AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #1 Skrevet 2. juni 2021 Evt tips til hvordan de blir mindre synlige? Har fått ekstremt mange dette svangerskapet her. Fikk ingen sist gang. Og de er veldig lilla Anonymkode: 97f07...249
jaromei Skrevet 2. juni 2021 #2 Skrevet 2. juni 2021 De vil nok være lilla en stund, men de blekner med tiden 🙂 Men du vet det sikkert, de kommer aldri til å forsvinne helt. Det blir en del av din kropps historie.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #3 Skrevet 2. juni 2021 Jeg smurte bio oil som en galing! Også plutselig fikk jeg ekstrem svangerskapskløe med utslett over hele magen, strekkmerkene kom tydeligvis samtidig som de men jeg så de ikke pga alle røde prikkene som klødde og utslettet fester seg i arrvev. Jeg fortsatte å smurte med bio oil og etter fødselen var ALLE merkene bleke! Jeg ser de bare om jeg presser huden sammen og får rynker på magen 🙉 Anonymkode: 163da...471
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #4 Skrevet 2. juni 2021 Jeg syns også bio oil gjør at arr og strekker blekner fortere. Den kan selvsagt ikke fjerne dem eller forhindre dem, men at de blir hudfarget raskere er jo en kjempefordel. Jeg bruker ofte bio oil fordi huden blir så myk av det også. Anonymkode: 575d2...994
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #6 Skrevet 2. juni 2021 Jeg fikk ingenting første svangerskap, og masse røde og lilla i andre svangerskap. strekkmerkene forsvant etterhvert, eller de ble hvertfall hudfarget og mindre tydlige. Har ingen tips annet enn å ikke sole magen så mye nå under svangerskapet og etterpå. Mine ble mindre synlige etter ca 6 mnd. Nå syns jeg egentlig magen ser helt fin ut igjen, men kan se merkene hvis jeg står i sterkt sollys. Jeg solte meg litt da jeg var gravid med andremann, ble solbrent ett område på magen med mye strekkmerker. Disse er veldig mye mer fremtredende enn de andre. Ellers tror jeg man kan ta ulike lasere for å få bukt med arr uten at jeg kan si noe mer utover dette. Avslutningsvis kan jeg bare si det at jeg faktisk har blitt glad i de strekkmerkene jeg har fått. Det er en del av min livshistorie og bærer preg av at jeg har skapt to fine liv. Veldig klisje og jeg trodde ikke at jeg skulle bli glad i dem under svangerskapet, men det har jeg blitt. Anonymkode: b6a77...5d9
Arkana Skrevet 2. juni 2021 #7 Skrevet 2. juni 2021 Jeg vet ikke hva du anser som "mye" strekkmerker, men jeg fikk strekkmerker på magen under første svangerskap. De bleknet og forsvant etter hvert. Husker ikke når, men det var i god tid før svangerskapet halvannet år etter i alle fall. De to neste svangerskapene blusset de gamle strekkmerkene opp igjen (men jeg fikk ingen nye), men de bleknet og forsvant igjen de også. Nå er det ingen som kan se at jeg noen gang har hatt strekkmerkene på magen. Brukte heller ingen kremer eller oljer, det hjelper ikke uansett da strekkmerker kommer fra underhuden. Som andre sier er uansett strekkmerker en del av historien din.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #8 Skrevet 2. juni 2021 Jeg fikk strekkmerker, men ingen av dem var røde eller noe. Er lik nå som da jeg fikk dem. Ikke stygge i det hele tatt ☺️ De ser i grunnen veldig ut som strekkmerkene til hun på bildet over her. Anonymkode: 924b0...a66
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #9 Skrevet 2. juni 2021 Arkana skrev (1 minutt siden): Jeg vet ikke hva du anser som "mye" strekkmerker, men jeg fikk strekkmerker på magen under første svangerskap. De bleknet og forsvant etter hvert. Husker ikke når, men det var i god tid før svangerskapet halvannet år etter i alle fall. De to neste svangerskapene blusset de gamle strekkmerkene opp igjen (men jeg fikk ingen nye), men de bleknet og forsvant igjen de også. Nå er det ingen som kan se at jeg noen gang har hatt strekkmerkene på magen. Brukte heller ingen kremer eller oljer, det hjelper ikke uansett da strekkmerker kommer fra underhuden. Som andre sier er uansett strekkmerker en del av historien din. Strekkmerker forsvinner vel ikke? Om du først har fått dem? Lysner gjør de sikkert, men de skal fortsatt være der. Anonymkode: 924b0...a66 2
Arkana Skrevet 2. juni 2021 #10 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Strekkmerker forsvinner vel ikke? Om du først har fått dem? Lysner gjør de sikkert, men de skal fortsatt være der. Anonymkode: 924b0...a66 De er sikkert der, men de synes ikke.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #11 Skrevet 2. juni 2021 Mine lysnet etter en stund og nå er de ikke synlige. Hudlegen jeg går til sa at det hjalp å smøre masse med fuktighetskrem eller olje, men forskning jeg har lest sier at ingenting egentlig hjelper. Unntatt tid, virker som om alle blekner med tid Anonymkode: cfcf7...e2c
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #12 Skrevet 2. juni 2021 Jeg fikk strekkmerker i svangerskap nr to, midt på magen rundt navlen. Det er snart 3 mnd siden og de er fortsatt litt lilla 😊 virkelig verdt det. Anonymkode: f08e5...adf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå