Problemløseren Skrevet 2. juni 2021 #1 Skrevet 2. juni 2021 mandag - fiskegrateng tirsdag - spaghetti og kjøttdeig onsdag - biff og fløtegratinerte poteter torsdag - fiskeburger fredag - taco lørdag og søndag varierer Hva spiser dere der du bor?
Gjest Saph Skrevet 2. juni 2021 #2 Skrevet 2. juni 2021 Mandagen hadde jeg fiskepinner og salat i pita Tirsdag hadde jeg salat med pesto, pasta, spekeskinke, mozzarella og Ruccola + et foccachiarundstykke I dag blir det kjøttkaker og kålstuing Torsdag blir det rester Fredag blir det cæsarsalat Lørdag kyllingkebab I Libabrød Søndag er vanligvis bare et sop-i-hop av alt som bør spises før det går ut.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #3 Skrevet 2. juni 2021 Mandag bestilte jeg take out, mat fra burglar. Tirsdag spiste jeg frossen pizza Onsdag skal jeg spise kylling i karri saus med ris til Torsdag skal jeg enten spiste fisk eller lage noe quesadillas Fredag blir det jeg ikke spiste på torsdag Lørdag lager jeg noe kylling gryte tenker jeg Søndag blir det sikkert bare pasta med bacon Anonymkode: 11ca8...dbe 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #4 Skrevet 2. juni 2021 Mandag: Sprøe mais "fritters", bønnesalsa, salat og avokadom toppet med chipotle majones Tirsdag: Indisk curry-gryte med grønnkål, brokkoli og søtpotet, med blomkålris og quinoa Idag blir det crispy tofu med sataysaus og ris + pak choy, vårløk, og paprika Torsdag skal vi grille, så blir nok maiskolber, beyond burgers og hjemmelaget potetsalat Fredag pleier vi å bestille takeaway, sikkert sushi ❤️ Lørdag og søndag har jeg fremdeles ikke planlagt, men blir nok bare å se hva vi har liggende i kjøleskap og skap. 😄 Anonymkode: 2e8e2...953
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #5 Skrevet 2. juni 2021 Denne uka blir en enkel uke på middagsfronten her: Mandag: laks i karri- og kokosmelksaus med grønnsaker og ris. Tirsdag fikk minsten velge: tomatsuppe med egg og hvitløsbagetter Onsdag: "cowboymiddag": fiskeburgere med ovnsbakte poteter, avokado/tomat/paprika/agurk, speilegg og bønner i tomatsaus Torsdag: penne med saus laget av hvitvin, hvitløk, squash, egg og parmesan Fredag: vegetarquesedilla med guacamole, salsa og mangosalat Lørdag: invitert på besøk Søndag: ceviche med kveite eller en annen hvit fisk Anonymkode: 5489f...205
Meadow Skrevet 2. juni 2021 #6 Skrevet 2. juni 2021 Går tilbake istedet for frem jeg, dette har vi hatt til middag: Tirsdag: Salmaburger med salat og syltet rødløk Onsdag: Reker og krepsehaler på lyst brød med salat og guacamole Torsdag: Kyllinglår (varmdisk) med salat Fredag: Entrecôte med fløtegratinerte poteter, asparges og rødvinssaus Lørdag: Grillet: Kyllingfilet, grillede grønnsaker og potetsalat Søndag: Grillet: hamburger med salat og aioli Mandag: Hjemmelaget pytt i panne (rester av pølser, poteter og grønnsaker) med speilegg Tirsdag: Wok med scampi og nudler Onsdag: Salat med kylling, bacon, vannmelon og fetaost
tussi84 Skrevet 2. juni 2021 #7 Skrevet 2. juni 2021 Vi har en ukesmeny som vi begynner på nytt med hver 6 uke. Denne uka er menyen følgende Mandag: kjøttkaker, poteter, kålstuing med brun saus. Tirsdag: Fiskepinner, poteter, gulerøtter Onsdag: Kyllinglår med ris, salat og saus Torsdag: Spaghetti og kjøttdeig Fredag: laks, poteter, agurksalat Lørdag: Hamburger og pommes Søndag: Wok med strimlet svinefilet og ris. ... Neste uke: Mandag: ostesnitzel med salat, og poteter Tirsdag: Fiskekaker i brun saus med tilbehør Onsdag: Blomkålsuppe Torsdag: kyllingfilet, ris, salat, saus Fredag: Fiskegrateng med poteter, grønnsaker Lørdag: Taco Søndag: Koteletter, surkål, grønnsaker og poteter. ... Generelt prøver vi å ha 2 fiskemiddager i uka, 1 fugle rett, 2 -3 kjøttmiddager, og en lett dag. Med lett dag for oss mener feks spagetti og kjøttdeig, supper, pølser, pasta carbonara etc)
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #8 Skrevet 2. juni 2021 Mandag - cæsarsalat med hallomni, syltet løk, ramsløkaioli og krutonger Tirsdag - grillet flatbiff av lam med gresk salat Onsdag - ravioli med ricotta og spinat Torsdag - sashimisalat av tunfisk og laks, med fennikel og agurksalat Fredag - slow cooker pulled chicken med lefser, grillet ananassalsa og salat Lørdag - brunch, bobler og grilling. Kyllingvinger, helstekt entrecote, hallomni, vannmelonsalat, tomatsalat, potetsalat, aioli, salsa, piripiri, og mer Søndag - grillet breiflabb (eller annen fast, hvit fisk), grillet nykål, og grillete småpoteter, med persillesmør Anonymkode: cb828...176
Fhuzzy Skrevet 2. juni 2021 #9 Skrevet 2. juni 2021 Mandag: Indisk daal Tirsdag: Kyllingsalat Onsdag: Reker Torsdag: Grillings, Grill Perfekt Chiliburger fra Coop Fredag: Ut på middag med venninner Lørdag: Familieselskap Søndag: Taco
Keppe Skrevet 2. juni 2021 #10 Skrevet 2. juni 2021 Mandag: grillet urtemarinert laks med hjertesalat og granateplesalat og grønne asparges tirsdag: grillet svinefilet, sopprisotto og grønne bønner onsdag: vegetarlasagne torsdag: grillet scampi, hjertesalat, fetadipp og grillet pitabrød Fredag: jamen meg, tror jeg det blir noe på grillen igjen 😎 Og helgen er ikke planlagt. Har ikke ungene denne uken, så lidt greit å være fleksibel 😊
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #11 Skrevet 2. juni 2021 Mandag: Fiskeburger i hamburgerbrød med avokadomos og diverse annet grønt Tirsdag: kyllingsalat Onsdag: Grilling, svin med potetsalat og grillede grønnsaker Torsdag: "pad thai" med reker (hjemmelaget) Fredag: Taco, type broken taco Lørdag: enten hjemmelaget pizza eller kjøpt sushi, avhenger av vær og humør Søndag: fiskeboller Anonymkode: 2a6f5...033
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #12 Skrevet 4. juni 2021 Mandag: Kald pastasalat med ruccolasalat,kikerter,cherrytomater,vårløk,sorte oliven,marinert hvitløk,mais og tofu med tahinidressing. Toppet den med førblanding foe litt krønsj Tirsdag: Sprø pitadrøm Onsdag: Grillet portebellosopp fylt med couscous og soppsaus Torsdag: Vegansk carbonara og hvitløksbrød Fredag: Kald avocadosuppe toppet med agurk, tomat, koriander, vårløk og jalapeño og focaccia Lørdag: Hvit potetpizza med imat fraiche og toppet med asparges Søndag: Buddahbowl hvor vi bruker opp rester fra uka Anonymkode: 87fbc...33b
Wenda Skrevet 4. juni 2021 #13 Skrevet 4. juni 2021 Neste uke Mandag: pitabrød med salatkylling, salat etc Tirsdag: vårruller, wontons, råkostsalat Onsdag: pasta med kylling og karri Torsdag: smørflyndre med tilbehør Fredag: salmaburger med hjemmelagede brød, salat, hjemmesylta rødløk, søtpotetfries Lørdag: Crispy chicken i tortilla med salat, feta og salsa Søndag: koteletter med ris og saus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå