AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #1 Skrevet 2. juni 2021 Min baby er snart 4 uker. Han har fra starten sover veldig mye og lenge. Han sover gjerne 4 timer, våkner fordi han er sulten, kaver litt og gråter, men blir rolig med en gang han får mat og så sovner han igjen og sover videre i 3-4 timer. Han kan være våken for andre ting som luft i magen som han sliter litt med og hvis han er kald, men da griner han ikke og bare kaver en del i sengen. Jeg og samboer ser på serier, spiser lange lunsjer og middager og har generelt mye tid. er dette vanlig med en nyfødt baby eller er vi heldige? Føler mange snakker om at de er utslitt og ikke har tid til noe og da kan de vel ikke ha de slik? Anonymkode: 02e1a...890
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #2 Skrevet 2. juni 2021 Dere er heldige:) Gratulerer med baby og nyt tiden ! Hent dere inn og spar krefter, det kan komme perioder hvor babyen trenger mer. Anonymkode: 7687c...34e 20
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #3 Skrevet 2. juni 2021 Har hatt to sånne 😊 babytiden har vært svært behagelig og rolig, spesielt nyfødt tiden. Men fra ett år og oppover.. Hehe. Anonymkode: d866d...6b5 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #4 Skrevet 2. juni 2021 Jeg hadde det sånn med min de 4 - 5 første månedene 🙂. Aldri hatt så ryddig og rent hus som da 🙂. God, hjemmelagd mat og lange trilleturer hver dag. De mnd var nesten kjedelige 😀 Anonymkode: 89d53...e1c 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #5 Skrevet 2. juni 2021 Min datter var også sånn, en herlig tid ❤️ Nå som 3-åring er hun veldig aktiv og krevende (på en positiv måte). Anonymkode: c39fb...cfc
Gjest Chroma Skrevet 2. juni 2021 #6 Skrevet 2. juni 2021 3 av mine 4 har vært slik du beskriver. Den 4. hadde kolikk, så veldig forståelig at hun var annerledes enn de andre. Når det gjelder nyfødte er nok det meste normalt.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #7 Skrevet 2. juni 2021 Vår første var sånn. Men barn nummer 2 hadde null planer om verken soving eller ro. Kos dere masse! Anonymkode: 288e4...7ed 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #8 Skrevet 2. juni 2021 Sånn var første mann her å. Ble litt mer travelt når han begynte å reise seg opp etter møbler osv. Nr 2 var ikke sånn 😂 Anonymkode: 95750...855
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #9 Skrevet 2. juni 2021 Begge deler, tenker jeg. Det er både vanlig OG dere er heldige. Jeg har hatt to sånne og vi som er så heldige snakker gjerne ikke like høyt om det, som de som har mer krevende babyer. Dette er nok ikke uvanlig, men det er liksom mindre interessant å melde og man har mindre behov for å fortelle folk at man har en rolig baby. Anonymkode: a8b99...0d7 4
Gjest 96erjente Skrevet 2. juni 2021 #10 Skrevet 2. juni 2021 Alle mine 3 har vært sånn de første ukene. Sov, spis, shit, repeat😂
Arkana Skrevet 2. juni 2021 #11 Skrevet 2. juni 2021 Alle våre tre har vært sånn. Har inntrykk av at begge deler er like vanlig, men det er naturlig nok de som er slitne som har mest behov for å snakke om det. Når alt går på skinner er det jo ingen grunn til å ta det opp med andre. 2
Rotemor Skrevet 2. juni 2021 #13 Skrevet 2. juni 2021 Xfreya skrev (3 minutter siden): Snakkes om et par uker😉😉😉😉 Nettopp. Dette er helt vanlig de første ukene. 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #14 Skrevet 2. juni 2021 Så heldige nyt det mens dere kan, for det kan brått snu. Det er ikke alltid det gjør det, men greit å være forberedt der Anonymkode: 4df5e...5f1 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #15 Skrevet 2. juni 2021 Xfreya skrev (4 minutter siden): Snakkes om et par uker😉😉😉😉 Husk at noen ganger fortsetter det slik også. Jeg ventet og ventet på noe som aldri kom på grunn av uttalelser som det der 😄 Anonymkode: fd5db...40c 6
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #16 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Min baby er snart 4 uker. Han har fra starten sover veldig mye og lenge. Han sover gjerne 4 timer, våkner fordi han er sulten, kaver litt og gråter, men blir rolig med en gang han får mat og så sovner han igjen og sover videre i 3-4 timer. Han kan være våken for andre ting som luft i magen som han sliter litt med og hvis han er kald, men da griner han ikke og bare kaver en del i sengen. Jeg og samboer ser på serier, spiser lange lunsjer og middager og har generelt mye tid. er dette vanlig med en nyfødt baby eller er vi heldige? Føler mange snakker om at de er utslitt og ikke har tid til noe og da kan de vel ikke ha de slik? Anonymkode: 02e1a...890 Begge mine to var slik de første 3,4 månedene. Anser deg (oss) som heldig, men det snur raskt Anonymkode: f1266...265 1
Hactar Skrevet 2. juni 2021 #17 Skrevet 2. juni 2021 Du er heldig, men det er nok ikke helt uvanlig heller. Jeg synes du skal bare nyte det, og ikke gå og vente på at det smeller fordi noen sier "bare vent". Noen babyer er bare roligere. Det finnes ingen kosmisk rettferdighet som sier at den som får rolig baby får ekstra trassig toåring, haha! Mine var veldig urolige, og absolutt mest krevende som babyer. Så har belastningen sunket med tiden. Rive ned alt og stupe utfor trapper-alderen, trass-alderen og seksårskrisen var bare barnematen i forhold. Nå krysser jeg fingrene for en håndterbar tenåringstilværelse!
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #18 Skrevet 2. juni 2021 Jeg hadde også en bedagelig baby, ikke like bedagelig som din, men jeg tror jeg var den "heldigste" i barselgruppa vår. Nå er hun 2.5 år og hun tar igjen det tapte, kan man si...... *river meg i håret* Anonymkode: d9559...2ce 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #19 Skrevet 2. juni 2021 Det er vanlig som i at det ikke er noe galt i det, men dere har også vært heldige. Det er bare å nyte! Godt å høre at noen har en fin barselstid for oss som har hatt en forferdelig en. Det unner jeg virkelig ingen andre, så det er koselig å lese om de som har det fint i barseltiden. Anonymkode: 130ca...70f 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #20 Skrevet 2. juni 2021 Hadde også sovebaby ❤️ kunne stå og trippe ved vuggen i håp om at han ville våkne snart og ha mat og kos. Sov sikkert 18-20 timer i døgnet dne første tiden. Fikk virkelig god tid til å slappe av, rydde, vaske, lage mat og gå tur. Nyyyyt, den tiden er så kort og dyrebar. Som en annen sier, man holder seg nok for god til å "skryte" av hvor lett man har det når alle andre klager over sine strevsomme dager. Det passer seg liksom ikke, og da hører mqn ikke så mye om der alt går på skinner 😁 Anonymkode: 1768c...c75 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå