Gå til innhold

Dere som gikk opp 20 kg i svangerskapet, hvor fort gikk du de ned igjen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har gått opp nesten 20 kg og lurer på hvor fort du gikk ned dine? Og evt tips til hvordan det kan gå fortest mulig?

Anonymkode: 769c7...aa1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fødte for 2 uker siden. Gikk opp 23 kg. Nå er 11 vekke, vi får se hva som skjer videre 

Anonymkode: 0dc26...9a8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte faktisk nesten ett år. Har tidligere vært undervektig og slitt med vektoppgang, vel, vektnedgang var vel så vanskelig. Men kiloene forsvant sakte men sikkert, og når jeg først hadde gått ned, lå vekta stabil.

Jeg spiste sunt og begynte å trene styrke og litt kardio 2 mnd etter fødsel. 

Anonymkode: 17a80...9da

AnonymBruker
Skrevet

Samme som over, jeg gikk opp 23 kg. :) 

Anonymkode: 17a80...9da

Skrevet

Gikk opp 24 kg.... Nå 4 mnd etter fødsel har jeg 4 kg igjen.. 

Har ammet, gått lange turer nesten hver dag og spist vanlig sunt :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk ned rundt 7 kg rett etter fødsel, og gikk gradvis ned 5 kg flere mnd senere. Men jeg har forstatt mye vekt å gå ned etter fødsel. Legger man på seg mer ett 10-12 kg i svangerskapet, må man regne med å må arbeide for å gå ned di resterende kiloene i form at kosthold og mosjon

Anonymkode: 592be...273

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 63kg før graviditet og gikk opp til 85kg (begge gangene)

Ammet i 4 mnd, etter ca 9 mnd var jeg nede i 58kg.

Trillet tur hver dag og startet med styrke og løping 5 og 8 uker etter fødsel😊 Spiste normalt. 

Anonymkode: f89b3...ced

AnonymBruker
Skrevet

Gikk opp 30kg. Mest vann og babyrelatert. Gikk ned 20kg på en uke, gikk ned over 10kg over de neste to ukene. 

Dette svangerskapet jeg er i nå blir nok verre. Har bare lyst på usunn og fet mat og spyr av grønnsaker... Blir nok ikke bare vannvekt her nei 😑

Anonymkode: 8df17...333

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk opp 23 kg og alt var bort etter ei uke.

De kiloene jeg gikk opp da jeg ammet derimot, de var det litt verre med 🙄

Anonymkode: a5723...af5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

La på meg 26 kg. Gikk ned 30 kg i løpet av 7 uker. 

Anonymkode: dd0f2...f01

Skrevet

Det er ekstremt usunt å tape vekt rask når kroppen helbreder seg etter en så traumatisk opplevelse(ren fysisk). Å sulte i hjel eller å belaste seg med tung trening er bare dumt. Spesielt når man er i tillegg utslett av søvnløse netter. 

Spis heller sunt og godt, begynn sakte med lette øvelser og kroppen skal normalisere vekta på en naturlig måte☺️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt sykt at man kan miste 23 kilo på en uke eller 30 kilo på 7 uker 😳 hva spiste dere?? Og hadde dere mye vann i kroppen? 

AnonymBruker
Skrevet

Gikk opp 33 kg(fra 63 til 96). 30 kg ble borte iløpet av 9mnd uten å gjøre noe. Så begynte jeg på medisiner som gjorde at jeg la på meg 7-8kg igjen 😩 har ikke klart å gå ned igjen, men gjør ikke noe for det heller... barnet mitt er snart 1,5år

Anonymkode: 02b8b...427

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Gikk opp rundt 20 kg i mine svangerskap. Hadde 0 i ødem hele veien, så var nok bare barn og ekstra fett. Likevel tok det svært kort tid før alt var borte og vel så det. Så vidt jeg husker var rundt 10 kg borte bare på sykehuset. Så tok det vel 3-4 uker kanskje før resten var borte. Det kan gå veldig fort, med andre ord. Det er ikke som å gå ned fra overvekt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg gikk ned rundt 7 kg rett etter fødsel, og gikk gradvis ned 5 kg flere mnd senere. Men jeg har forstatt mye vekt å gå ned etter fødsel. Legger man på seg mer ett 10-12 kg i svangerskapet, må man regne med å må arbeide for å gå ned di resterende kiloene i form at kosthold og mosjon

Anonymkode: 592be...273

Tull. Jeg gikk opp 21 kilo, over 40 % av kroppsvekten min. Dette fordi jeg ble kvalm av kjøtt og fisk i svangerskapet, så jeg endte naturlig nok med å spise veldig mye karbo, og jeg hadde ekstrem bekkenløsning og satt stort sett stille eller hoppet noen få meter på krykker, i 8 måneder. 

Det var slettes ikke noe arbeid å få det av, det gikk gradvis helt av seg selv ved å bare gå tilbake til min normale livsstil.

Husker ikke helt når jeg var tilbake på normalvekt - 6-7 måneder kanskje? Men magerutene var tilbake etter 4 måneder.

Anonymkode: 36c5d...e2c

AnonymBruker
Skrevet

Gikk opp 18 kilo, alt var borte på 2,5 måneder. Gjorde ingenting spesielt. 10 kilo var borte den første uken. Hadde 1-2 i ødem. 

Anonymkode: d2525...a90

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)

.

Endret av Hvemsomhelst
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Helt sykt at man kan miste 23 kilo på en uke eller 30 kilo på 7 uker 😳 hva spiste dere?? Og hadde dere mye vann i kroppen? 

Baby, fostervann og morkake veier jo en del og forsvinner ut under fødselen. 

Anonymkode: 20cc1...d59

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk opp 20, 12 forsvant med en gang og jeg har fortsatt igjen 8 kilo, 3 mnd etter fødsel. Stresser ikke med det enda :) 

Anonymkode: a8c8e...cfd

Skrevet

Gikk opp 28 kilo 🙈

Nå er ungen straks 1 år og jeg sliter med de 10 siste kiloene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...