Gå til innhold

Hvilken katte GPS er best?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :) 

Jeg kan bare starte hele tråden med at jeg er en hysterisk katte-mamma :fnise:

En av nabokattene våre har vært borte i en uke, noe som ikke gjør meg noe mindre hysterisk :pirat:

Vi har en katt på snart 6 mnd som har vært mye ute i bånd (stort sett hver dag i 3 mnd), og om 2-3 mnd har vi tenkt til å la han gå litt mer fritt.

Jeg er livredd for at han skal bli borte! 
samboeren min hadde lyst til å slippe han løs for 1 mnd siden, men det er totalt uaktuelt.

Vi har derfor kommet til en enighet om at vi kan slippe han løs når han er 8 mnd hvis han går med GPS... 

Så, er det noen som har noen anbefalinger på katte GPS? Vil helst ha en som vises i sanntid (hjelper meg ingenting å vite hvor katten var for 10 minutter siden liksom 😅 )

og helst en som ikke er så stor.

Anbefalinger? :) 

Anonymkode: e46a4...63b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tractive ☺️ Den måler med jevne mellomrom hvor pus er, i tillegg kan du skru på live sporing når det trengs (bruker en del strøm vel og merke, så vi gjør det kun ved behov). Vi har også ekstra batteri, det varer i 2-3 dager men bruker noen timer på å lades opp så da er det fint å kunne bytte på :) 

Skrevet
Kittyfox skrev (1 minutt siden):

Får også Tractive til katt på Elkjøp og lignende hvis man har det i nærheten, og helst ikke vil bestille på nett ;) 

Bra at du overtalte mannen din til å la være å slippe ut katten. Det er ikke alle katter som kan slippes ut når de er 8 mnd heller, men det må dere nesten bare se an på kattungen deres. 

AnonymBruker
Skrevet
Kittyfox skrev (8 minutter siden):

Tractive ☺️ Den måler med jevne mellomrom hvor pus er, i tillegg kan du skru på live sporing når det trengs (bruker en del strøm vel og merke, så vi gjør det kun ved behov). Vi har også ekstra batteri, det varer i 2-3 dager men bruker noen timer på å lades opp så da er det fint å kunne bytte på :) 

Takk, denne skal jeg sjekke ut :biggrin:

AnonymBruker
Skrevet
Durinur skrev (7 minutter siden):

Får også Tractive til katt på Elkjøp og lignende hvis man har det i nærheten, og helst ikke vil bestille på nett ;) 

Bra at du overtalte mannen din til å la være å slippe ut katten. Det er ikke alle katter som kan slippes ut når de er 8 mnd heller, men det må dere nesten bare se an på kattungen deres. 

Han er av typen som skal la små unger gå på kanten av stupet fordi de lærer hvis de ramler ned :dry: 

Men katten står heldigvis i mitt navn, så her er det jeg som bestemmer :wink:

AnonymBruker
Skrevet

Vi er veldig fornøyde med Weenect. Den er liten og kan festes på vanlig halsbånd. Lang batteritid og bra nøyaktighet i kartet i appen.

Katter har ikke utviklet stedsansen før de er 9-12 måneder, så hvis du er redd for at den skal gå seg bort, ville jeg ventet litt til.

Anonymkode: b9e14...fa5

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan fungerer abonnementet? 

Betaler man på det i all fremtid?? eller kan man ha uten?

Anonymkode: f8a3a...cc3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan fungerer abonnementet? 

Betaler man på det i all fremtid?? eller kan man ha uten?

Anonymkode: f8a3a...cc3

Den virker ikke uten 

abonnement hos tractive betales pr år, eller for feks 2 år (sparer mer). 

Skrevet

Vi har også Tractive og jeg er svært godt fornøyd med denne.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper det kommer noen som er mye mindre enn begge disse to. Helt latterlig at de skal være så store og klumsete. Et lite simkort, batteri og en datachip som pinger et tårn en lokasjon kan da for svingende ikke måtte være så kollosal

Anonymkode: cc134...ea2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg håper det kommer noen som er mye mindre enn begge disse to. Helt latterlig at de skal være så store og klumsete. Et lite simkort, batteri og en datachip som pinger et tårn en lokasjon kan da for svingende ikke måtte være så kollosal

Anonymkode: cc134...ea2

Enig i det. Krysser fingrene for at de blir mindre snart, å helst med bedre batterikapasitet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...