Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nå gravid i uke 37, og har de siste 2-3 dagene kjent at jeg får hyppigere kynnere enn hva jeg har hatt tidligere. Før kunne jeg få kynne noen ganger på kveldene hvis jeg hadde vært i endel aktivitet på dagen. Men di siste dagene merker jeg at jeg får jevnlige kynnere, bare jeg ligger på sofaen kan jeg plutselig få sterke kynnere. Kan dette være ett tegn på at noe er i ferd med å skje?

Forige svangerskap ble jeg igangsatt 2 uker etter termin, og har ett håp om å slippe å gå så mye over termin denne gangen 

Anonymkode: 5368c...65a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan være. Kan ikke være. Hadde maserier fra uke 35+4 sist nå. De værste var så intense og smertefulle at de var like vonde som rett før pressriene med begge ungene. Bare at de varte 10-15 minutter med intense smerter, før de roet seg ned. Fødselen starta 40+1. Og tok 3 timer.

Anonymkode: bc910...f33

AnonymBruker
Skrevet

Hadde kraftige kynnere denne gangen, mye kraftigere enn jeg har hatt tidligere og de kom gjerne når jeg slappet av. Ofte på kvelden og natta. Fødte fem dager etter termin, akkurat som med førstemann. 

Anonymkode: 600e2...ff0

AnonymBruker
Skrevet

Hadde masse maserier på slutten med andremann og kynnere i 20 uker, fødte i styrtfødsel en uke før termin. 

Anonymkode: 5d3bc...d8a

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å vite. Det betyr nok at fødsel kommer nærmere, men det gjør det jo uansett i uke 37. 

Jeg hadde hyppige og regelmessig kynnere på kveldstid i flere uker før fødsel nå i siste svangerskap, og det minnet om kynnerne jeg hadde på morgenen den dagen førstemann ble født. Den siste uken før fødsel hadde jeg noe som kjentes ut som rier, også det på kveldstid når jeg var sliten. Det var skikkelig vondt, og jeg trodde det var fødselen som var i ferd med å starte. Men til forskjell fra med fødselsrier, tok det seg ikke opp, og smertetakene ga seg etter hvert når jeg la meg for kvelden og slappet helt av. Det tror jeg var maserier. 

Anonymkode: 25489...9e4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også kraftige og hyppigere kynnere mot slutten av svangerskapet. Begynte rundt 36, 37.. 

Maserier kjennes annerledes ut enn kynnere. 

Anonymkode: 1c37d...afb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...