AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #1 Skrevet 2. juni 2021 Var på intervju forrige uke, følte selv det gikk bra og fikk som kjemi med alle tilstede under intervjuet. Jeg er også kvalifisert. De skulle ikke bruke så lang tid på beslutningen heller virket det som. Men venter jeg forgjeves på en telefon fra de? Tenker at siden det er helt tyst, så går jeg ikke videre? Anonymkode: 308d0...c37
Zooey Skrevet 2. juni 2021 #2 Skrevet 2. juni 2021 Sa de når de skulle gi tilbakemelding og om det eventuelt var et annengangsintervju? Hvis ikke ville jeg fulgt opp og spurt. Men la det gå minst en uke før du gjør det. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #3 Skrevet 2. juni 2021 Zooey skrev (Akkurat nå): Sa de når de skulle gi tilbakemelding og om det eventuelt var et annengangsintervju? Hvis ikke ville jeg fulgt opp og spurt. Men la det gå minst en uke før du gjør det. De var litt utydelig på det. Jeg burde spurt mer spesifikt selv også,( det har jeg hvertfall lært til neste intervju). Har du forslag til om jeg bør ringe eller sende Mail? Og hva sier/skriver jeg? Anonymkode: 308d0...c37
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #4 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Var på intervju forrige uke, følte selv det gikk bra og fikk som kjemi med alle tilstede under intervjuet. Jeg er også kvalifisert. De skulle ikke bruke så lang tid på beslutningen heller virket det som. Men venter jeg forgjeves på en telefon fra de? Tenker at siden det er helt tyst, så går jeg ikke videre? Anonymkode: 308d0...c37 Kjære deg. En uke er INGENTING når det kommer til ansettelsesprosesser. Det er 5-6 virkedager! Det kan ta dager, uker og måneder noen ganger. Er det i det offentlige så må det igjennom mange byråkratiske instanser og godkjennes over hele fjøla før du hører noe. Da snakker vi fort 2-3 måneder. Smør deg med tålmodighet. Og ikke kontakt dem! Du hører fra dem! Anonymkode: 323b5...8f4 1
hobbykokken Skrevet 2. juni 2021 #5 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kjære deg. En uke er INGENTING når det kommer til ansettelsesprosesser. Det er 5-6 virkedager! Det kan ta dager, uker og måneder noen ganger. Er det i det offentlige så må det igjennom mange byråkratiske instanser og godkjennes over hele fjøla før du hører noe. Da snakker vi fort 2-3 måneder. Smør deg med tålmodighet. Og ikke kontakt dem! Du hører fra dem! Anonymkode: 323b5...8f4 Men mener du at det er ingenting med en uke når man ikke er kalt inn også? Søkte på en stilling som gikk ut på torsdag og ikke hørt noe...
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #6 Skrevet 2. juni 2021 Ansettelsesprosesser i det offentlige tar ofte lang tid. Det er mange involverte og mange vurderinger som gjøres før innkallingene sendes er min erfaring som arbeidsgiver i mange år. Det er ofte mange søkere, og alle søknadene skal jo gås gjennom på en skikkelig måte. Anonymkode: c3d2a...2ba 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #7 Skrevet 2. juni 2021 hobbykokken skrev (5 minutter siden): Men mener du at det er ingenting med en uke når man ikke er kalt inn også? Søkte på en stilling som gikk ut på torsdag og ikke hørt noe... Ja, det er ingenting Anonymkode: dfc33...cf2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #8 Skrevet 2. juni 2021 hobbykokken skrev (4 minutter siden): Men mener du at det er ingenting med en uke når man ikke er kalt inn også? Søkte på en stilling som gikk ut på torsdag og ikke hørt noe... Ja, det er ingenting. Husk at flere hundre søkere skal gåes igjennom, analyseres og vurderes. Det skal skrive søkelister og ofte ha ansettelsesmøter for å plukke ut kandidater. Av folk som ofte har en fulltidsstilling i tillegg. Ledere skal jo drive bedriften videre selv om det er ansettelser på gang. Så ansettelsesprosesser tas ofte da innimellom. Så om et ansettelsesmøte blir avholdt på en mandag eller en torsdag betyr jo ingenting fra eller til for dem, men det tilsvarer jo fort 4 dager for deg! Ikke sant? Tiden slukes fort opp. Det er mye som skal gjennomgås. Det er mye som skal vurderes, skrives og prates om. Èn uke i en ansettelsesprosess er ingenting. Uavhengig av hvor du søker eller hva du søker på eller når tid i søkeprosessen det skjer. Gi det 4-5 uker du, så kan du begynne å bli litt urolig, selv om det også er tidlig noen ganger. Anonymkode: 323b5...8f4 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #9 Skrevet 2. juni 2021 Det er en mye at en rekrutteringsprosess tar lenger tid enn i det private. jeg har hatt to forskjellige jobber i det offentlige og det er de raskeste prosessene jeg har vært igjennom. Anonymkode: bcfc5...2bc
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #10 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er en mye at en rekrutteringsprosess tar lenger tid enn i det private. jeg har hatt to forskjellige jobber i det offentlige og det er de raskeste prosessene jeg har vært igjennom. Anonymkode: bcfc5...2bc Sier du det? Jeg søkte en jobb i det offentlige i oktober ett år. I april neste år ble jeg innkalt på intervju, som ble gjennomført i mai. I august fikk jeg vite at jeg hadde fått jobben. Og i oktober begynte jeg. 1 år altså. Og det var helt normalt der jeg jobbet. Anonymkode: 323b5...8f4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #11 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sier du det? Jeg søkte en jobb i det offentlige i oktober ett år. I april neste år ble jeg innkalt på intervju, som ble gjennomført i mai. I august fikk jeg vite at jeg hadde fått jobben. Og i oktober begynte jeg. 1 år altså. Og det var helt normalt der jeg jobbet. Anonymkode: 323b5...8f4 Det er nok litt i overkant tregt, selv til å være i det offentlige. Anonymkode: dfc33...cf2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #12 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er nok litt i overkant tregt, selv til å være i det offentlige. Anonymkode: dfc33...cf2 Uansett så er det offentlige mye tregere enn det private. Det sier seg selv. Det offentlige må kjøre innstillingene igjennom tilsetningsråd samt at fagforeninger må godkjenne innstillingen. Det er ikke akkurat gjort på en uke eller to. Er du riktig uheldig så må du gjerne vente i 3-4 uker bare på at tilsetningsrådet skal ha møte. Papirer skal flyttes, innstillinger skal skrives, det skal analyseres og vurderes... samt at offentlige etater ofte for enorme søkemengder. At folk har fått jobb nærmest på dagen i det offentlige tilhører mer sjeldenheten enn noe annet. OK, 1 år var mye. Men det skjer det også. Poenget mitt er at 1 uke er INGENTING i en ansettelsesprosess. Det er ofte en enorm jobb. Gi det gjerne 4-5 uker før man tillater seg å bli utålmodig. Anonymkode: 323b5...8f4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #13 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjære deg. En uke er INGENTING når det kommer til ansettelsesprosesser. Det er 5-6 virkedager! Det kan ta dager, uker og måneder noen ganger. Er det i det offentlige så må det igjennom mange byråkratiske instanser og godkjennes over hele fjøla før du hører noe. Da snakker vi fort 2-3 måneder. Smør deg med tålmodighet. Og ikke kontakt dem! Du hører fra dem! Anonymkode: 323b5...8f4 Men snakket jo om å ta en beslutning ganske rask. Hvorfor kan man ikke kontakte de? Evt på Mail? Anonymkode: 308d0...c37
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #14 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Uansett så er det offentlige mye tregere enn det private. Det sier seg selv. Det offentlige må kjøre innstillingene igjennom tilsetningsråd samt at fagforeninger må godkjenne innstillingen. Det er ikke akkurat gjort på en uke eller to. Er du riktig uheldig så må du gjerne vente i 3-4 uker bare på at tilsetningsrådet skal ha møte. Papirer skal flyttes, innstillinger skal skrives, det skal analyseres og vurderes... samt at offentlige etater ofte for enorme søkemengder. At folk har fått jobb nærmest på dagen i det offentlige tilhører mer sjeldenheten enn noe annet. OK, 1 år var mye. Men det skjer det også. Poenget mitt er at 1 uke er INGENTING i en ansettelsesprosess. Det er ofte en enorm jobb. Gi det gjerne 4-5 uker før man tillater seg å bli utålmodig. Anonymkode: 323b5...8f4 Generelt kan det nok det. Kommer nok helt an på hvor og hvem. Men enig i at man ikke kan forvente noe etter bare en uke. Anonymkode: e24a6...693
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #15 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men snakket jo om å ta en beslutning ganske rask. Hvorfor kan man ikke kontakte de? Evt på Mail? Anonymkode: 308d0...c37 Nei, TS har fått beskjed om at "det ikke skulle gå så lang tid". Det betyr ikke ganske rask. Dessuten så er jo definisjonen av tid noe vi snakker om. Hva er raskt? Hva er ikke så lang tid? Vel, én uke er ingenting tid i en ansettelsesprosess. Det er 5 virkedager. Folk må jo få tid nok til å jobbe. Fordi du maser når du kontakter. Og du gjør det kun for å tilfredsstille deg selv og din nysgjerrighet. Du blir jo alltid tidsnok kontaktet! Og spørre etter et svar, altså mase, fremskynder jo ikke prosessen. Det gir deg ingenting. Du får garantert beskjed om å vente litt hvis det ikke er klart. Og er det nettopp blitt klart, så ville du jo uansett fått beskjed innen rimelig kort tid. Venting er en del av prosessen. Om det går 1 eller 4 eller 8 eller 14 eller 21 dager må da gå an å slå seg til ro med uten at man er nødt til å ta affære. Anonymkode: 323b5...8f4 5
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #16 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men snakket jo om å ta en beslutning ganske rask. Hvorfor kan man ikke kontakte de? Evt på Mail? Anonymkode: 308d0...c37 Hva skulle hensikten være? Du vil jo få beskjed. Det oppleves bare som unødvendig unødvendig mas etter så kort tid. Anonymkode: e24a6...693 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #17 Skrevet 2. juni 2021 Jeg var også på intervju forrige uke og de har ikke ringt referanser. Dårlig tegn? Anonymkode: 308d0...c37
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #18 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva skulle hensikten være? Du vil jo få beskjed. Det oppleves bare som unødvendig unødvendig mas etter så kort tid. Anonymkode: e24a6...693 Er det masete hvis man fikk beskjed om dag og de ikke lar høre fra seg? Oppfattes det masete og ringe da? Anonymkode: 308d0...c37
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #19 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det masete hvis man fikk beskjed om dag og de ikke lar høre fra seg? Oppfattes det masete og ringe da? Anonymkode: 308d0...c37 Ja, det er unødvendig. Man får som regel alltid beskjed når det er klart. Kanskje er ikke ting klart enda. Anonymkode: e24a6...693 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #20 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg var også på intervju forrige uke og de har ikke ringt referanser. Dårlig tegn? Anonymkode: 308d0...c37 Nei. Mange ringer ikke referanser i det hele tatt. Og en ansettelsesprosess tar ofte litt tid. Anonymkode: 323b5...8f4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå