Problemløseren Skrevet 2. juni 2021 #1 Skrevet 2. juni 2021 Jeg føler at samfunnet dømmer de som ikke har VGS på CV. Stemmer dette med din oppfatning?
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #2 Skrevet 2. juni 2021 Nei, ingen skam. Bryr meg ikke hva andre tror om meg. Gikk bare ungdomsskolen. Tjener 1.4 mill i året, skole er ikke alt. Anonymkode: b4002...1e6 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #3 Skrevet 2. juni 2021 Nei, for jeg mangler bare nynorsken for å få studiekompetansen godkjent, og det syns jeg ikke teller 😛 Anonymkode: dc19c...ac5
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #4 Skrevet 2. juni 2021 Jeg kjenner faktisk en person som var så til de grader lut lei av hele utdannelsen etter ungdomsskolen. Hvis denne personen hadde forsøkte seg på videregående på dette tidspunktet, så ville han mest sannsynlig droppet ut igjen temmelig snart, uten å faktisk ha "gjennomført" noe særlig. I steden begynte han som butikk-medarbeider ved ett større kjøpesenter. Men i løpet av cirka atten måneder fikk han 100 prosent ansvar for alt av innkjøp ved denne butikken. Før det hadde gått TRE fulle år, så var han daglig leder for en annen dagligvare-butikk. Samtidig som hans jevnaldrende stort sett slet ut skolebenken, så tjente han selv temmelig greit med penger. Men han hadde jo selvfølgelig en del erfaring fra tidligere da. For eksempel sommerjobber, eller deltidsarbeid (ved for eksempel butikker, restaurant eller bensinstasjoner) ved siden av ungdomsskolen FØR man begynte med butikk-arbeid full tid. På denne måten. Men på den andre siden kjenner jeg faktisk noen unge voksne som har bestått videregående. MEN som deretter ikke var Interessert i å få seg noen høyere utdannelse, men heller ikke arbeide noen steder. Derfor går dem ut og inn av forskjellige "løsninger" gjennom NAV, litt tiltak her og der. og små-jobber. Men som selvfølgelig aldri kommer til å føre til noe som helst av "meningsfullt" fast arbeid noen steder. Anonymkode: 7b973...f1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå