Gå til innhold

Kakepynt

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har for en god tid tilbake brukt små, søte, orange gulrøtter som pynt på gulrotkaken min. Men, nå vet jeg ikke hvor jeg får tak i disse, har noen noen peiling?

Har lett litt på nett også, men kommer ikke lenger ser det ut til....

Anyone?

Endret av LilleMy
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke lage noen av marsipan? Det er jo bare å farge marsipanen og rulle små gulrøtter - trenger ikke være kunstner for å få det til!

Skrevet

Hm... ser for meg at det faktisk tar en god del tid jeg... ca 28 stk, med en grønn "dusk" - ingen andre som har noen ide om hvor jeg kan kjøpe?!

Skrevet

Hva med å raspe noen tynne "tråder" av en gulrot, og legge dem dekorativt på toppen av kaken?

Skrevet (endret)

Det er det jeg vanligvis gjør, men det blir så innmari fint med disse søte små gulerøttene......!!

Endret av LilleMy
Skrevet

Ja, det er sikkert finere med minigulrøtter :)

Men har dessverre ikke sett noen sånne...

Skrevet

Hva med å høre på et bakeri/konditori? De lager sikkert sånt, og kanskje du kan få kjøpt? :)

Har ikke sett de fine små marsipan-gulrøttene i butikker, dessverre.

Skrevet

Det behøver da ikke ta SÅ lang tid!

Farg marsipan orange, trill 28 små kuler som du triller til gulrøtter ved å rulle dem på bordet. Farg noe marsipan grønn og trykk gjennom (REN) hvitløkspresse så har du dusken... Det tar ikke lang tid.

Men jeg syns ikke det tar lang til å lage 100 marsipanroser heller, da... :ler:

Skrevet
Det behøver da ikke ta SÅ lang tid!

Farg marsipan orange, trill 28 små kuler som du triller til gulrøtter ved å rulle dem på bordet. Farg noe marsipan grønn og trykk gjennom (REN) hvitløkspresse så har du dusken... Det tar ikke lang tid.

Men jeg syns ikke det tar lang til å lage 100 marsipanroser heller, da... :ler:

Hm... nå som du gir meg det MED TESKJE ser jeg at det kanskje ikke tar hele dagen allikevel - og hvitløkpressen var jo en genial idé (veldig glad du spesifiserte renheten, til vanlig har jeg bare skitne sådane liggende i skuffen min :ler: )... Hm, og disse kan jeg jo t.o.m. lage dagen før jeg lager kaken - så viker det i alle fall som om jeg har noe annet å gjøre også :forvirret: .....

Men, om noen VET hvor minugulrøttene faktisk er å få kjøpt tar jeg gjerne imot informasjonen!

Skrevet (endret)
(veldig glad du spesifiserte renheten, til vanlig har jeg bare skitne sådane liggende i skuffen min :ler: )

Min har en tendens til å STINKE hvitløk, selv om den egentlig er ren...

Men, om noen VET hvor minugulrøttene faktisk er å få kjøpt tar jeg gjerne imot informasjonen!

Kanskje de kan ha på Meny eller Coopbutikkene? Det skader jo ikke å ta en titt i bakehylla og de har jo etterhvert en god del ferdig kakepynt. Ellers vet jeg dessverre ikke, som du sikkert forstår så liker jeg å lage slike ting selv.

Endret av Brunhilde
Skrevet

Jeg skulle ønske jeg kunne trylle frem alle minigulrøttene !!! :grine:

Skrevet

Jeg tror jeg så slike gulrøtter på Obs! i dag..

Eller var det en ferdiglaget gulrotkake med minigulrøtter på jeg så!?!

:forvirret:

Men ta å sjekk på et konditori da.. Har helt sikkert der!

Skrevet (endret)

Har bare baker i nærmiljøet, tviler på at de har det men skal dra innom....

*VIL HA MINIGULRØTTER!!!!*

Endret av LilleMy
Skrevet

Hobbybutikker har masse forskjellig kakepynt. Ellers pynter jeg med mandelflak.

Skrevet (endret)

Har trålet Panduro, Ultra, Mega, Meny, Centra, Prix og baker'n. Og dessverre blir det som det har vært de siste gangene; valnøttkjærner. Godt, men ikke like flott som minigulrøttene....

Endret av LilleMy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...