AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #1 Skrevet 2. juni 2021 Har en 9-åring og en 11-åring som må være hjemme pga stengt skole. Har man rett på fri med lønn da? Som i barnepassers fravær (her: skole)) Er fast ansatt. Anonymkode: b7bf1...c04
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #2 Skrevet 2. juni 2021 I utgangspunkt har du vel det... Men som din kollega ville jeg nok stusset hvis du måtte være hjemme hele dager med så store barn. Her må det gå an å finne løsninger. Allierere seg med andre foreldre, besteforeldre, ha med på jobb, hjemmekontor.. Anonymkode: 53ee9...a7c 32
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #3 Skrevet 2. juni 2021 Nei, du har ikke det. Anonymkode: 41610...b83 34
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #4 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I utgangspunkt har du vel det... Veldig usikker på den der. Anonymkode: 59cbd...b1f 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #5 Skrevet 2. juni 2021 Du får ikke fri med lønn eller «sykt barn»-dager, nei. Må avspasere, ta feire eller ha grei leder. Men er det en grunn til at så store barn ikke kan være alene hjemme? Anonymkode: 0c000...c94 47
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #6 Skrevet 2. juni 2021 Nei, det har du ikke. Har barn på samme alder selv, de er hjemme alene. Anonymkode: 7b8b1...4cb 19
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #7 Skrevet 2. juni 2021 Jeg jobber i privat sektor, og vi lønner ikke ved skole/bhg streik. En 9 og 11-åring bør uansett kunne klare seg alene dersom de ikke har noen særskilte behov. Anonymkode: 90562...037 34
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #8 Skrevet 2. juni 2021 Så store barn kan fint klare seg alene hjemme. Du har ikke krav på lønn eller fri. Anonymkode: 91ca1...b97 9
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #9 Skrevet 2. juni 2021 Hjemme med to toåringer, jobber selv i offentlig sektor og må ha permisjon uten lønn nå. Anonymkode: fa967...ea7 11
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 Populært innlegg #10 Skrevet 2. juni 2021 Du ser ikke at det hadde ødelagt noe av effekten med streik om alle hadde rett på å være hjemme med lønn? Anonymkode: 37329...ba2 55
Frodo Skrevet 2. juni 2021 #11 Skrevet 2. juni 2021 Du kan ikke bruke omsorgsdager til: møter med skolen, som ikke skyldes sykdom planlagt fravær, for eksempel ved skoleferie og planleggingsdager rutinekontroller på helsestasjonen rutinekontroll hos tannlege, som ikke skyldes sykdom når kommunegrensene er stengt på grunn av koronatiltak, og du har barn som går på skole eller i barnehage i en annen kommune når barnehage/skole er stengt på grunn av streik 12
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #12 Skrevet 2. juni 2021 Ok. Så da er det helt greit at jeg taper flere tusen kroner fordi lærerne ikke har nok 🤬 får sende regning til Unio da.. har ingen mulighet til hjemmekontor, eller å ha med barn på jobb. Besteforeldre bor langt unna, og barnegar jobber på sjøen og er ute. De kan ikke være hjemme alene samtidig. De er bitre fiender og det er rett og slett uansvarlig å dra fra dem. Anonymkode: b7bf1...c04 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 Populært innlegg #13 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok. Så da er det helt greit at jeg taper flere tusen kroner fordi lærerne ikke har nok 🤬 får sende regning til Unio da.. har ingen mulighet til hjemmekontor, eller å ha med barn på jobb. Besteforeldre bor langt unna, og barnegar jobber på sjøen og er ute. De kan ikke være hjemme alene samtidig. De er bitre fiender og det er rett og slett uansvarlig å dra fra dem. Anonymkode: b7bf1...c04 Ja, det er litt av poenget med streik... Det er meningen at samfunnet skal merke på kroppen hvor viktig den streikende yrkesgruppen er, både for samfunnet og for samfunnets innbyggere personlig. Og nei, Unio skal selvsagt ikke belastes for at du rammes. Anonymkode: da502...5c7 87
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #14 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, det er litt av poenget med streik... Det er meningen at samfunnet skal merke på kroppen hvor viktig den streikende yrkesgruppen er, både for samfunnet og for samfunnets innbyggere personlig. Og nei, Unio skal selvsagt ikke belastes for at du rammes. Anonymkode: da502...5c7 Jeg mista all respekt for Unio etter et intvjubmed ei dame derfra på Dagsrevyen i går. Makan til arrogant og egoistist tankegang. Ble rett og slett kvalm. Anonymkode: b7bf1...c04 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 Populært innlegg #15 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ok. Så da er det helt greit at jeg taper flere tusen kroner fordi lærerne ikke har nok 🤬 får sende regning til Unio da.. har ingen mulighet til hjemmekontor, eller å ha med barn på jobb. Besteforeldre bor langt unna, og barnegar jobber på sjøen og er ute. De kan ikke være hjemme alene samtidig. De er bitre fiender og det er rett og slett uansvarlig å dra fra dem. Anonymkode: b7bf1...c04 Nei, det er KS du skal sende regninga til. Det er de som har redusert lønnen til lærere gjennom en årrekke. Send til: [email protected] Anonymkode: cde19...7b9 62
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #16 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg mista all respekt for Unio etter et intvjubmed ei dame derfra på Dagsrevyen i går. Makan til arrogant og egoistist tankegang. Ble rett og slett kvalm. Anonymkode: b7bf1...c04 Det er mulig, men streikeretten er viktig, uansett om du er enig med de som streiker eller ikke. Anonymkode: da502...5c7 36
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #17 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er mulig, men streikeretten er viktig, uansett om du er enig med de som streiker eller ikke. Anonymkode: da502...5c7 Selvsagt. Jeg skjønner hvorfor de streiker. Men du trenger ikke framstå som et rasshøl på riksdekkende tv for det. Hun var direkte ufin. Anonymkode: b7bf1...c04 2
Petra200 Skrevet 2. juni 2021 #18 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Ok. Så da er det helt greit at jeg taper flere tusen kroner fordi lærerne ikke har nok 🤬 får sende regning til Unio da.. har ingen mulighet til hjemmekontor, eller å ha med barn på jobb. Besteforeldre bor langt unna, og barnegar jobber på sjøen og er ute. De kan ikke være hjemme alene samtidig. De er bitre fiender og det er rett og slett uansvarlig å dra fra dem. Anonymkode: b7bf1...c04 Ja, da taper du penger på det. Og neste gang kanskje vi taper penger på deg eller noen andre som er nær deg? 21
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #19 Skrevet 2. juni 2021 Petra200 skrev (7 minutter siden): Ja, da taper du penger på det. Og neste gang kanskje vi taper penger på deg eller noen andre som er nær deg? Akkurat det er ganske usannsynlig Anonymkode: b7bf1...c04 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #20 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok. Så da er det helt greit at jeg taper flere tusen kroner fordi lærerne ikke har nok 🤬 får sende regning til Unio da.. har ingen mulighet til hjemmekontor, eller å ha med barn på jobb. Besteforeldre bor langt unna, og barnegar jobber på sjøen og er ute. De kan ikke være hjemme alene samtidig. De er bitre fiender og det er rett og slett uansvarlig å dra fra dem. Anonymkode: b7bf1...c04 At du i det hele tatt kan sammenligne det sånn. Viser bare at du ikke skjønner en døyt av det lærerne til dine barn gjør hver dag. Anbefaler deg å sette deg inn i hva streiken handler om og lese deg opp. At dine barn er uvenner er ditt problem. Ikke skolens. Anonymkode: 306d4...f09 48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå