AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #1 Skrevet 2. juni 2021 Altså jeg er opptatt av å bekjempe rasisme, homofobi og hat i samfunnet. Men hvordan klarer man å se det i Friends? Hva er egentlig rasistisk? Man må gjerne mene at det var mørkhudete karakterer. Men det er ikke rasistisk i seg selv. Det virker som folk ikke skjønner at Friends var en komiserie som tøyset med mye. Anonymkode: 60dca...1f5 31
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 2. juni 2021 Nei, du er ikke alene. Verden er blitt gal. Det er blitt en pandemi. Anonymkode: 77d77...9a7 57
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #3 Skrevet 2. juni 2021 Null mangfold og kun fokus på hvite er rasistisk, selv om det var mer ok på 90-tallet enn det hadde vært i dag. Det var sykt mange fat jokes i forbindelse med at Monica tidligere var overvektig, er helt forferdelig å se i dag synes jeg. Er litt mer usikker på transfobien. Jeg synes ikke de gjorde så mye galt med karakteren som skulle være faren til Chandler, og de hadde jo faktisk en transkvinne som karakter og det er positivt. Selv om det er en serie som skal være morsom, finnes det grenser for hva man bør spøke om. I tillegg er det selvsagt lov til å synes vitsene er morsomme, like mye som det er lov til å synes at vitsene er utdaterte og lite morsomme. Anonymkode: 0fe65...663 12
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 2. juni 2021 #4 Skrevet 2. juni 2021 Du er ikke den eneste, forstår det ikke jeg heller.
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 Populært innlegg #5 Skrevet 2. juni 2021 Jeg kjenner jeg blir forbanna når noen mener det er rasistisk å bare bruke hvite skuespillere. Det finnes da mange vennegjenger her i verden med kun hvite personer, og Friends gjenspeiler er en helt vanlig vennegjeng (med overdrevne karaktertrekk, dog) Monica, Ross og familien var jødiske. En farget kvinne spilte Charlie, den hotte kollegaen til Ross, som både Joey og Ross datet. Joey og Ross datet også den mørkhudede Kirsten samtidig i en episode. Anonymkode: cfe2d...5b8 76
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #6 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg kjenner jeg blir forbanna når noen mener det er rasistisk å bare bruke hvite skuespillere. Det finnes da mange vennegjenger her i verden med kun hvite personer, og Friends gjenspeiler er en helt vanlig vennegjeng (med overdrevne karaktertrekk, dog) Monica, Ross og familien var jødiske. En farget kvinne spilte Charlie, den hotte kollegaen til Ross, som både Joey og Ross datet. Joey og Ross datet også den mørkhudede Kirsten samtidig i en episode. Anonymkode: cfe2d...5b8 Enig, det blir veldig påtvunget og unaturlig dersom det alltid skal puttes inn en mørkhudet bare fordi. Anonymkode: 07dd5...d52 41
Kniv & gaffel Skrevet 2. juni 2021 #7 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det var sykt mange fat jokes i forbindelse med at Monica tidligere var overvektig, er helt forferdelig å se i dag synes jeg. Enig med deg her. 8
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #8 Skrevet 2. juni 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kjenner jeg blir forbanna når noen mener det er rasistisk å bare bruke hvite skuespillere. Det finnes da mange vennegjenger her i verden med kun hvite personer, og Friends gjenspeiler er en helt vanlig vennegjeng (med overdrevne karaktertrekk, dog) Monica, Ross og familien var jødiske. En farget kvinne spilte Charlie, den hotte kollegaen til Ross, som både Joey og Ross datet. Joey og Ross datet også den mørkhudede Kirsten samtidig i en episode. Anonymkode: cfe2d...5b8 Enig. Julie som var i en av de tidligere sesongene (kjærsten til Ross) var jo også asiatisk. Synes det blir så kunstig og rart å ha skuespillere fra andre etnisiteter kun fordi man må tvinge inn litt mangfold. Hater at humor bestandig må være så politisk korrekt. Jeg er selv overvektig og blir overhodet ikke støtt av fat-jokesene i Friends. Anonymkode: 014f3...52f 45
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #9 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Altså jeg er opptatt av å bekjempe rasisme, homofobi og hat i samfunnet. Men hvordan klarer man å se det i Friends? Hva er egentlig rasistisk? Man må gjerne mene at det var mørkhudete karakterer. Men det er ikke rasistisk i seg selv. Det virker som folk ikke skjønner at Friends var en komiserie som tøyset med mye. Anonymkode: 60dca...1f5 Trengte du å lage en egen tråd for å vise at du ikke følger med i verden rundt deg? Anonymkode: 9ab86...ed8 8
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #10 Skrevet 2. juni 2021 Ser heller ikke det. Friends er morsomt og gøy. Akkurat som at jeg også likte Fresh Prince of Bel Air. Og der var de fleste mørkhudet. Jeg bryr meg lite om hudfargen. Det er innholdet som teller 👍🏻😅 Anonymkode: f92f8...a7f 41
Cordelia Skrevet 2. juni 2021 #11 Skrevet 2. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Null mangfold og kun fokus på hvite er rasistisk, selv om det var mer ok på 90-tallet enn det hadde vært i dag.Anonymkode: 0fe65...663 Lite mangfold, kanskje. Men rasistisk, så absolutt ikke. Utrolig mange nekter å innse at serier er resultater av tidene de er laget i, og da blir det rimelig futilt å skrike om gamle serier. Endret 2. juni 2021 av Cordelia 16
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #12 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Null mangfold og kun fokus på hvite er rasistisk, selv om det var mer ok på 90-tallet enn det hadde vært i dag. Anonymkode: 0fe65...663 Rasistisk er et veldig sterkt ord å bruke. Det betyr at man synes noen folk er mindre verdt på grunn av hudfarge/avstamming, og at disse ikke skal ha like rettigheter og behandling. Jeg kan aldri huske at Friends har ytret noe i den retning. Anonymkode: 1c7ed...b4d 18
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #13 Skrevet 2. juni 2021 Jeg er overvektig og mørkhudet. Aldri tatt meg nær av serien og liker den 🙂 Krenke krakken når mye høyder. Tiden forandrer seg og samme gjør holdninger. Men at serien er så grusom som mange skal ha det til forstår jeg ikke. Anonymkode: 7346c...3f2 38
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #14 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg kjenner jeg blir forbanna når noen mener det er rasistisk å bare bruke hvite skuespillere. Det finnes da mange vennegjenger her i verden med kun hvite personer, og Friends gjenspeiler er en helt vanlig vennegjeng (med overdrevne karaktertrekk, dog) Monica, Ross og familien var jødiske. En farget kvinne spilte Charlie, den hotte kollegaen til Ross, som både Joey og Ross datet. Joey og Ross datet også den mørkhudede Kirsten samtidig i en episode. Anonymkode: cfe2d...5b8 Min vennegjeng er kjemperasistisk hvis dette er fasit. Anonymkode: 549f7...076 15
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #15 Skrevet 2. juni 2021 Alle mine venninner er lyshudede , er jeg da rasistisk? Eller det hadde blitt rasistisk om vi hadde laget en tv serie om oss selv f.eks? Anonymkode: 0f9d6...f5b 23
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #16 Skrevet 2. juni 2021 Nå er det ganske stor forskjell på en faktisk vennegjeng, og en kunstig sammensatt vennegjeng på TV. At de krampaktig la til et par svarte kjærester i serien gjorde det bare mer tydelig hvor lite svarte mennesker passet inn i den hvite verdenen i Friends. Anonymkode: 0fe65...663 7
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #17 Skrevet 2. juni 2021 Krenkelsesfestlokomotivet fortsetter i full fart. Synd at det er sånn verden har blitt. Anonymkode: 596e6...8c9 28
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #18 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nå er det ganske stor forskjell på en faktisk vennegjeng, og en kunstig sammensatt vennegjeng på TV. At de krampaktig la til et par svarte kjærester i serien gjorde det bare mer tydelig hvor lite svarte mennesker passet inn i den hvite verdenen i Friends. Anonymkode: 0fe65...663 Du kan ikke mene dette ? 😲 Anonymkode: 0f9d6...f5b 22
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #19 Skrevet 2. juni 2021 Ingen har sagt at Friends er rasistisk, men at serien manglet annen representasjon enn hvite, slanke, pene mennesker. Og den gjennomgående humoren med Monica i fat suit....Selv syns jeg det er slapp humor. Jeg blir ikke "krenka", men det føles så veldig avleggs. Anonymkode: 4da8f...18f 10
Djungelvrål Skrevet 2. juni 2021 #20 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nå er det ganske stor forskjell på en faktisk vennegjeng, og en kunstig sammensatt vennegjeng på TV. At de krampaktig la til et par svarte kjærester i serien gjorde det bare mer tydelig hvor lite svarte mennesker passet inn i den hvite verdenen i Friends. Anonymkode: 0fe65...663 Jeg har ingen svarte venner og kjenner også svært få svarte utenom kollegaer. Slik er det for mange hvite, og motsatt med svarte, asiatiske osv. 16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå