Eller det kan forebygge langvarig sykdom, og ev ufør. Anonymkode: db93e...f09 9
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #13 Skrevet 2. juni 2021 Det er omtrent som en legetime, selvfølgelig har en rett til fri for å få behandling. Har aldri tenkt tanken en gang på at jeg ikke skille ha rett til å gå til psykolog i arbeidstid, det er jo da psykolog kontoret er åpent Anonymkode: 8c51c...6c0
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #14 Skrevet 2. juni 2021 Hvorfor skulle ikke folk som er i arbeid trenge psykolog? Hvorfor har folk så store vansker med å forstå at man kan trenge hjelp i alle slags livssituasjoner? Herregud. Anonymkode: 03f68...e14 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #15 Skrevet 2. juni 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Er ikke rart dps'ene er fulle og ventelistene evigmange når de som til og med klarer å jobbe fulltid går dit. Jeg syns at dps burde være for de som har lavest funksjonsnivå så får heller de med lettere diagnoser gå privat. Anonymkode: c3643...ef3 Du høres akkurat ut som fastlegen min da jeg skulle høre om jeg kunne få henvisning til psykolog for en del år tilbake. "Åja, du studerer til master? Jamen da kan det vel ikke stå så ille til?" Neida, jeg var bare dypt inn i et misbruk av beroligende piller, helt ute av stand til å fungere utenfor en akademisk kontekst. Lammet av angst og depresjon i den grad at jeg ikke klarte å verken spise eller sove til normale eller regelmessige tider. Perioder med psykoser som gjorde at jeg var overbevist om at jeg enten var et supermenneske, eller det verste mennesket på jord. Stemmer i hodet når jeg skulle prøve å sove som holdt meg våken med tullprat. Likevel hadde jeg de beste karakterene i klassen. Trøkket til med valium og hasj på forelesninger, seminarer og eksamen og lot det stå til. Det som kanskje er vondest å tenke på er hvor bra jeg kunne gjort det dersom jeg ikke hadde behov for rus. Hvor mye mindre utslitt jeg hadde vært nå dersom jeg hadde fått hjelp tidligere. Men som høytfungerende med tunge psykiske problemer er det ofte som å møte en vegg i helsevesenet. Du har misforstått veldig mye om du tror at man ikke kan jobbe fulltid med tunge psykiske diagnoser. Problemet er at man ikke klarer å gjøre stort mer enn det. Og sånn holder man på til alt sier stopp, til man blir tvangsinnlagt, ufør eller begge deler. Anonymkode: cbba1...fbe 11
Gjest blåbærpike Skrevet 2. juni 2021 #16 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er ikke rart dps'ene er fulle og ventelistene evigmange når de som til og med klarer å jobbe fulltid går dit. Jeg syns at dps burde være for de som har lavest funksjonsnivå så får heller de med lettere diagnoser gå privat. Anonymkode: c3643...ef3 Om DPS bare skulle tatt i mot de som ikke kan jobbe (fulltid), så hadde trolig flere blitt så syke at de ikke hadde klart å stå i jobb. Er det til samfunnets beste?
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #17 Skrevet 2. juni 2021 Har jeg aldri tenkt på. Jeg får gratis, privat psykolog gjennom jobb. Men pleier ikke føre timer for dette. Jobber fleks, så jobber enkelt inn igjen timen i løpet av dagen. Gidder ikke begynne å kreve noe heller. Føles så smålig når de først stiller med den type tjenester. Anonymkode: 774a4...c5f 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #18 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Er ikke rart dps'ene er fulle og ventelistene evigmange når de som til og med klarer å jobbe fulltid går dit. Jeg syns at dps burde være for de som har lavest funksjonsnivå så får heller de med lettere diagnoser gå privat. Anonymkode: c3643...ef3 Hva er din definisjon på en lett diagnose? Og hva tror du skjer dersom vi som har en "lett" diagnose ikke får hjelp? Sykemelding og uføretrygd, i stedet for å stå i arbeidslivet og være gode skattebetalere, slik at andre kan få tilbud om tjenestene. Anonymkode: 774a4...c5f 7
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #19 Skrevet 2. juni 2021 Jeg måtte få legen til å skrive at jeg måtte ha en behandlingsdag i uken, ettersom arbeidsplassen ikke lot meg få fri til å gå til psykolog, til tross for at det var en IA bedrift. Når skal man ellers ha tid, det er jo fra 8-16 de har oppe. Noen private har på kveldstid, men det koster. Anonymkode: 340bb...850
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #20 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Er ikke rart dps'ene er fulle og ventelistene evigmange når de som til og med klarer å jobbe fulltid går dit. Jeg syns at dps burde være for de som har lavest funksjonsnivå så får heller de med lettere diagnoser gå privat. Anonymkode: c3643...ef3 DPS er fulle fordi det ikke gis nok ressurser til psykisk helse, sammenlignet med helsevesenet ellers. Samfunnet skyter seg selv i foten om man kun skal gi behandling til de som har lavest funksjonnivå. Mange av de har lavt funksjonnivå har det som en konsekvens av at de ikke fikk hjelpen de trengte tidsnok. Anonymkode: 1976f...e69 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå