AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #1 Skrevet 2. juni 2021 Tenker hvis du fikk kreft i underlivet, av ulike grunner har måtte fjernet livmoren, trodde du kunne bli gravid og plutselig fikk beskjed om at du ikke kunne bli det osv. Når du fikk beskjeden (eller en tid etter), begynte du da å tenke på om det var noe annet du ville gjøre i livet? Feks i stedet for å leve som før, gjøre alt A4 osv. Anonymkode: b5c95...a66 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #2 Skrevet 2. juni 2021 Aldri hatt kreft eller blitt steril på noe måte, men forholdende har ikke vart. Nå er jeg 38, og føler vel egentlig at det toget har gått. Har ingen spesielle planer knyttet til det å ikke ha barn. Anonymkode: 761f8...68a 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #3 Skrevet 2. juni 2021 Jeg er alvorlig kronisk syk. Ingen tegn på at noen kur er på vei. Vi snakker nivået kan ikke jobbe, og ligger i sengen 90% av tiden. Jeg har gått fra å ha lyst på barn, til å tvile veldig på om kroppen min tåler det og om det er lurt før jeg kanskje blir bedre, så akkurat nå er jeg avventende. Jeg er såpass syk at jeg ikke kan planlegge å heller "reise i fem år" eller noe sånt, så livet endres ikke om jeg lar vær å få barn. Dessverre. Skulle gjerne ha gjort noe sprell i stedet, men det kan jeg ikke. Hadde jeg vært frisk hadde jeg nok reist mer. Anonymkode: 90569...d42 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #4 Skrevet 2. juni 2021 Jeg var alvorlig syk og måtte utsette barn. Da jeg ble frisk, gikk daværende ektemann ut av forholdet. Det tok noen år å slikke sårene, få seg jobb og komme økonomisk på beina. Jeg planlegger å bli gammel mor. Enten med kjæresten, eller aleine. Anonymkode: b488d...3d3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #5 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg var alvorlig syk og måtte utsette barn. Da jeg ble frisk, gikk daværende ektemann ut av forholdet. Det tok noen år å slikke sårene, få seg jobb og komme økonomisk på beina. Jeg planlegger å bli gammel mor. Enten med kjæresten, eller aleine. Anonymkode: b488d...3d3 Du planlegger å få et barn som vil miste foreldrene tidligere enn normen altså. Flott 👍 Anonymkode: e8bc8...784 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #6 Skrevet 2. juni 2021 Fordi jeg ikke har barn, kan jeg jobbe mye og drive med hobby, frivillig arbeid og videreutdanning. Jeg har ikke økonomi til masse reising, jeg vil prioritere bolig. Leier en fantastisk stille plass nå, og ønsker å kjøpe et eget sted på sikt. Hadde jeg fått barn, hadde jeg nok gjort kun jobb og evt. videreutdanning. A4 er vel egentlig drømmen. Livet som syk var veldig lite A4. Jeg fikk reist litt men. Anonymkode: b488d...3d3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #7 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du planlegger å få et barn som vil miste foreldrene tidligere enn normen altså. Flott 👍 Anonymkode: e8bc8...784 Jeg planlegger et barn snart og å leve temmelig lenge. Kjenner ingen som tar så godt vare på helsa si som meg. Nå vet riktignok hvor mange dager vi får. Men jeg skal gjøre det beste ut av mine. Anonymkode: b488d...3d3 5
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #8 Skrevet 2. juni 2021 34 minutter siden, AnonymBruker said: Tenker hvis du fikk kreft i underlivet, av ulike grunner har måtte fjernet livmoren, trodde du kunne bli gravid og plutselig fikk beskjed om at du ikke kunne bli det osv. Når du fikk beskjeden (eller en tid etter), begynte du da å tenke på om det var noe annet du ville gjøre i livet? Feks i stedet for å leve som før, gjøre alt A4 osv. Anonymkode: b5c95...a66 Nei, jeg vil ikke si at jeg planla livet i en helt annen retning enn før. Jeg var singel da jeg ble operert og er det fortsatt, kanskje blir det noe forhold en gang i framtiden men barn blir det ikke. Livet mitt er stort sett det samme nå som før operasjonen, bortsett fra de helsemessige følgene av operasjonene. Anonymkode: 7871c...55a
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #9 Skrevet 2. juni 2021 Da vi til slutt fikk beskjeden, etter mange år med håp og prøverør, fant vi en ro. Vi har alltid hatt mange interesser og hobbyer, et stort nettverk, og en givende karriere. Jeg innså egentlig at barn var noe jeg hadde prøvd å få mest fordi det var det neste naturlige steget, og noe alle gjorde. Uten at jeg selv egentlig hadde hatt det veldig dype barneønsket. Det ville sikkert vært fantastisk om det først var slik livet ble. Men for oss betyr det å være uten barn, at vi kan leve vårt drømmeliv. Så nei, vi planla ikke en annen retning. Vi dyrket bare enda mer av det vi allerede gjorde, for man har jo forhåpentligvis også hatt et godt og innholdsrikt liv før barn? Anonymkode: 47811...19d 6
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #10 Skrevet 4. juni 2021 Den eneste planen jeg egentlig har hatt for mitt liv, helt siden jeg var liten, har vært å få barn og skape en stor og fin familie. Jeg har alltid hatt lyst på mange barn og helst også noen fosterbarn. Jeg har aldri vært veldig opptatt av karriere, høy lønn og sånne ting, jeg trivdes i mitt lavtlønnende omsorgsyrke og følte at det eneste jeg manglet var barn. Men så ble jeg brått alvorlig syk og livet mitt ble fullstendig ødelagt. Jeg kan ikke få barn, jeg kan ikke jobbe, samboeren min forlot meg, jeg har mistet kontakten med nesten alle vennene mine fordi jeg ikke lenger kan være så sosial, jeg er avhengig av hjelp til å dusje m.m. Dette livet er så langt fra det livet jeg ønsket meg at jeg ikke skjønner hvordan jeg skal klare å akseptere å leve slik resten av livet. Det gjør så innmari vondt. Jeg er avhengig av hjelp til veldig mye og klarer ikke skape et selvstendig liv, så nei, jeg har ikke klart å legge en alternativ plan for livet. Det eneste må være at jeg er blitt tilhenger av aktiv dødshjelp. Anonymkode: 0d315...01a
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #11 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 2.6.2021 den 14.39): Du planlegger å få et barn som vil miste foreldrene tidligere enn normen altså. Flott 👍 Anonymkode: e8bc8...784 Du vet du kan bli påkjørt og drept i morgen ikke sant? Du kan dø ung, eller du kan leve til du er 104.. eller et sted midt i mellom. Ingen har garanti for noe som helst. Min bestemor fikk min far da hun var 39. Pappa hadde mammaen sin til han var 64 år.. Anonymkode: 86ec8...061 5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #12 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 2.6.2021 den 14.39): Du planlegger å få et barn som vil miste foreldrene tidligere enn normen altså. Flott 👍 Anonymkode: e8bc8...784 Brenn i helvete med den utsagt til en som ikke har vært heldig å få barn men fortsatt har håp. Jævla idiot. Anonymkode: 14b5d...f1f 3
Becky Skrevet 5. juni 2021 #13 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 2.6.2021 den 14.39): Du planlegger å få et barn som vil miste foreldrene tidligere enn normen altså. Flott 👍 Anonymkode: e8bc8...784 Noe så frekt å si... 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå